Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Katalizator - gaz
#1
Witam.

Od pewnego czasu jestem posiadaczem Hondy Legend kb1 2006 rok sprowadzona z Niemiec. W Hondzie została założona, za naszą zachodnią granicą, instalacja gazowa Prins. Od pewnego czasu wykasuje mi check engine. Byłem z tym fantem u mechanika, podpiął komputer pod samochód i okazało się że katalizator generuje błąd. Mechanik powiedział mi ze przy instalacji gazowej taki błąd może generować się dość często. Zaproponował mi przełączanie na benzynę kiedy wyskoczy taki błąd, tak też robiłem i to nie pomaga. Mam teraz do Was pytanie użytkownicy. Czy stosownym byłoby usunięcie wkładu katalizatora bądź zastąpienie go strumienicą? Może ktoś z was miał podobny problem. Pozdrawiam
Odpowiedz
#2
Jaki masz przebieg auta?
Odpowiedz
#3
227 tys
Odpowiedz
#4
Przy takim przebiegu katalizator ma prawo byc wypalony stąd generowanie błędu.
NIe wiąząłbym tego bezpośrednio z instalacją gazową.
Odpowiedz
#5
CZyli jaka jest Twoja propozycja? wywalić katalizator wstawić strumienice?
Odpowiedz
#6
W KB1 układ wydechowy jest bardzo dopracowany - optymalnie dla silnika wolnossącego w układzie V6.
Wsadzenie tlumika przelotowego/strumienicy tylko na jedną strone układu w mojej ocenie może mieć zły wływ na kompensację pojemności układu wydechowego i przyczynić się do np.: obnizenia mocy, obniżenia dynamiki wkręcania się na obroty.
Albo zrób przeloty na dwie strony albo odpuśc temat i niech się kontrolka świeci.
Ewentualnie dorwać zdrowy katalizator w używce.
Odpowiedz
#7
ok dzięki za informacje
Odpowiedz
#8
a czy wstawieniu strumienicy nadal będzie wyskakiwał check engine?
Odpowiedz
#9
Układ wydechowy oblicza sonda lamba czyli czujnik o2.
W tej sytuacji każda zmiana pojemności układu wzgledem fabrycznego może wywalać błąd.
Nie przekonasz się do póki nie wsadzisz nowego elementu.
Jesli dobrze dobierzesz pojemnośc tłumika/struminicy - moze sonda tego nie wychwyci.
Odpowiedz
#10
na katalizator o ile nie jest już w elementach czyt. luzem czytaj dzwoni wydech = najlepsze lekarstwo jest przedmuchanie układu na autostradzie T°C i ciśnienie w układzie to najlepsza metoda stosowana przed samym przeglądem Spalin a wręcz zalecana przez pracowników TÜV jeżeli auto ma już trochę najechanych Km , ale może być ze któraś sonda jest w kiepskim stanie ,
z tego co się orientuje to są chyba dwa katalizatory i dwie sondy ? i tez chyba dwie na kolektorach
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości