Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Więcej mocy ka7
#1
Witam wszystkich serdecznie

Chciałbym uporządkować i przy waszej pomocy uzupełnić listę modów silników z rodziny c32a, które można przeprowadzić w imię zasad DIY by troszkę podkreślić drapieżny charakter silniczka, mile widziane doświadczenia osób które coś przy tych silnikach grzebały i mogą pochwalić się efektami. Wiadomo Legend to nie rajdówka ale może da się coś ugrać Uśmiech


- cai i sai z Weapon R
- głowice i kolektor dolotowy z type II ( lub same wałki i kolektor + zawory i sprężyny) ecu zapewne też ( tu siedzi ok 30KM )
- swap głowic z c35 ( kolektor dolotowy też? ) wg. opini na zachodnich forach taka hybryda to świetna sprawa ładniejszy przebieg wykresu w porównaniu do type II, więcej mocy w niższych partiach lepsza elastyczność Uśmiech
- wydech Oczko

Sprawa turbo i supercharger pominiemy bo to już grubsza sprawa

- pytanie czy jest możliwość dopasowania większej przepustnicy z jakieś innej hondy np h22
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz
#2
Co ci da wieksza przepustnica bez zwiekszania srednicy innych elementow dolotu?
Odpowiedz
#3
Sprawa większej przepustnicy ma sens tylko w przypaku większego kolektora tj. type II i być może głowicy z c35a ( nie mam pojęcia czy ma większe kanały na logikę powinny być ) temat ma być miejscem teoretycznych rozkminek i zebrania informacji z zagraniczych stronek Uśmiech

pozdrawiam Adam
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz
#4
u nas DIY to ZTS  Zły
v6
Odpowiedz
#5
Ja osobiscie z racji zboczenia zawodowego nie ruszalbym tego silnika w ogole, ale jesli juz ktos chce go poprawic w sposob nieprofesjonalny, to pobawilbym sie dolotem i wydechem, zostawiajac system zasilania bez zmian. Wzglednie mozna zebrac glowice i przejsc na wyzsze oktanowo paliwo. Efekt jakis na pewno bedzie, pytanie tylko czy korzystny?
Zakladam ze Honda korzysta z doladowania dynamicznego(na podstawie skrawkow informacji o kolektorze dolotowym. Ingerencja w taki uklad poprzez wprowadzanie zmian na srednicy dolotu, moze sprawic,ze on przestanie dzialac w ogole, takze tutaj bylbym ostrozny.
Reasumujac, najbezpieczniej i najbardziej OEM-owo(co gwarantuje dodatkowo mniejsze komplikacje) jest przelozyc graty od type II, tylko najpierw trzeba je zdobyc(W tym doswiadczenie ma kolega Stosek, ale on chyba rzadko bywa na forum)
Odpowiedz
#6
Z tego co wyczytałem najlepszą modyfikacją jest:

- swap kompletnych głowic z c35a + kolektor dolotowy z type II + sri (trochę dziwne) + remap ecu z type I + wydech... powinno dać to około 250KM taki setup objedzie type II. Wg. opinii ma dużo więcej momentu i zostawia type II w tyle na 5 biegu... tyle co udało mi się zebrać info Uśmiech
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz
#7
najszybciej i niemal bezkosztowo cos ugrasz jak usuniesz zwezke w Y pipe
Odpowiedz
#8
Silniki Legenda mają niskie sprężanie przez co idealnie nadają sie do dmuchania. Pozostaje tylko zmiana sterowania która pochłonie połowe inwestycji.
Odpowiedz
#9
Szczerze nie bardzo widzę sprawę dmuchania tego silnika... już w serii ma problemy z uszczelkami pod głowicami, co będzie jak go dmuchniesz na 0.8 ?? to już gruba rzeźba... turbo nawet nie upchniesz pod maską... może single turbo gdzieś w okolicach y pipe'a , lepszym rozwiązaniem byłby supercharger, minimum eaton m62 ale lepiej m90 do tego nowy customowy kolektor dolotowy ( chyba że usuniesz klimatyzację ) rolki by napędzić tego potwora ( w która stronę kręci się silnik? niby głupia sprawa ale stare hondy kręcą się odwrotnie niż wszystkie inne ) przepustnica ( przed czy za kompresorem? ) jak to wysterować? piggy back to uciągnie czy już trzeba samodzielny ecu ładować ? straszne koszta ale i tak mniejsze niż przy turbo ( tutaj nowe kolektory, smarowanie ) do tego strojenia i milion rzeczy które się wysypią po drodze Oczko

Dlatego wątek mówi o jak najbardziej seryjnych modyfikacjach Oczko
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz
#10
Ale te wszystkie mody chyba nie pod skrzynie automatyczną?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości