Trochę siedzę już na forum i z KA9 w garażu, więc postanowiłem w końcu założyć swój temat w tym dziale;]
Hondę kupiłem w maju 2014r.
Model: KA9
Rok produkcji/pierwsza rejestracja: grudzień 1999, modelowo (po VINie) rocznik 2000, pierwsza rejestracja styczeń 2000 w PL.
Przebieg: aktualnie 224 000 (przy zakupie było ok. 205k).
Skrzynia: Automat
Kolor: Vermont Green Pearl + jasne skóry
Silnik: 3.5 V6 + LPG (Stag Premium)
Który właściciel: wg karty pojazdu jestem bodajże 5 lub 6 właścicielem, wiem dużo, ale pierwsza jazda tym autem sprawiła że rozsądek przegrał z chciejstwem ;] poprzedni właściciel miał ją 4 lata.
Od zakupu zrobione (mniej więcej chronologicznie):
Kompletny rozrząd, wszystkie rolki, paski, termostat, pompa AISIN (części od pawelszczecin, robota VTEC Łódź)
Nowe Tarcze Zimmermann 300mm i klocki przód
Nowe Sworznie górnych przednich wahaczy (zamienniki) + regulacja zbieżności kół przednich
Wymieniony końcowy tłumik na dorabiany pod wymiar + nowe wieszaki
Nowe filtry gazu + regulacja
Wymienione amortyzatory tylne na oryginalne używane + nowe OEM tuleje amorków + nowe, twardsze sprężyny od Mercedesa 200D (trochę węższe ale podeszły) + nowe górne gumy na sprężyny do amorków.
Nowa oba górne tylne wahacze (zamienniki)
Komplet nowych świec Denso
Wypolerowane lampy
Nabita klima + odgrzybianie
Zmienione kierunki boczne na białe
Nowe Tarcze, klocki i szczęki ręcznego + nowe gumki tłoczka - tył komplet, zamienniki
Nowe łączniki stabilizatora tył komplet, zamienniki
Nowa sonda lambda Denso DOX0109 (strona kierowcy)
Wymiana kompletu cewek 3 pinowych na używki (silnik lepiej ale nadal nierówno pracował po wymianie sondy lambda, wymiana cewek załatwiła problem).
Zregenerowany prawy tylny wahacz podłużny (ten z regulacją zbieżności na motylku) - czeka na wymianę, jak uporam się ze śrubą;]
+ oczywiście olej z filtrem co rok lub 10kkm (Liqui Moly MoS2 10W40).
+ filtr powietrza wymieniany co ok 10kkm
Plany:
Regulacja zbieżności tyłu po wymianie prawego wahacza (zrobione - 07.2016)
Lewy tylny czujnik ABS - kombinacje z czujką z Mazdy lub zakup nowego czujnika (czujnik ABS z mazdy zamontowany, ABS widać, że działa ale kontrolki VSA i ABS świecą dalej).
Uszczelnienie pomiędzy silnikiem a skrzynią - trochę się poci, nie ma tragedii, oleju nie dolewam pomiędzy wymianami.
Nowe felgi na lato (17) + opony
Naprawa klimatyzacji - po zimie 2015r. przestała mi chłodzić i muszę oddać do serwisu klimy (samo nabicie nic nie zmienia). (zrobione 08.2016 - przewód sprężarki i bezpiecznik termiczny w rezystorze dmuchawy)
Nie działa mechanizm prawej tylnej szyby - do sprawdzenia/naprawy.
Odświeżenie wnętrza, skór
Niewielkie poprawki lakieru + może polerka całości.
Zdobycie ramki do filtra kabinowego (brak, a miejsce jest i sam filtr mam).
Radio 2DIN Alpine Car Play
Fotki:
Na razie biednie, 1 fotka niedługo po zakupie (w tle moja była Civic Coupe 5gen), przed polerką reflektorów i halogenów.
Hondę kupiłem w maju 2014r.
Model: KA9
Rok produkcji/pierwsza rejestracja: grudzień 1999, modelowo (po VINie) rocznik 2000, pierwsza rejestracja styczeń 2000 w PL.
Przebieg: aktualnie 224 000 (przy zakupie było ok. 205k).
Skrzynia: Automat
Kolor: Vermont Green Pearl + jasne skóry
Silnik: 3.5 V6 + LPG (Stag Premium)
Który właściciel: wg karty pojazdu jestem bodajże 5 lub 6 właścicielem, wiem dużo, ale pierwsza jazda tym autem sprawiła że rozsądek przegrał z chciejstwem ;] poprzedni właściciel miał ją 4 lata.
Od zakupu zrobione (mniej więcej chronologicznie):
Kompletny rozrząd, wszystkie rolki, paski, termostat, pompa AISIN (części od pawelszczecin, robota VTEC Łódź)
Nowe Tarcze Zimmermann 300mm i klocki przód
Nowe Sworznie górnych przednich wahaczy (zamienniki) + regulacja zbieżności kół przednich
Wymieniony końcowy tłumik na dorabiany pod wymiar + nowe wieszaki
Nowe filtry gazu + regulacja
Wymienione amortyzatory tylne na oryginalne używane + nowe OEM tuleje amorków + nowe, twardsze sprężyny od Mercedesa 200D (trochę węższe ale podeszły) + nowe górne gumy na sprężyny do amorków.
Nowa oba górne tylne wahacze (zamienniki)
Komplet nowych świec Denso
Wypolerowane lampy
Nabita klima + odgrzybianie
Zmienione kierunki boczne na białe
Nowe Tarcze, klocki i szczęki ręcznego + nowe gumki tłoczka - tył komplet, zamienniki
Nowe łączniki stabilizatora tył komplet, zamienniki
Nowa sonda lambda Denso DOX0109 (strona kierowcy)
Wymiana kompletu cewek 3 pinowych na używki (silnik lepiej ale nadal nierówno pracował po wymianie sondy lambda, wymiana cewek załatwiła problem).
Zregenerowany prawy tylny wahacz podłużny (ten z regulacją zbieżności na motylku) - czeka na wymianę, jak uporam się ze śrubą;]
+ oczywiście olej z filtrem co rok lub 10kkm (Liqui Moly MoS2 10W40).
+ filtr powietrza wymieniany co ok 10kkm
Plany:
Regulacja zbieżności tyłu po wymianie prawego wahacza (zrobione - 07.2016)
Lewy tylny czujnik ABS - kombinacje z czujką z Mazdy lub zakup nowego czujnika (czujnik ABS z mazdy zamontowany, ABS widać, że działa ale kontrolki VSA i ABS świecą dalej).
Uszczelnienie pomiędzy silnikiem a skrzynią - trochę się poci, nie ma tragedii, oleju nie dolewam pomiędzy wymianami.
Nowe felgi na lato (17) + opony
Naprawa klimatyzacji - po zimie 2015r. przestała mi chłodzić i muszę oddać do serwisu klimy (samo nabicie nic nie zmienia). (zrobione 08.2016 - przewód sprężarki i bezpiecznik termiczny w rezystorze dmuchawy)
Nie działa mechanizm prawej tylnej szyby - do sprawdzenia/naprawy.
Odświeżenie wnętrza, skór
Niewielkie poprawki lakieru + może polerka całości.
Zdobycie ramki do filtra kabinowego (brak, a miejsce jest i sam filtr mam).
Radio 2DIN Alpine Car Play
Fotki:
Na razie biednie, 1 fotka niedługo po zakupie (w tle moja była Civic Coupe 5gen), przed polerką reflektorów i halogenów.