Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
skrzynia automat KA8 pomocy
#1
Witam, w swojej KA8 mam problem ze skrzynią automatyczna. Jadąc powoli zmienia płynnie biegi i nawet nie szarpie. , natomiast gdy wcisne gaz w podłogę to redukuje bieg jakby na neutralny. Auto się nie rozpędza a obroty dochodzą do odcięcia. Podczas gdy znowu rozpędza się np z 2 biegu (pedal w podłogę) to dochodzi do odcięcia i nie wrzuca kolejnego biegu :/ jakieś pomysły ? Czy opłaca się naprawiać czy szukać jakiejś używki i czy z innego modelu np KA 9 podeszła by skrzynia ? Oczko
Odpowiedz
#2
Obstawiam sprzęgło hydrokinetyczne lub sterowanie skrzynią.
Podjedź do warsztatu specjalizującego sie w automatach-zdiagnozuja.
Sądzę, że temat jest do ogarnięcia bez wymiany skrzyni.
Od KA9 nie podejdzie.
Odpowiedz
#3
(04-22-2016, 3:03 )Peter napisał(a): Obstawiam sprzęgło hydrokinetyczne lub sterowanie skrzynią.
Podjedź do warsztatu specjalizującego sie w automatach-zdiagnozuja.
Sądzę, że temat jest do ogarnięcia bez wymiany skrzyni.
Od KA9 nie podejdzie.

Dziękuję za wskazówkę Uśmiech musze jechać do innego warsztatu bo mi powiedzieli 300zl demontaż skrzyni 500zl sprawdzenie maszynowe i do 2000zl naprawa. Chyba pojeździe po innych specach bp Ci robią same nowe drogie auta. Orientacyjnie jaki mógłby być koszt naprawy sprzęgła czy sterowania ? Uśmiech
Odpowiedz
#4
Miałem podobne objawy gdy padł mi dyferencjał
Odpowiedz
#5
(04-22-2016, 19:52 )Khaito napisał(a): Miałem podobne objawy gdy padł mi dyferencjał

A czy nie miałeś przy okazji efektów dźwiekowych?
Odpowiedz
#6
Khaito, a jak padal ci dyferencjal to nie miales takiego dzwieku(stuku, klangu nie wiem jak to nazwac) przy zalaczaniu biegu na wzglednie zimnym silniku?
Odpowiedz
#7
Problemem nie jest sam dyferencjał a wałek przekazujący moment ze skrzyni do dyfra - wyciera się wielowypust wałka i elementu współpracującego. Przerabiałem ten temat w manualnej skrzyni. Przy próbie jazdy do przodu czy do tyłu występował bardzo głośny stuk. Autem dało się przejechać parę metrów ale strasznie szarpało i huczało.
http://imgur.com/jnVYqTR
Odpowiedz
#8
Mój przypadek był bardzo "inny", popularne jest to o czym napisał Maciej343, u mnie było to co innego - nie było nic specjalnego słychać, stuk był tylko w chwili kiedy zapięło bieg ponownie po "rozłączeniu na luz".

Nie upieram się że to musi być dyfer, natomiast czytając objawy podpasowało to do mojej historii.
Odpowiedz
#9
U mnie nie ma żadnych niepokojących odgłosów, na logikę stawiał bym ze sterownik się gubi ,albo sprzeglo ślizga. niestety skrzynia automatyczna to dla mnie temat mechaniki o którym nie mam pojęcia wiec mogę tylko "gdybać" .Narazić autko czeka na wizytę blacharsko lakiernicza, a do tego czasu będę myślał nad tematem skrzyni. Uśmiech
Odpowiedz
#10
wiam

no i klops
skrzynia odmówiła współpracy Smutny
objawy:
nie można załączyć żadnego biegu na uruchomionym silniku, słychać tylko zgrzyt i czuć opór.
trzeba wyłączyć silnik bo nie ma powrotu na P lub N
na sucho bez uruchomionego silnika dźwignia chodzi bez jakiegokolwiek problemu.
stało się to podczas ruszania na światłach, wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów.
samochód mam 2 tygodnie , po remoncie silnika przejechałem 1000 km bez żadnych problemów.
nie wiem jak był użytkowany wcześniej.

proszę o pomoc w zdiagnozowaniu awarii 
czy jest sens pakować się w remont skrzyni /koszt ok 2,5 - 3 tys./

a może  to jakaś "drobnostka"  Zdezorientowany

czekam na podpowiedzi jak zdiagnozować przyczynę i ewentualnie ja usunąć

dzięki z góry z pomoc

pozdro
ricardos

ps 

Model : LEGEND II (KA7)
Silnik : 3.2 i 24V 205KM/151kW (3206cm3) | [01/1991-02/1996]
Kod silnika : C32A2
ASB



pozdro
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości