Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TCS, ciśnienie, ABS, break lamp, płyn hamulcowy/ręczny
#1
Więc tak po przejechaniu 3k kilometrów od zakupy pierwsza "awaria" na desce mam choinkę, po ruszeniu z miejsca zapala się break lamp i ręczny a po przekroczeniu 50km/h ABS, ciśnienie w oponach i TCS, obstawiam że poleciał któryś czujnik ABS Niezdecydowany pytanie jak sprawdzić który odmówił posłuszeństwa i drugie czy ewentualnie ktoś ma na zbyciu w dobrej cenie ;-)

Pozdrawiam Adam
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz
#2
-brake lamp może oznaczać przepaloną żarówkę
-sprawdziłbym też poziom płynu hamulcowego
-TCS może się pojawiać gdy opony mają nierównomierne zużycie, występują zbyt duże różnice w ciśnieniu opon. TCS powinno się kalibrować w czasie jazdy. 
v6
Odpowiedz
#3
Najpierw poziom plynu, cisnienie w oponach, potem sie bedziesz bawil czujnikami. Z doswiadczenia podpowiem ci, ze jesli masz przeguby z zamiennika, to niekoniecznie pierscien od ABS-u zgrywa ci sie z czujnikiem(bardzo mozliwe ze sa wzgledem siebie przesuniete w kierunku polosi).
Odpowiedz
#4
-płyn hamulcowy stan ok
-Wysypała się jedna żarówka stopu
-opony nówki
-ciśnienie równe jak w instrukcji przód 2.3 tył 2.1
- Po krótkich oględziny zauważyłem zniszczoną gumę lewego przegubu, wszystko w nadkolu uwalone w smarze :-( mam nadzieję że to tylko sprawa nie zgrywania się koronki z czujnikiem lub po prostu brud który tam się dostał że smarem, muszę to szybko ogarnąć bo wpienia mnie choinka na desce rozdzielczej ;-)
Jakby tego było mało dziś jeszcze Hanka zaczęła się grzać na postoju Zły i straciło się ogrzewanie Zły po zgaszeniu auta spomiędzy silnika a ściany grodziowej wydobywa się delikatny syk, zaraz za kolektorem dolotowym, wycieku brak, olej czyściutki, płynu chłodzącego nie wywala ani go nie ubywa, oby to tylko mała Nieszczelności, korek albo termostat ;-)
Za dużo wrażeń jak na jeden dzień...
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz
#5
Nie pamietam dokladnie coupe, bo mi sie nie psulaUśmiech Niemniej jednak z wyciekami wody mialem do czynienia w KA9, wiec juz Ci podpowiem: Zawor od nagrzewnicy, ktory steruje cieplym i zimnym powietrzem(konkretnie steruje przeplywem plynu chlodniczego),zamocowany na scianie grodziowej, jest z tworzywa sztucznego i najzwyczajniej starzeje sie, pracujac w badz co badz, niekorzystnych warunkach. U mnie po wyjeciu praktycznie rozsypal sie w rekach, jego krocce sciskajac palcami, rozpadaly sie jak wafelki.
Przewod wychodzacy z glowicy silnika i idacy w kierunku owego zaworu zawiodl mnie przy samej opasce na kroccu przy silniku. Niemniej jednak u mnie efekt byl widoczny, bo mimo iz saczylo sie powoli,to na nagrzanym silniku bylo to widoczne w postaci pary.
Jak teraz czytam,ze auto sie grzeje i nie ma ogrzewania, to obowiazkowo weryfikacja termostatu nie zaszkodzi(moze sie przywiesil lub zasyfil). Niesprawny korek spowoduje,ze raczej wywali ci plyn do zbiorniczka wyrownaczego, wiec jesli tam nie jest przepelnione, to korek jest raczej OK.
Jak ci sie nie chce odkrecac termostatu,to mozesz go walnac lekko mlotkiem w obudowe, jesli sie przywiesil, moze to pomoc, ale wymiana termostatu to raczej banalna sprawa,wiec na pewno nie zaszkodzi go sprawdzic.
Odpowiedz
#6
Choinka na desce ogarnięta :-) nie wiem jakim cudem ale za wszystkie wymienione kontrolki była odpowiedzialna spalona żarówka stopu za 2zł :-D

Niestety auto dalej się grzeje, dobrze że tylko gdy stoję, w momencie ruszenia po 50metrach temp. Spada do normalnej i stoi jak przyklejona.
Na tę chwilę sprawa wygląda tak że :
- Ogrzewanie pojawia się w momencie gdy wskazówka podchodzi pod samą górę
- Wentylatory nawet gdy temp. Jest w 3/4 nie startują
- Co dziwne startują chyba tylko że względu na klimatyzację (temp. Ustawiona na min i wtedy chodzą na 1biegu cichutko i ledwo ledwo)

do wymiany chyba czujnik temp. W chłodnicy ten od wiatraków ( nie mam pojęcia gdzie jest ;-)) i chyba do odpowietrzenia układ, albo termostat padł ( też nie mam pojęcia gdzie jest ;-)) tak samo jak nie wiem gdzie jest odpowietrzenik ( to ten dziubek po prawej stronie przepustnicy przy wejściu węża z chłodnicy?)

Pozdrawiam Adam
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz
#7
Masz LPG? Jesli tak to sprawdz czy nie napowietrza ci ukladu chlodzenia(tak moze dzialac niesprawny reduktor).
Odpowietrznik i termostat sa blisko siebie, mowie na podstawie 3.5,ale one sa bardzo podobne. Patrzac od frontu auta, lekko prawej stronie idzie gruby przewod z chlodnicy do silnika(w sumie to na odwrot w sensie przeplywu). Od strony silnika jest odpowietrznik (klucz 12 jesli dobrze pamietam, przynajmniej dla 3.5). Idac dalej w strone silnika znajdzie sie obudowa termostatu, przykrecona juz do glowicy.
Sprobuj odpowietrzyc uklad na wszelki wypadek, bo takie objawy mialem jak uklad napowietrzal sie poprzez peknieta chlodnice.
Odpowiedz
#8
Właśnie walczę z odpowietrzeniem, autko chodzi już na postoju 30min i temperatura nie rośnie :-D
ogrzewanie już dział, wentylatory włączają się, niestety weszło mi do chłodnicy około 1.5litra płynu :-( pomimo że w zbiorniku wyrównawczym płyn był... Gdzieś musi być wyciek... Podczas odpowietrzenia, po rozgrzaniu, płyn wychodzi przez odpowietrzenik około 10sekund po czym się cofa i zasysa spowrotem z powietrzem i robi ubytek Niezdecydowany nie wiem jak to zrobić prawidłowo... Przydałby się taki duży lelek na odpowietrzenik ;-) próbowałem z wężykiem ale nie było na tyle ciśnienia żeby wypchac płyn do butelki, niby sprawa banalna ale nie wiem czy zrobiłem to dobrze

Pozdrawiam Adam
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości