Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kontrolki Check Engine + Wykrzynik + VSA
#1
KA9 2000r. z LPG

Ostatnio pojawił mi się na desce zestaw kontrolek taki jak w temacie: Check Engine + Wykrzyknik + VSA.
Płatna apka Torque do OBDII z błędów pokazuje tylko O2 Sensor Heater - kasuje go i Check na chwilę znika (VSA i Wykrzyknik zostaje), ale po kilku sekundach pojawia się na nowo.
Wygląda jakby chodziło o dwa różne problemy, jednak wszystkie kontrolki po raz pierwszy pojawiły się w tej samej chwili, któregoś dnia zaraz po porannym odpalaniu.

Jedyne objawy poza kontrolkami są takie, że nie działa Kontrola Trakcji i VSA - co ciekawe ABS działa zupełnie normalnie, więc czujniki w piastach trzeba wykluczyć.

Na komputer do ASO jestem umówiony dopiero 16.02.2016r, dlatego najpierw pytam tutaj bo może w między czasie ktoś coś podpowie?
Odpowiedz
#2
może to się wydać śmieszne ale kiedyś miałem mało płynu hamulcowego i miałem taki sam objaw. Po dolaniu płynu problem ustał.
Odpowiedz
#3
(02-04-2016, 23:11 )pawelszczecin napisał(a): może to się wydać śmieszne ale kiedyś miałem mało płynu hamulcowego i miałem taki sam objaw. Po dolaniu płynu problem ustał.

Dzięki, ale gdzieś już natknąłem się na taki przypadek i u siebie wczoraj sprawdziłem poziom płynu, jest w połowie między min/max, więc to raczej nie to. Jednak dzisiaj doleję do max i zobaczymy czy coś się zmieni.
Odpowiedz
#4
Jeszcze smiesniejsze jest to,ze manual sugeruje w przypadku pojawienia sie takiego bledu, sprawdzenie sytemu PGM-FI czyli wtrysku, zamiast sprawdzania VSA,ABS i hamulcow. Skoro masz blad grzalki,to pewnie cos jest na rzeczy, wiec warto sprawdzic najpierw system zasilania i pewnie wtedy bledy zwiazane z VSA, ABS znikna.
Odpowiedz
#5
(02-04-2016, 23:17 )Makukrak napisał(a): Jeszcze smiesniejsze jest to,ze manual sugeruje w przypadku pojawienia sie takiego bledu, sprawdzenie sytemu PGM-FI czyli wtrysku, zamiast sprawdzania VSA,ABS i hamulcow. Skoro masz blad grzalki,to pewnie cos jest na rzeczy, wiec warto sprawdzic najpierw system zasilania i pewnie wtedy bledy zwiazane z VSA, ABS znikna.

Mógłbyś podpowiedzieć, w którym miejscu w manualu jest to opisane?
Odpowiedz
#6
Strona 19-204 i zdanie: "When the VSA indicator and MIL are both ON, troubleshoot the PGM-FI system first."
Odpowiedz
#7
Dzięki!
Czytam tego Manuala i wychodzi mi, że 'PGM-FI system' to nie tylko wtryski. Z VSA ma on wspólne jeszcze kilka czujników - m.in. otwarcia przepustnicy, temperatury płynu chłodzącego, prędkości samochodu. Jako, że wskaźnik temperatury i prędkościomierz (również ABS, bo chyba bardziej o te czujniki tu chodzi) działają, to ten czujnik otwarcia przepustnicy wygląda mi dosyć podejrzanie.
Odpowiedz
#8
PGM-FI w skrocie okreslilem mianem wtrysku,ale to jest tak jak mowisz caly system zasilania, az do wydechu z sonda. Blad sondy u Ciebie moze byc wynikiem blednego dzialania ukladu a nie dzialania samej sondy,ale to trzeba jakos zweryfikowac, nawet zwyklym multimetrem. Skoro nie ma innych bledow w pamieci, to sprobuj sprawdzic temat grzalki, bo moze rzeczywiscie jest tam przebicie z zasilania grzalki i rozwala sie zupelnie system zasilania. Ja mialem tak w accordzie, ze dopoki nie poszedl w tryb awaryjny, to nie chcial pracowac kulturalnie, a problemem byla wlasnie tylko i wylacznie sonda. Nie kazdy system zasilania jest tak wrazliwy na sonde, moze akurat ten tak ma,wiec warto sprawdzic. Zwyklym multimetrem sprawdzisz czy przypadkiem napiecie zasilajace na grzalke, pojawia sie na przewodzie sygnalowym(powrotnym do kompa silnika). Jesli tak sie dzieje,to wiadomo, wymiana sondy i moze wszystko sie uspokoji.
Odpowiedz
#9
To mam już drugi trop. Dzięki!
Z działaniem sondy może być coś na rzeczy, bo w tej apce na Androida pod OBDII, sonda w jednym kolektorze pokazuje zupełnie inne parametry (reaguje bardzo ospale, albo w ogóle nie zmienia napięcia) niż ta w drugim, a chyba powinny działać podobnie skoro są w bliźniaczych miejscach.
Odpowiedz
#10
Powinny dzialac analogicznie, jesli listwy wtryskowe dzialaja podobnie. Gdyby byl jakis wiekszy problem z jedna listwa, to zupelnie rozne wartosci moglyby miec sens. Jesli masz podglad parametrow w tej aplikacji, to przyjrzyj sie jak praca sondy zmienia sie ze zwiekszeniem predkosci obrotowej. Generalnie w niskim zakresie obr/min oscylacje maja mniejsza czestotliwosc,jesli zwieksza sie ona wraz ze wzrostem obr/min i obciazenia,to jest w miare ok. Sprawdz rowniez w ktora strone uciekaja parametry, czy w strone wysokiego napiecia czy niskiego? Skoro byl blad grzalki, to jest prawdopodobienstwo przebicia obwodow wewnatrz samej sondy.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości