Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
cofajacy sie płyn chłodniczy
#1
witam fanatykow marki,opisze moja sytuacje,ostatnio mi hania się zagrzała,pierwsze co zrobiłem wymieniłem termostat na oryginał japoński,dzien ok i znowu problem zaczał mi się cofac płyn chłodniczy do zbiorniczka wyrównawczego i co 2 dzień musze przelewac do chłodnicy,sprawdziłem ciśnienie lewa storona ok ale prawa po sprawdzeniu ciśnienia płyn powoli wypluwa czyzby prawa głowica do roboty,czy miał ktoś podobny problem ? i jakie koszta ?a może wlac jakiś uszczelniacz może pomoze? czy lepiej kupis 2 silnik bo nie wiem jak długo tak pojezdze.......pzdr
Odpowiedz
#2
W ka7 też mi cofało płyn do zbiorniczka, wskazówka temperatury szła na czerwona linie. Miałem jeszcze objaw falujacych obrotów na postoju P/N. Przypominało to jakby silnik ciężko oddychał/wzdychał. Diagnoza uszczelka pod głowicą. Szukając mechanika który to ogarnie słyszałem rozne koszta naprawy: 5tys, 2,5tys aż w końcu znalazłem mechanika ktory, zdjął glowice oddał do planowania, poczyscil wszystko, wymienił uszczelki. zrobił to za 1200 zl. materiał i robocizna.
Pozdrawiam
Odpowiedz
#3
(05-19-2015, 18:18 )limak33 napisał(a): W ka7 też mi cofało płyn do zbiorniczka, wskazówka temperatury szła na czerwona linie. Miałem jeszcze objaw falujacych obrotów na postoju P/N. Przypominało to jakby silnik ciężko oddychał/wzdychał. Diagnoza uszczelka pod głowicą. Szukając mechanika który to ogarnie słyszałem rozne koszta naprawy: 5tys, 2,5tys aż w końcu znalazłem mechanika ktory, zdjął glowice oddał do planowania, poczyscil wszystko, wymienił uszczelki. zrobił to za 1200 zl. materiał i robocizna.
Pozdrawiam

na razie na czerwone nie idzie ale plyn wypluwa dalej do zbiorniczka,silnik pracuje normalnie nie faluje
Odpowiedz
#4
Ja tez miałem dziwne objawy. Jakies gotowanie tez raz mi sie zdarzyło, ale to chyba wina gazu. Kiedy odłączylem gaz sytuacja sie unormowała. Teraz gdy wgłębiłem sie trochę w temat silnika to wydaje mi sie ze takie objawy to nie od razu uszczelka. U mnie bylo tak ze notorycznie nie dogrzewał sie silnik a tu nagle za gorąco. Trzeba przejrzeć czujniki temperatury, sondy to wszystko co steruje zasilaniem i temperatura, na wymiane uszczelki zawsze masz czas..
Ludzie zejdźcie z drogi... Uśmiech
Odpowiedz
#5
(05-20-2015, 3:57 )pandrummer1 napisał(a): Ja tez miałem dziwne objawy. Jakies gotowanie tez raz mi sie zdarzyło, ale to chyba wina gazu. Kiedy odłączylem gaz sytuacja sie unormowała. Teraz gdy wgłębiłem sie trochę w temat silnika to wydaje mi sie ze takie objawy to nie od razu uszczelka. U mnie bylo tak ze notorycznie nie dogrzewał sie silnik a tu nagle za gorąco. Trzeba przejrzeć czujniki temperatury, sondy to wszystko co steruje zasilaniem i temperatura, na wymiane uszczelki zawsze masz czas..

jade jeszcze do nast. mechanika i zobaczę co mi powie,sprobuje się jeszcze podpiac pod kompa i zobaczę czy jakies błędy pokaze.
Odpowiedz
#6
Panowie mam taki problem
ka9 polift zagrzała mi się na autostradzie przy prędkości około 170 zwolniłem do 130 temperatura powoli opadala. Na drugi dzien po otworzeniu maski cały silnik od płynu zalany okazało się ze szczeliła chłodnica, po wymianie chłodnicy nadal jest duże ciśnienie w układzie , waż jest bardzo twardy. Jakie mogą być przyczyny, licze sie z tym ze raczej to uszczelka pod głowicą. ale jakie moga byc inne przyczyny ?
Odpowiedz
#7
(06-19-2015, 6:40 )mati11011 napisał(a): Panowie mam taki problem
ka9 polift zagrzała mi się na autostradzie przy prędkości około 170 zwolniłem do 130 temperatura powoli opadala. Na drugi dzien po otworzeniu maski cały silnik od płynu zalany okazało się ze szczeliła chłodnica, po wymianie chłodnicy nadal jest duże ciśnienie w układzie , waż jest bardzo twardy. Jakie mogą być przyczyny, licze sie z tym ze raczej to uszczelka pod głowicą. ale jakie moga byc inne przyczyny ?

Ciśnienie w układzie chłodzący K9 może osiągać do 1atm.  Zawór w korku chłodnicy puszcza płyn do zbiorniczka przy 1.1 atm.

Faktycznie mogło wydmuchać uszczelkę pod głowicą, mogła też pęknąć głowica, ale nie wiem czy takie rzeczy zdarzają się w tych motorach.
Odpowiedz
#8
,,Twardy,, nie znaczy zbyt twardy. Mnie tez sie wydawało ze mi weze pompuje a mechanik pomacal i w normie Uśmiech
Najlepiej porownaj u kogos...
Ludzie zejdźcie z drogi... Uśmiech
Odpowiedz
#9
Jesli to uszczelka, to beda babelki gazu w plynie chlodniczym lub w druga strone, woda bedzie w komorze spalania,a co za tym idzie za autem robi sie mgla
Odpowiedz
#10
Są specjalne przyrządy do badania zawartości gazów spalinowych w układzie chłodzenia.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości