Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gwizd silnika - co to?
#1
Heja,

Czy u Was też silnik lekko pogwizduje jak się go przegazuje na luzie i podczas ruszania? Gwizd jest trochę taki jakby się turbyna załączała. Może mam coś o czym nie wiem? Oczko

Zdrówko!
Czeczen
Odpowiedz
#2
A dolot oryginalny? Szczelny? Przewietrzanie skrzyni korbowej gdzies bokiem Ci nie ucieka?
Odpowiedz
#3
Znaczy że ten dźwięk nie jest normalny?
Jakie konsekwencje może nieść ze sobą nieszczelny dolot?
Odpowiedz
#4
Nieszczelny dolot czyli lewe powietrze, ogólnie dostaje ci się syf do silnika. Mimo że tego nie widać to wszystko co nie przejdzie przez filtr jest dla silnika szkodliwe, nawet panewki mogą dostać jak długo będziesz jeździł z nieszczelnym dolotem. Przepływomierz nie widzi prawdziwej ilości paliwa dostarczonej do silnika, co za tym idzie nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa, więc traci moc. Może też mieć problem z utrzymaniem stałych obrotów na biegu luzem. To tak ogólnie.

A jaki masz filtr powietrza? Standard czy stożek?
Odpowiedz
#5
Filtr mam standardowy. Czyli sprawdzić połączenie między filtrem a silnikiem?
To może w związku z tym dolotem są problemy z niskimi obrotami, o których była dyskusja w tym wątku:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.honda-legend.pl/viewtopic.php?f=7&t=365">viewtopic.php?f=7&t=365</a><!-- l -->
Odpowiedz
#6
Proponuje jeszcze sprawdzić czystość przepływomierza i przepustnicy, ostatnio kolega robił przy jakimś BMW, bardzo często na gazie strzelało w dolot, nie było klapy zabezpieczającej przed rozwaleniem dolotu. Przepływomierz i przepustnica aż się kleiły, przepustnica aż się podwieszała.
Odpowiedz
#7
W silnikach serii C chyba nie ma przepływomierza? :? A tak poza tym warto zdjac oslone ciegien przepustnicy i na wlaczonym silniku osluchac dokladnie caly układ dolotowy, wezyki odmy, odpowietrzania.
Odpowiedz
#8
Tyle że ten dźwięk nie przypomina świstu powietrza. Bardziej jakby jęczenie (co za onomatopeiczny wątek...). Coś jakby jakiś układ napędzany silnikiem wydawał takie dźwięki.
Bo tak: straty mocy nie zauważyłem, pali niemało, ale bez dramatu, ostatnio był w serwisie na wymianie rozrządu, więc był rozbierany, a jęczał i wcześniej... Może tak ma? A może to jednak coś z pompą ALB/ABS?
Odpowiedz
#9
A to nie jest moze pasek klinowy? Zwroc uwage z ktorej strony silnika slychac ten dzwiek. Moze to byc rowniez napinacz, alternator, sprezarka klimatyzacji...
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#10
świst jakby turbinki, to częsty przypadek w Hondach. Wiele preludek lubiło sobie poswiszczeć, nawet nasza. co do jęczenia, nasz troche jęczy, znajomy sugerował zajrzeć pod osłony rozrządu, ale widze ze to mogą być tez inne paski. moze to mieć jakieś skutki uboczne? moc ma, kreci sie jak nalezy.
[Obrazek: stopkam.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości