Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeneracja alternatora
#1
Czy w alternatorze można wymienić same szczotki, czy też są one zintegrowane ze szczotkotrzymaczem i należy kupić oryginalny cały zespół szczotkotrzymacza?
Pytam bo zdaje się czeka nie regeneracja alternatora, bowiem w związku z rozładowanym ostatnio akumulatorem po sprawdzeniu miernikiem na klemach okazało się, że na jałowym biegu przy min obrotach, a nie tak jak wskazuje manual 2000 obr/min napięcie prądu ładowania wynosiło 13,7 V, a manual wskazuje dolną granicę na poziomie 13,9 V.
Nie wiem co jeszcze poza szczotkami mogłoby być przyczyną za niskiego napięcia.
Odpowiedz
#2
za poziom ładowania odpowiada regulator napięcia a nie szczotki, sprawdź naciąg paska. miałem podobną sytuację bez obciążenia prawie trzymał parametry, po włączeniu klimy brak ładowania /czerwona kontrolka/ a co za tym idzie i wspomaganie padało. powód - rozwulkanizowane koło pasowe.
doszli do tego spece w momencie jak kazałem wymienić pasek.
Odpowiedz
#3
A co w przypadku braku widocznych uszkodzeń paska, jak sprawdzić jego napięcie? Czy odpowiada za nie jakiś napinacz hydrauliczny? A idąc dalej, jeżeli z paskiem i jego napięciem wszystko jet O'K i jak piszesz stan szczotek nie ma nic wspólnego z poziomem napięcia prądu ładowania akumulatora, tylko regulator napięcia, to co powinienem zrobić i gdzie szukać tego regulatora? Czy jest on zintegrowany z alternatorem czy jest to autonomiczna część i czy podlega regeneracji?
Odpowiedz
#4
Sam ze zdziwieniem natrafiłem ostatnio na temat uszkodzonego koła pasowego:
http://hondakarma.com/threads/crankshaft...ive?page=1
Kto by pomyślał że taki problem może wystąpić przy zdawało by się bezobsługowej części.
Odpowiedz
#5
tak to już jest jak księgowi biorą się za produkcję samochodów. po konsultacji a aso okazało się, że nie są to pojedyńcze  przypadki.
a tak swoją drogą rozwulkanizowane koło może narobić niezłych szkód.
Odpowiedz
#6
Wcale nie jest to dziwny problem jesli chodzi o ten rodzaj częsci.
Rozwulkanizowane koło pasowe to od dawna znany problem aut z grupy VAG (szczególnie motory tdi) oraz bmw zazwyczaj związany z przebiegiem.
Jak widać w koncu i Hondę dopadła ta usterka.

Co do alternatora, proponuję sprawdzić po jego numerze czy występują części zamienne, np. na stronie https://as-pl.com/

Jeśli tak to naprawa nie będzie droga
Odpowiedz
#7
na niskich obrotach alternator nigdy nie ma 14,5v, wkręć silnik na około 3tys i sprawdź napięcie powinieneś mieć ponad 14v
Odpowiedz
#8
(02-10-2016, 1:55 )wujekmetal napisał(a): na niskich obrotach alternator nigdy nie ma 14,5v, wkręć silnik na około 3tys i sprawdź napięcie powinieneś mieć ponad 14v

Przeciętnie na niskich obrotach  (bez otwarcia przepustnicy) prąd ładowania jest zazwyczaj powyżej 14 V.
U mnie było 13,7 V bez żadnego obciążenia, a jak włączyłem odbiorniki: światła, ogrzewanie szyby, to prąd spadał do 13,2 V. 
Manual mówi, że przy 2000 obr/min i włączonych światłach powinno być od 13,9V do ponad 15V. Prąd ładowania powinien się dostosowywać do zapotrzebowania w danej chwili. Racjonalne wydaje się, że nawet przy 1200-1500 obr/min powinien być na minimalnym (13,9V) poziomie. Nie wyobrażam sobie, żebym podczas jazdy w kilkugodzinnym korku zimą musiał utrzymywać obroty na poziomie 3 tys/min ze strachu prze tym, że mi padnie akumulator z powodu niedoładowywania i korzystania w związku tym podczas jazdy, z prądu akumulatora.
A wracając do jednego z moich wcześniejszych pytań: czy regulator napięcia jest zintegrowany (wbudowany) z alternatorem czy też jest to autonomiczna część, a jeśli tak, to w którym miejscu jej szukać. Manual jest dla mnie trochę nieczytelny w tej kwestii.
Odpowiedz
#9
klepnij nr vin w japancars.ru wejdź na schemat E-6-10 tam masz rozkład alternatora.
Pozycja nr 3 to szczotkotrzymacz, niestety po schemacie nie widzę czy jest on zintegrowany z regulatorem ale raczej nie.
Na schemacie nie widzę również samego regulatora - ale ja wbijalem vin znaleziony w sieci, może u ciebie wyjdzie coś innego
Odpowiedz
#10
Tak z ciekawosci, jaki przebieg?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości