Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
turbo legend
#21
(05-30-2015, 4:55 )Khaito napisał(a): Zgadzam się z przedmówcą, przepustnica na końcu.

Co do robienia tego na oem ECU-ma to w ogóle sens?
Kiedys, jeszcze na studiach po zajeciach z systemow zasilania, doszedlem z kolega do wniosku,ze w jakims zakresie wydaje sie to mozliwe do zrobienia na oryginalnym ECU. Zalozenie nasze bylo nastepujace, zapotrzebowanie na paliwo przy 4000-6000 RPM (przy wolnossacym silniku) jest rowne (lub wyzsze) zapotrzebowaniu w zakresie 2000-3500(4000) przy doladowaniu. Akurat sprezarka mechaniczna bedzie raczej dzialac w tym zakresie obrotow, oczywiscie mozna zmieniac przelozenie,ale nie tak zupelnie dowolnie, bo jednak ona ma jakas charakterystyke sprezu i wydatku co powinno pokryc sie z zapotrzebowaniem na powietrze silnika. Powyzej pewnej predkosci obrotowej silnika masz zamiar ja odlaczac jakims sprzeglem? 
Wnioskiem wynikajacym z dywagacji na temat ilosci paliwa byl fakt,ze ECU powinien poradzic sobie w interesujacym nas zakresie obrotow, gdyz posiada jeszcze mozliwosci techniczne aby zwiekszyc tam czas wtrysku i utrzymac stechiometryczna mieszanke. Niemniej jednak komplikacje na pewno zaczynaja sie z powodu zamiany podcisnienia na nadcisnienie, mianowicie nie tyle silnik zasysa poprzez zawory, co sprezarka wtlacza powietrze, wiec trzeba uzyc innej logiki obliczania ilosci przeplywajacego powietrza. 
U nas powietrze jest mierzone podcisnieniem w kolektorze dolotowym, a teraz ten sygnal bedzie zaburzony, bo bedzie dmuchac kompresor. 
Zawsze pozostaje pytanie czy OEM ECU jest przygotowany na znacznie zwiekszona ilosc powietrza w danym zakresie RPM, przykladowo, pracujac na uczelni robilismy silnik YARISA 1.3 z turbosprezarka ze zmienna geometria i udalo nam sie go odpalic na hamowni, niemniej jednak po zebraniu kilku punktow charakterystyki ECU sie zawiesil, zablokowal. Powiedziano nam w serwisie, ze przyczyna byly wlasnie anormalne warunki pracy, ze komputer zwariowal, a mial do tego prawo, bo wycisnelismy z niego 144Nm bodajze ponizej 3000 RPM,a dla niego do bylo nie zniesienia. 
Odpowiedz
#22
Z tego co czytałem To tak. Kompresor odrazu w dolot . Przed Kompresorem przepustnica.  Sorry pisze z tel i t9. Na kompresorze elektrosprzeglo żeby odcinalo go na niskich.
Odpowiedz
#23
A co do CPU powinno dać radę na fabrycznym. Jak nie będziemy wymieniać.
Odpowiedz
#24
Jak tam postępy?
Odpowiedz
#25
(07-09-2015, 16:18 )rurek napisał(a): Jak tam postępy?

kompresor mnie blokuje. Nie moge znaleźć w pl nic konkretnego. Mam cos na oku ze stanow tylko troszke strach. 
Odpowiedz
#26
(07-10-2015, 2:33 )hellmans napisał(a):
(07-09-2015, 16:18 )rurek napisał(a): Jak tam postępy?

kompresor mnie blokuje. Nie moge znaleźć w pl nic konkretnego. Mam cos na oku ze stanow tylko troszke strach. 

No dobra to napisz jak tam pozostałe elementy, co już zrobiłeś?
Odpowiedz
#27
A czy ktoś się zastanawiał czy dało by się zamontować silnik z KB1 w KA8 lub KA9? Różnica w mocy duża i chyba wręcz wystarczająca, a trwałość silnika na poziomie serii. Pytanie tylko jak zniosą to inne podzespoły samochodu i czy nie jest on jakoś diametralnie inaczej zamontowany do budy, co stwarzało by dużo problemów.
Odpowiedz
#28
(07-10-2015, 21:10 )carlos napisał(a): A czy ktoś się zastanawiał czy dało by się zamontować silnik z KB1 w KA8 lub KA9? Różnica w mocy duża i chyba wręcz wystarczająca, a trwałość silnika na poziomie serii. Pytanie tylko jak zniosą to inne podzespoły samochodu i czy nie jest on jakoś diametralnie inaczej zamontowany do budy, co stwarzało by dużo problemów.
taniej i pewniej wyjdzie kupic KB1 Oczko

co do turbiny w C35 [taki ma silnik Autor] mysle ze nie ma to zbytnio sensu , charakterystyka KA jest taka a nie inna i moim zdaniem V6 jest w sam raz uszyty do tej bryly , jest ladny dzwiek , ladnie sie podnosi z niskich obrotow [MT] no i Coupe ladnie wyglada i fajnie sie prowadzi
Odpowiedz
#29
jego hajs, jego projekt, kibicuję i czekam na progress, tylko jak to zwykle w takich projektach, problemy/kasa/czas trzeba dużo cierpliwości
Odpowiedz
#30
owszem każdy ma swój scenariusz , ale jak by nie było to bryła jest z lat 90´ do wagi lekkiej tez nie należy wiec co by tam nie włożył to z rolki byle zakuty szczawik objedzie takiego legenda ,
no i co ważne to zgromadzenie gratów to tez niejako wyzwanie , owszem setUp musi cieszyć tylko właściciela a nie publiczność wiec tu tez relacje mogą od siebie odbiegać ,
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości