Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KA9 1998 przedlift
Odzew na forum taki jest taki jak zwykle, więc sam spamuje dalej.
Koledzy na forum CKPL pomogli mi i podpowiedzieli jak naprawić wyświetlacz w zegarach, zostawiam link dla potomności: http://www.acuraworld.com/forums/f66/hon...ir-104394/

Zakupów ciąg dalszy, przyszła do mnie mała paczuszka na palecie:

[Obrazek: 46fb27e32c95f4d4gen.jpg]

a w niej 4x kompletne drzwi w kolorze PR-25P:

[Obrazek: 6156ae334a6912cegen.jpg]

Drzwi bez rdzy. Uszczelki, zawiasy i rygle w eleganckim stanie. Zobaczymy czy to pomoże z wyciszeniem wnętrza auta.
Odpowiedz
Ja za to muszę w końcu wziąć się za naprawę zegarka, miałeś może okazję kiedyś to rozbierać?
Odpowiedz
Nie miałem potrzeby rozbierać zegarka. To co robię staram się opisywać aby pozostali mogli też skorzystać. Jak zastanawiasz się dlaczego nie miałem potrzeby rozbierać zegarka to przewiń np. stronę w tył i go poszukaj Uśmiech
Odpowiedz
(01-15-2018, 6:36 )carlos napisał(a): Odzew na forum taki jest taki jak zwykle, więc sam spamuje dalej.
Koledzy na forum CKPL pomogli mi i podpowiedzieli jak naprawić wyświetlacz w zegarach, zostawiam link dla potomności: http://www.acuraworld.com/forums/f66/hon...ir-104394/

Zakupów ciąg dalszy, przyszła do mnie mała paczuszka na palecie:

[Obrazek: 46fb27e32c95f4d4gen.jpg]

a w niej 4x kompletne drzwi w kolorze PR-25P:

[Obrazek: 6156ae334a6912cegen.jpg]

Drzwi bez rdzy. Uszczelki, zawiasy i rygle w eleganckim stanie. Zobaczymy czy to pomoże z wyciszeniem wnętrza auta.
I jak efekty wyciszenia po wymianie na nowe drzwi i uszczelki?
Odpowiedz
(03-12-2018, 4:55 )termoba77 napisał(a): I jak efekty wyciszenia po wymianie na nowe drzwi i uszczelki?

Na razie musiałem pozałatwiać pilniejsze sprawy, wiec montaż drzwi jest troszkę opóźniony. Dodatkowo, czekam na pewną przesyłkę z odległego kraju, którą chce zintegrować z zakładaniem drzwi.

Tak z bieżących spraw to miałem na przełomie roku mały kryzys co zrobić z Legendem, ale tak się składa że nadal jest ze mną.

Z usuniętych problemów to miałem objaw falowania silnika na postoju (tak jak by nie pracował na wszystkie cylindry). Stawiałem na uszkodzoną cewkę, a okazało się, że winne były świece.
Z takich osiągnięć które mogę pokazać (a nie tylko pisać, że zostały zrobione) to udało się w końcu podłączyć podświetlenie przycisków wokół nawigacji.

[Obrazek: d6ff7810c6ce8a5agen.jpg]

Jak widać na zdjęciu, zegary nie są jeszcze naprawione, ale zostały już rozebrane i trwają poszukiwania spalonych tranzystorów.

Mam za to nadal nierozwiązaną sprawę z radiem: nie działają stacje w normalnym zakresie i wyświetlacz zaczyna "świecić" dopiero po pewnym czasie. No i nadal nie mogę zlokalizować takiej zmieniarki CD aby działała z tym zestawem  Zdezorientowany
Jeśli ktoś wie gdzie w Warszawie lub okolicy jest jakiś ogarnięty magik od radia samochodowego to będę wdzięczny za informacje.

Tak szczerze to ten niedziałający przebieg w zegarach nie jest jakimś dla mnie wielkim problemem bo z dalekiej krainy kupiłem sobie coś na zastępstwo.

[Obrazek: cc5f451883c2cbf3gen.jpg]

Licznik do 180 km/h coś wam to mówi  Ninja

[Obrazek: fff2bf22c8a2c533gen.jpg]

Ciekawe jaki mają one przebieg i czy będą działać bez kolejnego kombinowania.
Odpowiedz
grubooo
Odpowiedz
Jeśli kogoś to interesuje to zegary JDM pasują bez żadnych modyfikacji (kostki są takie same).
W moim przypadku jest dodatkowa kontrolka taka o której pisał w swoim temacie Bonio86 - ale u mnie zapala się i gaśnie - czyli wydaje się działa i coś kontroluje.

[Obrazek: 13016828.jpg?1412026248]

Jest też sygnalizator niezapiętych pasów kierowcy który na razie nie działa. Nie ma za to kontrolki od uruchomionego tempomatu i "kluczyka" z immo. Zegary założone na szybko, muszę jeszcze wymienić żarówki aby wyrównać podświetlenie. Spodziewałem się też, że przebieg na tych zegarach będzie bardziej bliski do prawdziwego a tu poniżej 100 tyś  Podejrzany

[Obrazek: 491cc322c032884fgen.jpg]
Odpowiedz
W tymi miesiącu prace przy aucie dalej idą powoli do przodu. Kupiłem uszczelki OEM bo ciekło z dekli i przy świecach. Dodatkowo dzięki koledze z forum CKPL udało mi się kupić konwerter do radia JDM aby odbierało "nasze fale".

[Obrazek: 0670ab3ea64a5464gen.jpg]

Kolejna sprawa to drzwi. Na pierwszy ogień do wymiany poszły tylne. Najlepsze jest to, że kolorystycznie pasują w 100% nie ma różnicy odcieniu itp. Dziwi mnie to o tyle bo sprzedawca deklarował, że pochodzą z auta o przebiegu 98 tyś km (i na prawdę wyglądają jak nowe), a mój Legend powoli dobija do 800 tyś km oryginalnego przebiegu - dobrze to świadczy o Hondzie i jakości części. Oczywiście w zestawie wpadły również "nowe" zawiasy, ryle, zamki itp. Tak wyglądają po zmianie:

[Obrazek: f66e311087d820f1gen.jpg]

A tu stare i zmęczone życiem:

[Obrazek: fa930a1cdac691b5gen.jpg]

W Legendzie grzała się podłoga w bagażniku i wydech głośno buczał. Oznaczało to tylko jedno, wydech dokonał swojego żywota:

[Obrazek: bd293904c592db9egen.jpg]

Kolega Pawelszczecin zorganizował mi w dobrych pieniądzach zamiennik polecany tu na forum (wszystko pasuje beż żadnych przeróbek):

[Obrazek: 9e4c5714d2f7c4b3gen.jpg]

Na koniec kupiłem lusterka JDM w pełnym wypasie (lusterka, przełącznik i cała wiązka z modułem). Czekałem na nie od stycznia, ale finalnie już są u mnie, więc można przymierzać się do działania.

[Obrazek: 6f3353a3627f0109gen.jpg]

[Obrazek: 6df27806eb6bdb07gen.jpg]

Różne kostki przy przyciskach sterujących, ale kabelki są te same:

[Obrazek: 6a8a1841e3bd188egen.jpg]

Same przyciski da się po wycięciu otworu bez problemu przełożyć do obudowy europejskiej. Jedyny problem jaki widzę w tym momencie to płytka:

[Obrazek: 432e6f2a60c6ec14gen.jpg]

[Obrazek: d30c5668cdc51760gen.jpg]

Zobaczymy co się uda z tym tematem zrobić.
Odpowiedz
Do tematu przebiegu jeszcze wrócę przy innej okazji bo to ciekawa historia i myślę, że warto się nią podzielić, a tymczasem ze spraw bieżących, to uporałem się z wymianą drzwi przednich. Było tam trochę rdzy i pianki montażowej (?!) ale ostatecznie już jest o wiele lepiej. Tak wyglądały najsłabsze miejsca:

[Obrazek: ce128bbe1d5dfaf2gen.jpg]

[Obrazek: 62b31ccc6185aa95gen.jpg]

[Obrazek: d931d4fbd0f2a8bfgen.jpg]

Ważne, że już tych części nie ma na samochodzie. Kolejna mała rzecz która musiała być zrobiona to montaż przewodów hamulcowych w stalowym oplocie i przejrzenie przewodów miedzianych zarówno hamulcowych jak i paliwowych (mam wrażenie, że hamulce po paru ostrych hamowaniach strasznie puchną i powoli staram się eliminować przyczyny). Stalowy oplot idzie prewencyjnie bo już miałem w tym roku przeboje z dwoma wężami do chłodnicy które kolejno przez swój wiek poddawały się a wiadomo, że krótkie przewody hamulcowe też nie będą trzymały wieczność i nie chciał bym aby mnie zawiodły np na trasie.

[Obrazek: 571fe1be8d0d040agen.jpg]

Oczywiście jak zwykle po około 9000 km został zmieniony olej, ale okazało się, że z przewodami będę musiał chwilkę zaczekać, bo tarcze, klocki i prowadnice na jarzmach z tyłu nie nadawały się do dalszego użytkowania. W  pierwszej kolejności właśnie one musiały zostać zrobione:

[Obrazek: 3aab08b132c54980gen.jpg]

Kolejna mała rzecz z którą walczyłem od dawna to kontrolka rezerwy. Wiem, że normalnie nikt się nie cieszy jak się ona zapala, ale w końcu się udało i działa Uśmiech

[Obrazek: 02539ec88a1670adgen.jpg]

Na koniec posta mała informacja o postępach w sprawie lusterek JDM. Wykorzystałem pomysł kolegi Alienek z forum CKPL i zleciłem wykonanie lustrzanego odbicia płytki sterującej z przelutowaniem wszystkich elementów. Działają sobie powoli, a ja w międzyczasie wziąłem się za pasowanie dodatkowego przycisku. Niestety trochę zbyt optymistycznie oceniłem tą sprawę ostatnimi razem bo okazuje się, że jest on kompletnie inny. Prawdopodobnie będę musiał zrobić jakiś jego projekt i dać do druku 3D. Taki mam przynajmniej plan, chyba, że macie lepszym pomysł. Informuje też dla przyszłych chętnych próbujących iść tą drogą, że płytka EU i JDM to nie jest dokładnie lustrzane odbicie (różni się dosłownie lokalizacją jednego "czujnika" od ustawiania lusterek) i samo lustrzane odbicie przycisku od ich elektrycznego składania, też musi być wyrzeźbione inaczej bo w JDM mają zrobione specjalne prowadnice... Po mimo przeciwności powoli do przodu.

[Obrazek: 2529d9eb4d3edb06gen.png]
Odpowiedz
O Panie, jaką Ty piękną robotę tam robisz Serce widzę że ogarnięcie luster to jakiś koszmarek propsy za wytrwałość, strasznie jestem ciekawy co z tego wyjdzie, trzymam kciuki.
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości