Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montaż spryskiwaczy świateł Acura
#1
Nabawiłem się soczewek i xenonów i jako, że auto już na najnowsze nie wygląda to przyciąga uwagę ciał niebieskich. Aby choć z zewnątrz nie budzić dramatycznych zastrzeżen postanowiłem wrzucić Hondowskie spryskiwacze wpięte w spryskiwacze szyby - niestety to nie zdało egzaminu bo silnik dysz świateł pobierał zbyt dużo prądu i kończyło się spaleniem bezpiecznika i słabym strumieniem płynu na dyszy świateł i szyby.

Potrzebujemy:

1)Zbiorniczek z silniczkiem od Hondy.
2)Dysze spryskiwaczy-ta są takie same dla Ka8 i KA7, różnica tkwi jedynie w gumkach pod nimi. Tak sobie spaprałem zresztą dziury w zderzaku bo zrobiłem pod umiejscowienie dyszy z gumą od KA8 :?
3)Przewody - mogą być oryginalne, ale dadzą radę i te ogrodowe Oczko
4)cybanty i trójnik.
5)Przekaźnik, trochę przewodu(raczej grube) i konektorki + klej na ciepło w pistolecie, taśma izolacyjna, lutownica.

sciągamy zderzak, mocujemy zbiornik płynu z Hondy - ten na szczęście pasuje do Acury bez przeróbek.

Ja zacząłem od roboty, którą mniej lubię czyli od kabelkologii. Uparłem się, że ma być profi więc wpiąłem się w oryginalne miejsce w skrzynce bezpieczników pod maską. W tym celu demontujemy akumulator, silniczek z tempomatu i wypinamy kostki i kable ze skrzynki bezpieczników. Okuwamy kabel w konektorek i wkładamy do kostki we właściwe miejsce - na oto mój kabelek jest czerwony, poniżej tego biało niebieskiego.

[Obrazek: 4179500663_6e1bcdbab6.jpg]

Plus ze skrzynki ciągniemy do przekaźnika, aa ten umiejscowiłem pod lampą przy jej bocznym mocowaniu. Wyprowadzamy plus do kostki z silniczka spryskiwacz świateł, drugim konektorkiem z kostki wyprowadzamy minus - robimy masę do auta. Sygnał lutujemy z plusowym kabelkiem od silniczka spryskiwaczy szyby. Przekaźnik również wpinamy w masę auta. ja obie masy dałem pod przekaźnik na konektorkach O na śrubie. kabelki są z głowy Uśmiech

Pora na trochę cięciaUśmiech

Wycinamy otwory pod dyszę spryskiwaczy tu potrzeba nam precyzji, niewolno się śpieszyć Uśmiech Gdy mamy to gotowe i dysze wraz z gumką pasują idealnie pod kształt zderzaka sprawę możemy uznać za zakończoną. Spryskiwacze montujemy oryginalną blaszką lub blaszką do mocowania przewodów hamulcowych. Klejenie dyszy sprawdza się zazwyczaj na bardzo krótko. Mocowania śrubką na przestrzał z oczywistych względów nie polecam Uśmiech

[Obrazek: 4180263154_089d42a533.jpg]

[Obrazek: 4179500797_b6854f25d5.jpg]

Tniemy amortyzujący styropian po bokach zostawiając go od czoła zderzaka. W miejsce styropianu upychamy oprzewodowanie. Całość układamy ostrożnie i z uwagą,aby nie przycisnąć węży i skręcamy belkę do zderzaka.

Po zamocowaniu zderzaka,ale przed umocowaniem nadkoli wewnętrznych podpinamy się rurką pod silniczek i gotowe Uśmiech

Plus to taki, że w każdej chwili można nasz system odłączyć wyjmując po prostu bezpiecznik, zważywszy, że zużywam teraz ok 5-7 litrów płynu na zbiornik paliwa to dobrze mieć taką możliwość. Teraz tak często otwieram maskę, że rozciekł mi się amortyzator klapy Szczęśliwy i nie trzyma pokrywy silnika :evil:
v6
Odpowiedz
#2
Fajny DIY Duży uśmiech moze sie przyda... jak sie zdecyduje na xenony Duży uśmiech
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#3
do zlotu jeszcze trochę czasu, może będą dwie Acury w Polsce do tego czasu z zenonami :mrgreen:
v6
Odpowiedz
#4
hehe no moze... chociaz troche zimno a garaz nie ogrzewany.... :roll:
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#5
farelka / zibro i do dzieła :mrgreen:
v6
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości