Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czujnik temeperatury - problem z elektryką ?
#11
Wygląda na to, że są tam 2 czujniki, oczywiście żeby było weselej każdy ma inny nr, więc pewnie czymś się różnią ;D

Na allegro nie wygląda to tak strasznie
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-wo...36197.html
niby mój model...

Przed zakupem zrobię tak jak radzicie, poszukam jakichś przetartych kabli przy gazie, a nóż widelec będzie coś gdzieś widać (pójdę po kablach od przełącznika). Święta są więc mam czas ;p
Z wizytą u elektryka... czarno sprawę widzę bo w mojej okolicy konkretnego elektryka z gromnicą trzeba szukać :/

W zeszłym tygodniu podarowałem sobie kolejny warsztat po tym jak zobaczyłem (i niestety usłyszałem) jak gość maskę w BMW dociskał (podginał), żeby była na tej samej wysokości co reszta karoserii (aż usłyszałem pękający lakier).
Odpowiedz
#12
Sorry za dubel ale ...

Zamówiłem na allegro czujnik (http://allegro.pl/czujnik-temperatury-wo...36197.html).
Nowy czujnik jest nieco dłuższy od oryginału (1-2 mm), co trochę mnie niepokoi... ale skoro to do tego modelu to dawaj ....
Zainstalowałem, odpaliłem, nic nie cieknie, auto trochę pochodziło z temp. normalną (w połowie zegara) - uznałem że git.

Niestety
Dziś pojechałem na zakupy (po 3-5 km) i szok. Co chwila wskaźnik pokazywał temp. max i po chwili opadał (tak jak by wtedy, gdy włączają się wentylatory).
Ze 3 razy jak doszedł do temp. wrzenia zatrzymałem auto, otwieram maskę i ... nic dziwnego, żadnych bulgotów, w przelewowym spokój ...
Tylko nie zwróciłem uwagi czy wentylator pracował :/
Co dziwne jak wskazówka doszła do max, po jakichś 5 sek opadała (z tym że teraz w czasie jazdy standard. temp. nie jest w połowie wskaźnika a w 3/4, w połowie jest jak auto stoi i grzeje się pod dachem - bez obciążenia).

W drodze powrotnej zatrzymałem się przy zaprzyjaźnionym sklepie z częściami i na poniedziałek mam mieć oryginał (podobno).
Na zdjęciu w katalogu sklepowym wygląda jak ten, który mam (stary).
Koszt - jakieś 27 zł.

Myślicie że takie jaja to wina nieodpowiedniego czujnika - zamiennika (może na allegro w "wala" lecą) ?
Odpowiedz
#13
Skoro układ odpowietrzony wszsytko powinno biegać należycie.
Obstawiam czujnik, który nie jest dedykowany pod dany model tylko jest uniwersalny dla marki ( kwestia końcówek i konektorów ).
Odpowiedz
#14
Poczekam do poniedziałku, zobaczymy co będzie po wsadzeniu nowego "oryginalnego" Oczko

Że tak napiszę:
każdy ku#@ czujnik inny !
Pierwszy był dłuższy od oryginalnego i wariował,
aktualny jest nie dość że dłuższy od oryginalnego, to w dodatku jest dłuższy i nieco grubszy od poprzedniego "nowego"
AAARGH !!!!

Wymieniłem, odpaliłem, nagrzałem autko "na postoju" i jest ok.
Jak wskazówka dochodzi tak do połowy włączają się wentylatory i po schłodzeniu (jakieś 30 - 60 sek) wyłączają się. Wskaźnik utrzymuje się w połowie zegara (teoretycznie skoro na postoju się nie grzeje - nawet na wyższych obrotach - to i w trasie nie powinien (zazwyczaj mam z 2 - 2,5 tyś obrotów, na postoju męczyłem go mniej więcej tak samo).
Test w trasie - w środę. Do tego czasu nigdzie nie jadę, bo nie wrócę (na drodze lód a do domu niezła góra).
Dziś pojeździłem trochę po płaskim (ale to chyba za mało żeby go "przegrzać") ;p
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości