Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wyciek oleju
#1
Jakiś czas temu, przy okazji wymiany oleju zwrócono mi uwagę na "zapoconą" miskę olejową. Olej rozłaził się także "po stronie rozrządu", a także z tyłu i z przodu miski w górę. Pierwotne wskazania na uszczelniacz czujnika poziomu oleju mocowany w dnie miski zostały wykluczone. Także przy wymianie rozrządu mechanik nie stwierdził żeby była nieszczelność na uszczelniaczu wału głównego.
Obstawiano uszczelnienie miski, więc wymieniony został silikon. Ale nadal w tylnej części: miska, okolice podstawy filtra oleju i pompy oleju są zapocone. Wyciek jest na tyle mały, że nie można go od wymiany do wymiany zdiagnozować na bagnecie, ani w postaci kapiącego na postoju oleju. Jednak ta "zaślimaczona" miska irytuje. Początkowo myślałem, że może dwa korki ampulowe, które są wkręcone w pompę oleju, że to któryś z nich puszcza, jako że niższy z nich wskazywał większe zaolejenie. Ale nie był poluzowany, więc raczej to nie on. Także w miejscu gdzie podstawa filtra oleju styka się z pompą nie widać, przynajmniej na tyle, na ile można dostrzec zza gmatwaniny półosi napędowej i wahacza by w widocznej części połączenia był jakiś wyciek.
Może ktoś miał jakieś podobne przejścia i ma jakieś sugestie, bo nie chciałbym się pchać w kolejne poszukiwania po omacku, generujące koszty, jak na przykład "zwalanie" wahacza i półosi w celu demontażu podstawy filtra oleju. Z góry dziękuję za pomysły.
Odpowiedz
#2
ENGINE OIL LEAKS FROM THE MAIN BEARING CAP SIDE BOLTS
TECHNICAL SERVICE BULLETIN



Currently Applies To: All compact V6 mode
ls Each side of the engine block has four main bearing cap side bolts that hold the bearing caps to the side of the engine block. The bolt threads, however, aren't sealed at the factory, so sometimes engine oil can seep past the threads and the bolt washer, causing a leak on either side of the block.

Fortunately, it's an easy fix, so there's no need to replace the short block. Just remove the affected side bolt and clean it. Then apply Hondabond HT Silicone Gasket (P/N 08718-0004) to the threads and washer contact area, reinstall the bolt, and torque it to spec. To ensure a good bond, make sure you let the sealer dry for at least 24 hours before starting the engine.
Odpowiedz
#3
(03-24-2016, 4:54 )Kiry napisał(a): ENGINE OIL LEAKS FROM THE MAIN BEARING CAP SIDE BOLTS
TECHNICAL SERVICE BULLETIN



Currently Applies To: All compact V6 mode
ls Each side of the engine block has four main bearing cap side bolts that hold the bearing caps to the side of the engine block. The bolt threads, however, aren't sealed at the factory, so sometimes engine oil can seep past the threads and the bolt washer, causing a leak on either side of the block.

Fortunately, it's an easy fix, so there's no need to replace the short block. Just remove the affected side bolt and clean it. Then apply Hondabond HT Silicone Gasket (P/N 08718-0004) to the threads and washer contact area, reinstall the bolt, and torque it to spec. To ensure a good bond, make sure you let the sealer dry for at least 24 hours before starting the engine.
 Wielkie dzięki. Zaraz po świętach samochód do góry i popatrzę na te śruby. Z uszczelnieniem będę musiał chyba zaczekać do wymiany oleju.
Odpowiedz
#4
wskazówka serwisowa dotyczy wszystkich V6, 

życzę CI aby to było to o czym kolega napisał, ale nie spotkałem się jeszcze nigdy z tego typu wyciekiem.....
v6
Odpowiedz
#5
Miałem tą samą przypadłość. Prosta sprawa jak jest napisane, wystarczyło wykręcić śrubę z bloku silnika i uszczelnić. Po tym zabiegu silnik suchy bez żadnych wycieków jak na Hondę przystało.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości