Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulacja zbieżności kół tylnych KA9
#1
Witam

Czy ktoś może podpowiedzieć w jaki sposób reguluje się zbieżność kół tylnych w KA9?
Przy dzisiejszych pracach obejrzałem sobie dość dokładnie tylne zawieszenie i nijak nie mogłem dojść do tego w jaki sposób można by wyregulować zbieżność tylnich kół jeśli zajdzie taka potrzeba.
Odpowiedz
#2
Reguluje sie za pomocą śruby z podkładką mimośrodową łączącą wahacz poprzeczny z karoserią.
Odpowiedz
#3
Wahacz poprzeczy ten najdłuższy dolny z dwiema tulejami czy krótszy dolny z jedną tuleją i jednym sworzniem?
Przepraszam za zapewne laickie pytanie, ale wolę się upewnić;]
Odpowiedz
#4
Z tylu sa takie dlugie drazki, nijak nie przypominajace wahacza, maja tuleje gumowo-metalowe po obu stronach, sa przykrecone do ramy szczatkowej specyficzna sruba, z podkladka w ksztalcie jablka(czy czegos podobnego), ktora pozwala na regulacje mimosrodowa. Najczesciej przy odkrecaniu okazuje sie,ze nie pozostaje nic innego, jak obciecie sruby, wiec trzeba zakupic nowa sztuke ( ostatnio w ASO placilem ponad 100zl ,nie pamietam dokladnie, za caly komplet na jedna strone).
Odpowiedz
#5
To ten długi drążek ja nazywam wahaczem dolnym długim i ma on własnie 2 metalowo gumowe tuleje.
Własnie po prawej stronie regenerowałem ten wahacz i będę chciał go podmienić, bo w drążku w Hondzie zamontowanym tuleje już są kiepskie.. (kupiłem używany wahacz aby spróbować go zregenerować i jednocześnie mieć Hondę na chodzie).

Dla pewności zamieszczam zdjęcie jakieś stare odgrzebane robione bez podnoszenia auta.
To ten zielonymi strzałkami zaznaczony element a sama regulacja zbieżności odbywa się śrubą i podkładką zaznaczoną strzałką w kółku?

Jeśli tak to w sumie tą śrubę (nakrętkę) udało mi się odkręcić bez uszkadzania śruby, ale podkładki ruszyć nie mogłem.
Jakoś ją muszę wyjąć, bo chcę cały wahacz zmienić. Chyba trzeba będzie podnieść cały tył, odkręcić oba łączniki stabilizatora żeby mieć miejsce na swobodniejszą manipulację tym wahaczem.

[Obrazek: wahacz_tyl.jpg]
Odpowiedz
#6
Dokladnie o to mi chodzilo, ja tez nakretke bylem w stanie odkrecic,a potem juz beton, poniewaz sruba byla zaspawana w tulejce, wiec w ruch poszla katowka. Tuleje chyba dostepne z TED-GUM,ale oryginal tez nie kosztuje zbyt wiele(lub wzglednie niewiele jak na Legend).
Odpowiedz
#7
Ma ktoś namiary gdzie idzie kupić tuleje do opisanego wyżej drążka? Swego czasu były w Tedgum.. tzn. pewnie nadal tam są ale pojawił sie pewnien problem :/ od 1 czerwca prowadzą tylko sprzedaż hurtową oraz nie stacjonarną..:/
Jakieś pomysły?
Odpowiedz
#8
Paweł ze Szczecina Ci pomoże
Odpowiedz
#9
Zna ktoś wymiary tej śruby mimośrodowej??
Odpowiedz
#10
Wymiarów nie pamiętam. Zamawiałem w salonie Hondy, ok 100zł sztuka. Nie miałem innego wyjścia.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości