Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Włączające się wentylatory chłodnicy.
#1
Pod koniec lutego kupiłem Legend. Po około dwóch tygodniach oddałem go do znajomego mechanika. Nie wiem jak inni, ale ja wymieniłem rozrząd wszystkie płyny, oleje, filtry wszystko to co było potrzebne. Od tego momentu po przejechaniu paru kilometrów włączają się wentylatory chłodnicy Huh według mnie bez potrzeby, gdyż na dworze jest 2-4 st. Pracują długo wyłączą się na chwilę i znowu pracują. Układ jest dobrze odpowietrzony. Po rozgrzaniu się silnika wskaźnik temperatury wody jest w poziomie czyli w normie i nie ma żadnych wahań nie wariuje. Płyn w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku jest około 1/3 nad minimum, a na rozgrzanym na znaku max. i tak się trzyma (nie wiem czy tak ma być). Co jest odpowiedzialne za włączanie się tych wentylatorów jakie czujniki czy po prostu coś się mogło zwiesić? Proszę o pomoc. Oczywiście mechanik sprawdził wszystko jeszcze raz (mówi że mógł termostat się zwiesić) ale na razie nie kazałem mu tego ruszać. Wolę popytać może ktoś miał taki przypadek i sprawa się rozwiąże.
Odpowiedz
#2
coś mi się wydaje że w chłodnicy jest czujnik a raczej włącznik/wyłącznik wiatraka, może być uszkodzony
Jesteś pewien stanu chłodnicy? Ja miałem tak samo świeżo po zakupie, wiatrak potrafił włączyć się podczas jazdy na trasie i okazało się chłodnica była zakamieniona i miała lekkie uszkodzenia ( wgniotki itp... )
Wymiana chłodnicy w moim przypadku pomogła.
Odpowiedz
#3
Przed wymianą płynu było ok. Dopiero po wymianie tak zaczęło się dziać. Może mechanik czegoś nie dopatrzył.
Odpowiedz
#4
(03-26-2016, 23:22 )supertzar napisał(a): coś mi się wydaje że w chłodnicy jest czujnik a raczej włącznik/wyłącznik wiatraka, może być uszkodzony
Jesteś pewien stanu chłodnicy? Ja miałem tak samo świeżo po zakupie, wiatrak potrafił włączyć się podczas jazdy na trasie i okazało się chłodnica była zakamieniona i miała lekkie uszkodzenia ( wgniotki itp... )
Wymiana chłodnicy w moim przypadku pomogła.
Przed wymianą płynu było ok. Dopiero po wymianie tak zaczęło się dziać. Może mechanik czegoś nie dopatrzył.
Odpowiedz
#5
po nagrzaniu silnika posprawdzaj czy wszystkie węże są ciepłe, masz grzanie w kabinie?
Może zrobiła się gdzieś bańka powietrza czyli... nie do końca odpowietrzony układ
Odpowiedz
#6
(03-27-2016, 5:28 )supertzar napisał(a): po nagrzaniu silnika posprawdzaj czy wszystkie węże są ciepłe, masz grzanie w kabinie?
Może zrobiła się gdzieś bańka powietrza czyli... nie do końca odpowietrzony układ

Grzanie jest. Wszystko jeszcze raz sprawdzali i niby jest ok.
Odpowiedz
#7
uszkodzony jest przekaźnik lub czujnik dający na niego sygnał.

W KB1 doiśc częsty przypadek, winne są przekaźniki firmy OMRON.
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości