Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kick-down - jak powinien działać?
#1
Witam,

Mam u siebie przycisk kick-down (co nie jest niczym niezwykłym), ale ciekaw jestem jak w zasadzie powinien działać. Mam problem ze sprawdzeniem go, bo śruba regulująca nie dotyka do niego, ale próbowałem sprawdzić to w ten sposób, że jedną nogą trzymałem gaz (nie do oporu), a drugą nacisnąłem kick-down. Nic się nie stało. Czy są jakieś czujniki położenia gazu?
Jeżeli to kick-down nie działa, to jak sobie z tym poradzić, poza oczywistym sprawdzeniem czy jest podłączony przewód. No i poza niepodłączonym przewodem, jakie mogą być przyczyny nie działania kick-downu?

Pozdrowienia,
Czeczen
Odpowiedz
#2
Kick down to elektronika, poza tym przyciskiem, komputer bada przyśpieszenie padału, u mnie dodatkowo od przepustnicy idzie cięgno do skrzyni AT co też ma jakiś tam wpływ na zmianę przełożeń. Tak przynajmniej mi się wydaje.
Odpowiedz
#3
Z tego co mi wiadomo nie ma zadnego ukladu, ktory uruchamia kick down wzgledem polozenia pedalu gazu. Czyli po prostu naciskajac kichdown czym kolwiek, ten powinien działac( choc to tylko skonczy sie redukcja biegu a auto nie pociagnie bo nie bedzie otwarta na maks przepustnica). Oczywiscie kick down dziala tylko w czasie jazdy Oczko uruchamiajac podcisnienie, do redukcji biegu w skrzyni.
Odpowiedz
#4
A mi sie wydaje ze kickdown bedzie dzialal dopiero jak przepustnica bedzie otwarta na maksa
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#5
W takim razie pozostaje regulacja śrubką i sprawdzenie na własnej skórze Uśmiech
Odpowiedz
#6
hm, zastanawiam się skąd pojawiło się takie pytanie?
skrzynia biegów nie przerzuca w dół?

Jeśli jedziesz 60tką na 4 biegu, depnij gaz w podłogę i o ile skrzynia zrzuci na za jednym zamachem tzn, że masz wsjo OK.

"przycisk" kickdown faktycznie jest powiązany z pochyleniem przepustnicy, a wszystko to przetrzawrza "komputer".
v6
Odpowiedz
#7
Pytanie pojawiło się, bo... jest kick-down Uśmiech
Przełącza w dół bardzo ładnie. Depnę mocniej, redukuje jeden lub dwa biegi i idzie jak głupia Uśmiech Tylko po cholerę w takim razie ten kick-down? :?
No a jak już kick-down jest to chciałbym żeby działał Duży uśmiech
Odpowiedz
#8
Kick-down przerzuca na najniższy bieg możliwy przy danej prędkości, właśnie na podstawie danych z położenia przepustnicy (czujnik położenia pedału przyspieszenia) i tego przycisku. Komputer od AT me jakieś dane zapisane (nie wiem dokładnie jak w Twojej legendzie ale u mnie wykrywa dwa położenia pedała przyspieszenia) i w zależności od prędkości oraz położenia pedału określa kiedy ma nastąpić zmiana przełożenia. Z tego co mi się wydaję to przy normalnej jeździe (nawet cisnąć) bez użycia kick-down komputer nie powinien redukować od dwa biegi.
A gdy nie wciskasz kick-down, i po tej redukcji nawet o dwa biegi przy jakich prędkościach obrotowych pracuje silnik?
Odpowiedz
#9
a ja nie wiem o co chodzi Zdezorientowanyhock: chyba nie mam żadnego takiego przycisku :x

Niech mi ktoś opisze gdzie takie coś powinno być a już wypasem będzie fotka, nie mniej do tej pory myślałem, że kick-down to efekt zrzucania biegów na niższe po głębszym depnięciu gazu. Czyżby jeszcze jest jakiś przycisk???
[Obrazek: avatarrear.jpg]
Odpowiedz
#10
u mnie też nie ma takiego przycisku. Może ktoś ukradł? Uśmiech
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości