Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czujnik temeperatury - problem z elektryką ?
#1
Witam,

dawno nic nie pisałem o problemach z autkiem więc ... ;D

Sprawa pierwsza:

Dziwne zachowanie czujnika temperatury (na desce rozdzielczej). Od czasu do czasu (nie zauważyłem żadnej zależności) w czasie jazdy wskaźnik podnosi się na max, po czym odbija się i wraca do normalnego stanu (w połowie podziałki). Sytuacja taka potrafi się powtórzyć w czasie jazdy 2 -3 razy (ale zdarza się to raz na miesiąc, albo i rzadziej), po czym jest spokój. Parę razy nawet się zatrzymywałem, żeby sprawdzić co jest, ale pomimo że wskaźnik był na "max" woda się nie gotowała, nic dziwnego się nie działo...
Czy ktoś ma jakieś podobne doświadczenia ? Wiecie może co może być przyczyną takiego zachowania ? Może jest to w jakiś sposób powiązane z drugą sprawą (poniżej) ?

Sprawa druga:

Mam w autku jakieś problemy z elektryką - podejrzewam że przy zakładaniu gazu ktoś coś popieprzył. Chodzi o to, że niektóre rzeczy działają tylko w określonych sytuacjach (na necie wyczytałem że może to być problem z masą).
Przykładowo:
- grzanie tylnej szyby działa tylko gdy włączę awaryjne (ale też na zasadzie mrugania) - wyszło dość niedawno, bo i po co to w lecie włączać :/
- oświetlenie wnętrza po otwarciu drzwi nie działa, ale miga z włączonym kierunkiem, z awaryjnymi nie miaga O_o
- ogrzewanie lusterek nie działa - tego niestety nie sprawdzę z awaryjnymi, ale samo ustawianie lusterek działa bez zarzutu ;D

Myślicie że próba podłączenia masy do ogrzewania szyby / lusterek "na sztywno" mogła by w jakiś sposób pomóc w diagnozie ?
Czy podciągnięcie jakiegoś kabla od karoserii do ... "mechanizmu" grzewczego tuż przy szybie / lusterku ma sens ?
Przy takiej ilości kabli znalezienie gdzie spec od gazu coś źle podłączył graniczy z cudem ;D
Nie wspomnę, że gdzieś mógł się najzwyczajniej przetrzeć kabel.
To samo miałem z trzeszczącym radiem, okazało się że za kierowcą w "nogach" pasażera zebrała się woda (cała gąbka pod wykładziną była nasiąknięta) i robiło się jakieś zwarcie - po osuszeniu problem zniknął.
Odpowiedz
#2
1. sprawdź poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym
2. Duży uśmiech niezła jazda!
Odpowiedz
#3
kowal
1. nie ma żadnego związku, czy zbiorniczek jest pusty / pełny / połowa. Bardziej celował bym w walnięty czujnik - ale nie mam pojęcia gdzie on jest :/
na japancars.ru na rysunkach nie znajduję, a na necie pokazuje mi tylko... ten zawór co puszcza wodę jak się nagrzeje.

2. niezła jazda to była do czasu aż mi śnieg tylnej szyby i lusterek nie zasypał - weź tak cofnij ;D
Odpowiedz
#4
Czujnik temperatury jest w na dole chłodnicy od przodu.
Kwestie elektryki radze powierzyć dobremu elektrykowi i samemu nie kombinować.
Chyba, że masz jakies podstawy - to w takim razie próbnik w dłoń i szukać gdzie masa ucieka.
Odpowiedz
#5
skoro nie widzisz związku....
Odpowiedz
#6
Peter - dzięki poszukam sobie na rozpisce Oczko
dobrze "pacze" - 24 ?
http://japancars.ru/index.php?route=cata...lk=B__0510

Czy to tylko od sterowania wentylatorem, a do wskaźnika na desce jest coś innego ?

kowal - chodziło mi o to że z tego co zauważyłem nie ma żadnego powiązania (problem jest i wtedy kiedy baniak jest pusty / pełny / połowa).
Odpowiedz
#7
Widzisz wprowadziłem Cię w błąd bo czujnik jest z tyłu a nie z przodu chłodnicy ale fakt myslałem o nr 24.
Niestety pamięć mnie juz zawodzi i nie jestem pewiem czy za wskaźnik nie odpowiada przypadkiem drugi czujnik, który jest zainstalowany w okolicy termostatu lub trzeci TW SENSOR, który jest wkecany przy przepustnicy.
Muszą to potwierdzic koledzy, którzy jeżdzą aktualnie KA7/8.
Odpowiedz
#8
Zlokalizuję, odłączę kolejno i się wyjaśni ;D

W ostateczności wymienię wszystkie jeśli nie będą za drogie ;p
Odpowiedz
#9
Na moj gust w chlodnicy jest tylko wylacznik wentylatora, a czujnik trzeba wybrac z tych 3 komponentow (23-25) na ponizszym rysunku.
japancars.ru

Odnosnie elektryki i gazu,to tak na dobra sprawe instalacja ingeruje w sygnal z podcisnienia w kolektorze(najeczesciej dodatkowy czujnik od gazu,wiec ingerencja czysto mechaniczna w kolektor), nastepnie sygnaly z wtryskiwaczy, predkosc obrotowa silnika i na tym sie sprawa konczy. Dla potrzeb instalacji temperatura brana jest z reduktora(temp wody) lub listwy wtryskowej(temp gazu). Wiekszosc tych polaczen mozesz pewnie latwo wysledzic pod maska,bo nie wygladaja na OEM.
Czytajac twoj opis dochodze do wniosku,ze twoj czujnik temperatury jest ok, skoro masz taka dyskoteke z reszta,to jego chwilowe piki moga brac sie z jakiegos chwilowego zwarcia.
Odpowiedz
#10
proponuję też prześledzić wątki - różne cuda się zdarzały, u mnie gotowało płyn po wymianie chłodnicy - wystarczyło puknąć mocno w obudowę tego przy kolektorze.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości