Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wymiana oleju (PEŁNA) w automatycznej skrzyni bieg
#21
jestem ciekawy ile jeszcze trzeba napisać w temacie oleju ATF Z1i zamienników.

do niedawna, ŻADEN olej nie posiadał aprobaty ATF Z1, a na większości lubrykantów HONDA widniała z tzw "gwiazdką"

jeśli do sceptyków to nie przemawia to zalecam próbę.

weż olej, jakikolwiek ATF, który ma aprobatę.

weż olej Hondy, porównaj kolor, zapach i konsystencję.

Jeśli widzisz różnicę tzn, że to nie jest ten sam olej.....
v6
Odpowiedz
#22
Niektórych nie przekonasz za żadne skarby Uśmiech ... Z drugiej strony rodzi się pytanie: po co to robić Duży uśmiech ?

Niech sobie taki delikwent wymienia nawet na wodę z kranu- pewnie też się da na krótką metę Oczko ...
Legend Coupe KA8 przedliftowa bez szeroko pojętego "tjuningu" i zeszpecenia- sprzedana. Powoli "przymierzam się" jednak do poliftowego E24 i czekam na właściwe KA8

Odpowiedz
#23
Szkoda tylko tych którzy później biorą takie samochody po kimś kto chciał przyoszczędzić te parędziesiąt zł - do dzisiaj wylizuję Legenda z całej masy takich właśnie "oszczędności" - ale już blisko, jeszcze tylko trochę... Oczko
Odpowiedz
#24
Podsumowując trzy powyższe posty;
Nie wiem od ilu już lat dyskutujemy na temat: oryginalnych olejów do skrzyni biegów, dynamicznej wymiany oleju, oryginalnych filtrów, etc.
Wnioski z dyskusji zawsze były tożsame: stosuj to i w taki sposób jaki zaleca producent.
Cóż - zawsze znajdzie się ktoś, kto zechce zaoszczędzić kilkadziesiąt może kilkaset złotych co prędzej czy później zemści się pod postacią grubszego remontu lub wymiany skrzyni.
Szkoda czasu na kopanie się pod stołem Oczko
Odpowiedz
#25
ale kabaret, w zadnym moim aucie nigdy nic sie dzialo i nigdy dziac nie bedzie, ale nagle czeka mnie remont bo wy jeden drugiemu wciskacie nawzajem ta sama bajke na ktora zaden nie ma konkretnego argumentu procz 'honda pisze'

Inny zapach, kolor, konsystencja no spoko, tylko co po niej stwierdzasz? Nanokosmomolekuly? A moze brales to pod mikroskopUśmiech
Zeby wypowiadac sie w tych kwestiach zastanowcie sie pierw jakie funkcje spelnia plyn przekladniowy w przekladniach hydraulicznych i dlaczego wogole zdarzaja sie ich awarie. Przez zle uzytkowanie i niechlujstwo wzgledem serwisu, ogolne zuzycie, czy dlatego ze ktos wlal taki olejek czy siaki?
Jak skrzynia jest trup to czego bys jej nie wlal nie sprawi ze sie naprawi bo cudow na tym swiecie nie ma.

Gadka w tej kwestii jest rownowazna z watkiem o olejach na accordklubpolska, gdzie jeden przez drugiego pisza bzdury ze jednego czeka remont bo wlal olej bez literki xyz a inny firmy takiej czy owakiej, choc tak naprawde zaden z nich nigdy nie otwieral silnika zeby stwierdzic zuzycie.

Ja moja accordowska skrzynia chodzila rewelacyjnie i po otwarciu tylko potwierdzil sie jej stan, do dzis jezdzi dalej na tym samym oleju i dziala tak samo jak u mnie.

Do silnika tez lejecie 5w30 hondy? Do dyfra tez hondowski?Uśmiech bo ja wam wcale tego nie zabraniam
Ja uzywam takich plynow jakie zdobyly moje zaufanie na przebiegu lat, a nie dlatego bo 'eksperci' z forum mi poradzili
Odpowiedz
#26
kurfa...Ściana


jak dla mnie to możesz mixol lać hektolitrami w skrzynię, przecież też jest lepki i śliski.
v6
Odpowiedz
#27
nie głowa w ścianę, tylko skoro zarówno ty jak i Panowie poprzednicy zmieszaliście mnie jak i równocześnie inne osoby (w tym bardzo wiele osób z usaccord) z błotem bo leję valvo, chcę usłyszeć argument dlaczego jest taki haniebny?
bo jak dotąd jedyne co się dowiedziałem to ze z1 jest super bo taki jest napisany w instrukcji (co tez nie do konca jest prawdą bo moj leg 91" ma napisane jak byk dex III), co w teorii oczywistym jest ze zawsze bedzie oznaczać najlepsze, natomiast proszę o przykłady z praktyki bądź inne konkretne logiczne wytłumaczenie

nic więcej, pozdro
Odpowiedz
#28
żeby nie było, nie wymieniałem u siebie oleju w skrzyni a jakby tego było mało, zalałem mineralką silnik.
jednak kultura pracy przy zmianie biegów zawsze mnie nieco irytowała, zwłaszcza zmiana 1-2 (lekkie szarpnięcie)
olej w skrzyni był świeży, miał ładny kolor.
szarpnięcie owo (z wyczytanych postów wnioskuję) znika przy zastosowaniu oryginalnego oleju i zmiany filtra. czasem skrzynia wymaga płukania.
czy warto zatem do takiego stopnia komplikacji (zdejmowanie miski, etc.) lać "dobry" olej, bo tańszy o kilkanaście zeta?
tyle logicznego wytłumaczenia.
natomiast "bestialstwo", jak nazwano zmianę na olej mineralny, było wykonane przeze mnie tylko z uwagi na wyciek z simeringu.
pzdr
Odpowiedz
#29
prosić nie musisz - przestudiuj forum. Jest ich parę.
v6
Odpowiedz
#30
widzisz Uśmiech dyskutujesz, ale tak naprawde do konca nie wiesz o czym Uśmiech roznica miedzy nami jest taka, ze ja znam sie na mechanice, a ty na czytaniu internetu Uśmiech
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości