Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KA9 3.5 V6 2000 by sova
#1
Trochę siedzę już na forum i z KA9 w garażu, więc postanowiłem w końcu założyć swój temat w tym dziale;]
Hondę kupiłem w maju 2014r.

Model: KA9
Rok produkcji/pierwsza rejestracja: grudzień 1999, modelowo (po VINie) rocznik 2000, pierwsza rejestracja styczeń 2000 w PL.
Przebieg: aktualnie 224 000 (przy zakupie było ok. 205k).
Skrzynia: Automat
Kolor: Vermont Green Pearl + jasne skóry
Silnik: 3.5 V6 + LPG (Stag Premium)
Który właściciel: wg karty pojazdu jestem bodajże 5 lub 6 właścicielem, wiem dużo, ale pierwsza jazda tym autem sprawiła że rozsądek przegrał z chciejstwem ;] poprzedni właściciel miał ją 4 lata.

Od zakupu zrobione (mniej więcej chronologicznie):
Kompletny rozrząd, wszystkie rolki, paski, termostat, pompa AISIN (części od pawelszczecin, robota VTEC Łódź)
Nowe Tarcze Zimmermann 300mm i klocki przód
Nowe Sworznie górnych przednich wahaczy (zamienniki) + regulacja zbieżności kół przednich
Wymieniony końcowy tłumik na dorabiany pod wymiar + nowe wieszaki
Nowe filtry gazu + regulacja
Wymienione amortyzatory tylne na oryginalne używane + nowe OEM tuleje amorków + nowe, twardsze sprężyny od Mercedesa 200D (trochę węższe ale podeszły) + nowe górne gumy na sprężyny do amorków.
Nowa oba górne tylne wahacze (zamienniki)
Komplet nowych świec Denso
Wypolerowane lampy
Nabita klima + odgrzybianie
Zmienione kierunki boczne na białe
Nowe Tarcze, klocki i szczęki ręcznego + nowe gumki tłoczka - tył komplet, zamienniki
Nowe łączniki stabilizatora tył komplet, zamienniki
Nowa sonda lambda Denso DOX0109 (strona kierowcy)
Wymiana kompletu cewek 3 pinowych na używki (silnik lepiej ale nadal nierówno pracował po wymianie sondy lambda, wymiana cewek załatwiła problem).

Zregenerowany prawy tylny wahacz podłużny (ten z regulacją zbieżności na motylku) - czeka na wymianę, jak uporam się ze śrubą;]

+ oczywiście olej z filtrem co rok lub 10kkm (Liqui Moly MoS2 10W40).
+ filtr powietrza wymieniany co ok 10kkm

Plany:
Regulacja zbieżności tyłu po wymianie prawego wahacza (zrobione - 07.2016)
Lewy tylny czujnik ABS - kombinacje z czujką z Mazdy lub zakup nowego czujnika (czujnik ABS z mazdy zamontowany, ABS widać, że działa ale kontrolki VSA i ABS świecą dalej).
Uszczelnienie pomiędzy silnikiem a skrzynią - trochę się poci, nie ma tragedii, oleju nie dolewam pomiędzy wymianami.
Nowe felgi na lato (17) + opony
Naprawa klimatyzacji - po zimie 2015r. przestała mi chłodzić i muszę oddać do serwisu klimy (samo nabicie nic nie zmienia). (zrobione 08.2016 - przewód sprężarki i bezpiecznik termiczny w rezystorze dmuchawy)
Nie działa mechanizm prawej tylnej szyby - do sprawdzenia/naprawy.
Odświeżenie wnętrza, skór
Niewielkie poprawki lakieru + może polerka całości.
Zdobycie ramki do filtra kabinowego (brak, a miejsce jest i sam filtr mam).
Radio 2DIN Alpine Car Play 

Fotki:
Na razie biednie, 1 fotka niedługo po zakupie (w tle moja była Civic Coupe 5gen), przed polerką reflektorów i halogenów.



[Obrazek: ka9_foto1.jpg]


[Obrazek: ka9.jpg]
Odpowiedz
#2
powodzenia w realizacji planów Uśmiech

ładnie zwlekałeś, ze swoim coming outem, prawie 2 lata Uśmiech
v6
Odpowiedz
#3
Lepiej późno niż wcale Duży uśmiech
Trzeba będzie nad Hanią jeszcze popracować i kasy w nią włożyć, ale nie ma pośpiechu. Jeździć jeździ.
Odpowiedz
#4
Felgi masz z przedlifta
Odpowiedz
#5
Wiem Felgi, które przed zakupem myślałem, że są kołpakami, bo tak w sumie wyglądają na zdjęciach z daleka ;]
Ale w sumie już się do nich przyzwyczaiłem, zostaną na zimówki, a na lato inne większe są w planach.
Odpowiedz
#6
Fajna kompilacja zielona butelka plus jasne wnętrze. Auto doinwestowane w dobrych rękach. Powodzenia i czekam na fotki.
Odpowiedz
#7
Ładna jest z tym set upem przebieg udokumentowany ? Wewnetrzne nadkola ruda zjadła? Tarcze kotwiczne masz całe? Miałem z tym problem. Zrób detaling budy będzie mega.
Odpowiedz
#8
Przebieg niestety nie udokumentowany, więc trudno mi określić ile ma w rzeczywistości. Mam jaką mam, trzeba ją doprowadzić do stanu idealnego i przebieg będzie mniej ważny;] Pozbywać się jej nie zamierzam - zbyt dużo już włożonej pracy a jeszcze sporo przede mną.

Ostatnio sam regenerowałem prawy przedni tłoczek - był zapieczony konkretnie aż mi po 15k km zjechało klocki. Przy okazji wymieniłem komplet klocków na przodzie. Kupiłem zapas płynu chłodniczego - niedługo będę wymieniał i przepłukiwał cały układ i tym samym koniec pracy nad układem hamulcowym - wymienione na obu osiach tarcze, klocki + ręczny i płyn hamulcowy.

Wewnętrzne nadkola trzymają się dobrze, widzę małe ognisko rdzy przy tylnym prawym kole zaraz nad progiem - próg cały i na masce pod grillem widać trochę rdzy od środka.
Jak robiłem tylne hamulce kompletne (tarcze, klocki i ręczny) to tarcze kotwiczne przeczyściłem porządnie szczotką drucianą - było trochę nalotu rdzawego, ale nie ma tragedii. Pomalowałem je dodatkowo podkładem antykorozyjnym i spryskałem lakierem.
Na przodzie rdzy nie widać.

Klima zrobiona po dwóch awariach: jedna to kabel zasilający do sprężarki (poluzował się i przetarł o półośkę - koszt naprawy 50 zł) a druga awaria to bezpiecznik termiczny w rezestorze dmuchawy (koszt naprawy 1 złOczko - klima chłodzi aż za dobrze. Czynnik napełniany w ubiegłe lato - sprawdzany w tym roku i ciśnienie prawie bez zmian, więc tylko odgrzybianie było.
Odpowiedz
#9
Też miałem problem z zapieczonymi prowadnicami zacisku ale mam przed liftaDuży uśmiech w 1997r faktura z hondy na 145tys Duży uśmiech to tak dla poprawienie humoru
Odpowiedz
#10
Auto będzie na sprzedaż niedługo, raczej z przeznaczeniem na części zapewne - trochę mankamentów ma jeszcze do zrobienia i więcej się na niej zarobi sprzedając na części.

Auto jeździ oczywiście, ale do zrobienia jest jeszcze m.in.:
- tylny dolny wahacz prawy (ten z tuleją po jednej i sworzniem po drugiej stronie)
- lewy tylny czujnik ABS (mam z piastą całą kupiony z autoczęści jako sprawny, ale za dużo roboty z wymianą samodzielnie).
- instalacja LPG do przejrzenia (przy niskich obrotach czuć wypadanie zapłonu), na benzynie wszystko gra (zawory sprawdzone w ASO, świece nówki DENSO, komplet cewek sprawdzonych).
- jest jakiś minimalny wyciek pod silnikiem nadal nie ruszony (oleju nie ubywa).
- minimalne ślady korozji (na masce, na tylnich nadkolach).

Do auta włożone od zakupu sporo gotówki, ale potrzebuję czegoś mniejszego niestety jako drugie auto.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości