Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulacja zbieżności kół tylnych KA9
#11
Tez w ASO kupowałem tego motylka, 120 zł...

Jeśli dobrze znalazłem to wymiary są takie, ale to niezweryfikowane dane, musiałby ktoś potwierdzić.
[Obrazek: 1348282572_52387-s7a-000.jpg]
Odpowiedz
#12
Ooo dzięki. Może się przydać.. Choć mi udało się po 2 dniowej walce te śruby wydostać.. Ale niestety wychodzi z tego że poprzedni właściciel coś tam próbował modzic bo miejsce w rejonie tych śrub bylo zmasakrowane:/ pojawił się problem bo uchwyt, który trzyma tego motyla odleciał a drugi z sąsiedniego wahacza się rusza. Wiec nie da się ustawić kątów.. Nie wiem jak to ugryźć.. Chyba odpowiednio przyspawać :/ ehh masakra.. jakieś pomysły?
Odpowiedz
#13
Nie masz innej opcji jak zespawanie, te uchwyty w których porusza się motylek śruby muszą być na swoim miejscu, jak to się rusza to geometrie szlak trafia. Nie ustawisz zbieżności i będzie ścinało mniej lub bardziej opony z tyłu.
Odpowiedz
#14
Na jutro jestem umówiony do magia który mi to zespawie. Potem jadę na ustawienie kątów.. Oby się udało
Odpowiedz
#15
Panowie udało się Uśmiech z tym, że tymi śrubami ustawia się zbieżność a nie kąty. Czy da się wogóle ustawić kąty z tyłu?? Bo z tego co mi powiedziano to nie. Jeźeli tak to czym się je ustawia?
Odpowiedz
#16
Zbieznosc to tez katy, tylko w innej plaszczyznie Język Bez tego tylu ustawianie zbieznosci samym przodem nie ma wielkiego sensu, to jasne.
Odnosnie reszty katow( wyprzedzenie sworznia, pochylenie kola) to sa stale I ustawiane tylko raz poprzez odpowiednie projektowanie elementow zawieszenia I tolerancje w newralgicznych punktach.
Byl tu kolega, co z wielkim zapalem robil auto na pneumatyce I dorabial(dokupowal) wahacze z regulacja katow, tylko on to auto sprzedal dosyc szybko. Moze kolejny wlasciciel auta cos podpowie.
W kazdym razie jak zmienisz McPherson-y na zestaw z regulacja wysokosci, to katy Ci sie na bank pozmieniaja I wyjada poza nominal, ale do regulacji tego nadal potrzebujesz regulowane elementy.
Jak nie ma regulowanych elementow, to mozna rozwiercac otwory mocujace, napawac I zmienic ulozenie, ale to jako inzynier odradzam zdecydowanie, natomiast sa takie miejsca, ktore w ten sposob dzialaja.
Odpowiedz
#17
Może wrzucę zdjęcie, żeby było wiadomo na jakiej podstawie powstało moje pytanie.     Generalnie mowa o tyle. Przodu nie ruszyłem bo wiosną i tak będę wymieniał dość sporo elementów zawieszenia wiec i tak czeka mnie ustawienie zbieżności. 
Powinna mnie ta wartość niepokoić?
Odpowiedz
#18
Jest w tolerancji, wiec jest jeszcze ok.Auto powinno jezdzic normalnie, natomiast zastanowilbym sie, czy ktores gumy lub sworznie na tym tylnym kole nie sa juz luzne. Posprawdzaj tez czy wszystkie sruby w zawiasie sa identyczne po obu stronach, czy nie bylo jakiejs partyzantki, ale generalnie to nie jest zadna tragedia, pomiar zalezy tez od roznicy opon na kolach, cisnienia w nich i innych pierdol, wiec nastepnym razem moze byc lepszy. Jakby wyraznie uciekalo poza tolerancje, to bym sie martwil mocno,ale teraz to moze byc prozaiczna przyczyna.
Odpowiedz
#19
Makukrak dzięki za cenne infoUśmiech Poogladam jeszcze dokładnie zawieszenie. A jak już ogarnę przód i pojadę ustawiać całość to przypilnuję ciśnienia w oponach i zobaczymy jak to będzie.
Odpowiedz
#20
Dokładnie jak napisał Makukrak! Ta odchylka może być spowodowana wygniecioną tuleją. Opon na pewno nie będzie Tobie darło. Takie wartości to rząd milimetra może kilku, także jest w miarę ok. P.S w legendach ka9 z przodu nie ma Mcphersonów :-)
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości