Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Falujące obrotu na gazie i benzynie
#1
Witam
Po przeczyszczeniu silniczka krokowego i ustawieniu na nowo gazu, nadal świruja obroty na jałowym czy też np na D4 podczas postoju, nie mam już pomysłu co może to być, układ jest odpowietrzony, raz tak sie dzieje raz nie, dzięje się tak na gazie jak i na benzynie są to skoki o okolo 150-200 rpm.
Odpowiedz
#2
zmierz kompresję - może coś z zaworami?
Odpowiedz
#3
Sprawdź działanie sond lambda oraz wszystkich wezyków podciśnienia oraz MAP sensoru. Takie objawy maja milion przyczyn. Najpierw wyklucz je na benzynie, a potwm jak bedzie ok to obadaj na gazie. Manual w dłoń i dużo cierpliwosci- o to co potrzebujesz...
Ludzie zejdźcie z drogi... Uśmiech
Odpowiedz
#4
No jeden dzień jest ok, jeden sobie wariuje, w jednym tylko czasem Język to coś powalczymy Uśmiech
Odpowiedz
#5
Up tematu:
Świece, Cewki, Podciśnienia są okej, została kompresja jak sprawdzić Map sensor? Po wymianie krokowca i wyczyszczeniu i zaworku jest to o wiele rzadsze Język
Odpowiedz
#6
Jesli masz gaz,to prawdopodobnie masz zdublowany czujnik podcisnienia(MAP sensor) w postaci trojnika na wezyku i wyprowadzenia sygnalu do osobnego czujnika od gazu, ktory informuje komputer gazu. Poprzez podlaczenie do instalacji gazowej jestes przynajmniej w stanie ocenic, jak reaguje komputer w momencie falowania obrotow, mozesz odczytac wartosc podcisnienia w dolocie, obserwowac czasy wtrysku na obydwu listwach i moze tam zobaczysz jakies anomalie. Jesli moglbys rownoczesnie odczytac na oscyloskopie(wzglednie jakiejs przystawce pomiarowej) sygnal z MAP sensora, to masz porownanie czy te odczyty maja przynajmniej podobny charakter zmian. Wartosci podcisnienia przeliczysz sobie z charakterystyki czujnika, ktora z tego co kojarze jest w manualu, a jak nie tam to w autodacie. Warto rzucic okiem na sam przewod laczacy dolot i czujnik, zwlaszcza w miejscu w ktorym "gaziarze" sie w niego wpieli. Tymbardziej, wnioskujac po opisie i nieregularalnym pojawianiu sie objawow, sklaniam sie ku przekonaniu,ze przyczyna moze byc nadlamany przewod(elektryczny) lub niezupelnie rozwalony przewod gumowy(ten od sygnalu).
Jeszcze jedna rzecz, sa dwa sygnaly podstawowe dla kazdego ukladu wtryskowego, primo informacja o ilosci powietrza (MAP sensor, przeplywka) oraz predkosc obrotowa silnika(dodatkowo czujnik fazy) i moze ten drugi czujnik gdzies przeklamuje.
Cala reszta, czyli sondy, czujniki temperatury plynu czy powietrza, nie odgrywaja tak istotnej roli w zasadniczym wyliczaniu dawki i kulturze pracy. W tym konkretnym wypadku jednakze sprawdzilbym rowniez czujniki temperatury, zarowno plynu chlodniczego (nie mowie tu o zalaczaniu sie wentylatora, ale o tym co otrzymuje komputer sterujacy wtryskiem) jak i temperatury dolotowej.
Tak naprawde bez obserwacji tych sygnalow mozesz robic testy statyczne poszczegolnych czujnikow i szukac igly w stogu siana, najlatwiej bedzie wylapac jak najwieksza ilosc sygnalow, zapisywac na lapku i tak chwile jezdzic,a potem analizowac przebiegi.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości