Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ka7 92 - duże spalanie - czarny dym
#1
I w końcu dopadła mnie jakaś usterka.

Mimo agresywnego stylu jazdy raczej nigdy nie zdarzyło mi się, aby średnia wychodziła ok 23l/100km - zaczynam się niepokoić.

Otóż, na pewno dostaje za dużo paliwa, na postoju jak dam w palnik to ściana za autem jest CZARNA, czuć zapach paliwa.

Oczywiście check-a nie ma, auto nie widzi, że coś z nim jest nie teges.

Sondy: pewnie od nowości nie ruszane.
Katalizator: brak, jest wypalony do zera.

zaczęlibiście od:

1)sondy?
2)zamontowania katalizatora? (mniemam, że ma ta małe znaczenie bo sondy są przed nim)
3)wymiany świec?

inne propozycje?
v6
Odpowiedz
#2
Jak masz szanse to podepnij sie pod sonde,wrzuc sygnal na oscyloskop(wiem,ze nie kazdy ma dostep) i zobacz jak wyglada napiecie jak dajesz w palnik. Przeciez skoro pluje ci paliwem to sonda musi wtedy pokazac za bogata mieszanke. Dziwne tez,ze nie wyrzuca ci bledu sondy na kompie. W accordzie z 93 padla mi sonda i od razu mialem o tym sygnal,tyle tylko ze wtedy mialem przebicie od grzalki sondy i sygnal dochodzil do 5 V. Mozesz miec ja tak zwichrowana,ze pokazuje caly czas uboga mieszanke i komputer probuje nieustannie korygowac,az w leje sie paliwo z wydechu. Najlatwiejszy sposob na odczytanie jej sygnalu bylby wtedy gdybys mial LPG,bo z tamtego kompa mozna dosyc szybko ten sygnal uzyskac.Jak ktos ma interfejs do kompa gazu i sam komp,to moznaby sie pobawic i podlaczyc to dla samej diagnozy.Dosyc teoretyzowania,powodzenia Oczko
Odpowiedz
#3
Bardzo czesto sie zdaza (nie tylko w Hondach) ze sonda jest padnieta i ze nie wywala checka.... Zalozenie kata? Po co? Ja go w ogole nie mam i nie robie zaslony dymnej Oczko

Ja bym zaczal wlasnie od sond
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#4
Czy w manualu nie ma procedury sprawdzenia sondy miernikiem bez potrzeby stosowania oscyloskopu?
Odpowiedz
#5
Najprostsze mierniki nie zdaza wylapac czestotliwosci zmian napiecia,a to jest dosyc wazne dla poprawnosci dzialania sondy,chociaz jakis wypasiony multimeter moze miec opcje oscyloskopu i byloby latwo ogladnac sygnal. Ja sie wpinalem normalnym miernikiem kiedys i widzialem rozne stany napieciowe,tzn zmiane i dzialanie sondy,ale ciezko bylo wywnioskowac jak czeste one sa. Dobrze byloby zaczac od sondy,bo jak ja wykluczysz,to potem pozostanie albo uklad zaplonowy i niedopalanie mieszanki albo wariujacy komputer,ktory z powodu jakiegos blednego sygnalu probuje korygowac i wzbogacac dawke. Mam podobny problem w mojej pezocinie i nie mam czasu sie tym zajac,tylko tam jeszcze przeplywomierz daje popalic.
Odpowiedz
#6
w poniedziałek mam jechać na sprawdzenie sond.

jeśli nie to, to następny w kolejce jest?
v6
Odpowiedz
#7
Pytasz sie jakbys sam nie wiedzial Język Kazda droga ktora prowadzi do celu jest niezla. Skoro smierdzi benzyna,to jest albo w nadmiarze juz w samym cylindrze i nie zostaje dopalona albo jest w odpowiedniej ilosci,a mimo tego nie zostaje w ogole zainicjowane spalanie,czyli cos nie tak z ukladem zaplonowym. Nie wypada ci zaplon na ktoryms cylindrze,to da sie latwo zuwazyc nawet przykladajac reke do wydechu (misfire bedzie nie tylko slyszalny z tylu,ale rowniez odczuwalny poprzez zmiane cisnienie spalin)
Odpowiedz
#8
wiem wiem, szukam mentalnego spokoju Oczko

dziś nie zdążyłem podjechać :x
v6
Odpowiedz
#9
byłem, i taka ciekawostka.

sondy są sprawne, ale.

Otóż, sonda z prawej wykazuje reakcje na mieszankę bogatą i ubogą, natomiast sonda lewostronna pokazuje tylko mieszankę bogatą, wniosek jest taki, że lewa strona ma problem z dystrybucją paliwa, gdzie jest go zadużo.

błędów dalej nie ma, spalanie spadło do 15l/100km Zdezorientowany

EDIT

ostatecznie sprawę poprawiło czyszczenie kolektora dolotowego +układ EGR.
wróciło do normy tzn 10-13l / 100km
v6
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości