Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drgania na wolnych obrotach...
#1
Witam Moj problem polega na tym ze autem buja na wolnych obrotach az trzesie cala buda . myslalem ze to moze byc winna wypalonych cewek ale one sa jednak dobre po zamienieniu na inne jest tak samo . czy ktos mial podobny problem?? Dodam ze jeszcze w miedzy czasie zapalik sie chek i tcs razem .
Odpowiedz
#2
a świece ok?
Odpowiedz
#3
Swiece byly ok ale dla pewnosci sprawdze jeszcze raz i dam znac jak sprawa wyglada
Odpowiedz
#4
U mnie trzęsło budą na zimnym silniku- ale winna była listwa gazu. Po wymianie wszystko ustało.
Honda Legend KA9 98r
Odpowiedz
#5
A wiec sprawa wyglada tak swiece wymienilem na nowe i dalej jest to samo, dziwna sprawa jest ze na gwint od swiec byl zalany olejem ...Czy moze byc to winna wtrysku paliwa ?? Albo jakis inny powod
Odpowiedz
#6
(03-07-2015, 2:01 )piter89 napisał(a): A wiec sprawa wyglada tak swiece wymienilem na nowe  i dalej jest to samo, dziwna sprawa jest ze na gwint od swiec byl zalany olejem ...Czy moze byc to winna wtrysku paliwa ??  Albo jakis inny powod
Uszczelka pod pokrywa zaworow, swiece sa dosyc gleboko, olej moze sie tam dostac spod pokrywy. Mam podobny efekt chyba na jednej i tez bylem na poczatku zdziwiony. Niestety lenistwo i mimo wszystko bardziej pracochlonna wymiana uszczelek sprawila ze chwilowo olalem temat. Teoretycznie olej ten nie powinien dostac sie przez gwint do komory spalania,ale swieca plywajaca w oleju tez nie jest najlepszym rozwiazaniem. 
Odpowiedz
#7
No tak sie domydslalem ze to moze byc winna uszczelki bo troche czytalem otym no ale raczej wplywu to chyba nie ma ze nie pracuje na wszytkich garach ??
Odpowiedz
#8
(03-07-2015, 16:58 )piter89 napisał(a): No tak sie domydslalem ze to moze byc winna uszczelki bo troche czytalem otym no ale raczej wplywu to chyba nie ma ze nie pracuje na wszytkich garach ??
Nie wydaje mi sie,zeby to mialo wplyw, ja u siebie nie mam klopotu z praca silnika, mimo ze przebieg bliski 400 tys km,a swiece mialem tak samo umoczone w oleju. Jakbys mial instalacje gazowa i interfejs, to moglbys podejrzec na nim czy czasy wtrysku sa zblizone na wszystkich wtryskiwaczach, to by ci dalo poglad na ich stan. Kolejna kwestia to po prostu ciśnienie sprezania na poszczegolnych cylindrach, warto przynajmniej sprawdzic czy ktorys z cylindrow nie odbiega na minus. Jako ze chodzi o wolne obroty, to trzeba sie zainteresowac organem sterujacym doplywem powietrza na wolnych obrotach. Szczerze to nigdy nie rozgryzalem tego wtrysku,ale wydaje mi sie,ze jest tam silnik krokowy, ktory to reguluje. Jesli masz problemy tylko z wolnymi obrotami,to zaweza ci obszar poszukiwan. Kolejna rzecz, ktora warto zrobic, to przeczyszczenie przepustnicy, nie jest to az tak pracochlonne, a zdecydowanie pomoze. 
Odpowiedz
#9
No problem glownie jest na wolnych obrotoach a wszegolnosci jak wrzuce mu drive to wogole zaczyna go telepac z wzgledu niszych obrotow, po weekendzie bede mial chwile to sie nim zajme i bede szukal dziury w calym
Instalacji gazowej jeszcze nie mam , wiec nie sprawdze tego . Bardzo dziwne dla mnie jest to ze jak odlacze cewke to wogole nie ma reakcj na tym cylindzre tak samo z wtryskiem paliwa jak go odlacze nic sie nie dzieje .
Odpowiedz
#10
(03-08-2015, 0:52 )piter89 napisał(a): No problem glownie jest na wolnych obrotoach a wszegolnosci jak wrzuce mu drive to wogole zaczyna go telepac z wzgledu niszych obrotow, po weekendzie bede mial chwile to sie nim zajme i bede szukal dziury w calym
Instalacji gazowej jeszcze nie mam , wiec nie sprawdze tego . Bardzo dziwne dla mnie jest to ze jak odlacze cewke to wogole nie ma reakcj na tym cylindzre tak samo z wtryskiem paliwa jak go odlacze nic sie nie dzieje  .
Na jednym konkretnym cylindrze masz taki efekt? To by sugerowalo dwa rozwiazania, dany cylinder ma juz takie przedmuchy ze mimo sprawnego zaplonu, nie generuje juz zadnej mocy lub jest problem z zaplonem (wzgl. wtryskiem) na nim, tylko srednio mi sie chce wierzyc, ze oba uklady nie dzialaja rownoczesnie. Wtrysk jestes w stanie pomierzyc, sa to coprawda PWM-y, ale zwykly miernik pokaze ci usrednione napiecie, ktore  na wszystkich wtyczkach powinno byc podobne. Bardziej sugerowalbym pomiar kompresji, tak zeby miec pewnosc, ze to nie wina mechanicznych uszkodzen.
Jesli wyeliminujesz te opcje/scenariusze, to posprawdzaj wszystkie przewody podcisnienia, moze ktorys wezyk puszcza i dostaje sie gdzies lewe powietrze lub gorzej komputer otrzymuje zly sygnal podcisnienia w kolektorze dolotowym i to mu rozwala sterowanie wtryskiem.  
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości