Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Traktor przy przyspieszaniu a nie V6, cewki, egr?
#1
Wczoraj jechałem sobie spokojnie i przy którymś przyspieszaniu poza zabudowanym silnik zaczął nierówno pracować.
Podpiąłem się pod OBD2, błędy p1201, p1202, p1205, p0300, p1399 czyli generalnie wypadanie zapłonu.

Świece wymieniałem z 10k temu (Denso, przeznaczone do naszych silników), ale wymieniłem wczoraj z powrotem na poprzednie bosha, może ciut lepiej. Generalnie świece Denso po tych 10k były czyste, suche, więc raczej to nie świece.

Przejechałem się parę km wczoraj wieczorem, przygazowałem też na benzynie i w sumie poprawiło się silnikowi, ale problem nie ustąpił całkowicie.

Możliwe żeby aż 3 cewki padły jednocześnie? Wymieniałem jedną na używaną na wiosnę, bo stara miała przebicie, od tamtego momentu było wszystko ok do wczoraj. Tylko przy przebiciu na osłonę silnika był inny objaw: silnik na ułamek sekundy dławił się i zaczynał pracować normalnie, teraz jest inaczej: mogę s w miarę normalnie przyspieszać tylko z tłumika słyszę taki lepszy traktor a nie V6;]

Inny trop na jaki wczoraj wpadłem to może zawór EGR do wyczyszczenia bądź wymiany? Tylko czy gdyby to był EGR to silnik pracowałby równo przy jednostajnej jeździe a przy przyspieszaniu byłaby nierówna praca?

Najgorzej jest przy przyspieszaniu na LPG, na benzynie jest o wiele lepiej. Jak już się rozpędzę do 100, 120 i nie przyspieszam to silnik pracuje równiutko.

Może to być efekt kiepskiego gazu? Tankowałem przedwczoraj na auchanie (często tam tankuję i KA9 i drugim autem - nie było problemu z jakością paliwa), dzisiaj zatankowałem na shellu - sprawdzę na lepszym gazie jak się silnik zachowuje.
Odpowiedz
#2
Bardziej efekt kiepsko uregulowanej instalacji niz samego gazu .BTW jesli juz zatankowales kiepski gaz,to teraz lepszy moze w niczym nie pomoc, bo filtry gazu pozostana zasyfione. Moze wlasnie profilaktyka polegajaca na wymianie tych filtrow i regulacji pomoze ci z gazem,a samemu silnikowi moze sie przydac dluzsza eksploatacja na benzynie.
Odpowiedz
#3
Instalację regulowałem wiosną, z 7k km temu, wymieniane były wtedy też filtry i silnik działał dobrze.
Przejadę się dzisiaj na benzynie dłużej, jak nie pomoże to oddam na sprawdzenie instalacji.
Odpowiedz
#4
Sytuacja jeszcze nie opanowana, ale zapomniałem jeszcze wspomnieć o jednym objawie: podczas jazdy słychać taki metaliczny dźwięk jakby coś tarło metal o metal albo jakby coś sie obluzowało.
Czasami to ustaje ale więcej go słychać podczas jazdy niż nie słychać.
Jak sobie przypominam to taki dźwięk pojawiał sie już wiele tygodni temu ale sporadycznie, nasilił sie chyba w momencie objawów opisanych w pierwszym poście.

Moje podejrzenie pada wiec na katalizator. Czy takie objawy jak opisałem mogą być spowodowane wadliwym katem, a nie cewkami?
Odpowiedz
#5
jeśli wariuje lambda to będzie kupa...
skąd dobiega ten metaliczny dźwięk?
Odpowiedz
#6
Tego nie wiem, ale to chyba na szczęście nie katalizator bo ten dźwięk pojawia się dopiero od prędkości kilku km/h, ale jest w miarę taki sam bez względu na prędkość i raczej z prawej strony, bowiem jak jechałem w gęstej zabudowie przy otwartych oknach to było bardziej z prawej strony słychać przez okno niż z lewej.

Na postoju, nawet jak przygazuję to nic mi nie rzegocze.
Odpowiedz
#7
więc to raczej nie kat
Odpowiedz
#8
nagraj dzwiek i podeslij
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości