03-28-2010, 20:04
panowie wszystkie silniki odrzutowe, turobodrzutowe, turbosmiglowe itd. w lotnictwie uzywaja nafty ktora ma liczbe oktanowa 15, co oznacza ze jest wysoce niestabilna i zalanie jej do naszych silnikow doprowadzilo by do ciaglej detonacji tego paliwa w cylindrach, sa tez inne ale dlaczego nie napedza sie silnikow samochodowych naftą
to co wasi koledzy wam proponuja i na czym jezdza to nazywaja paliwem lotniczym potocznie a jest to zapewne zwykla benzyna z dodatkiem izooktanu bo nie sadze zeby ktos lal do baku czysty alkohol -metanol, etanol o liczbie oktanowej ok 105, na ktorym silnik mozliwe ze wogole by nie ruszyl pojazdu z miejsca poniewaz to paliwo ma za niskie wartosci ciepla spalania, zeby samochod dobrze pracowal na paliwie z dodatkiem izooktanu nalezalo by przeprogramowac komputer, poniewaz mapy zostaly napisane dla zwyklych pojazdow(na etyline) a producenci majac na uwadze ze nie kazdego stac na bardzo drogi izooktan wiec nie brali jego parametrow spalania pod uwage , mimo ze sa znacznie lepsze niz etyliny
ciekawostka: LPG ma ma 110 oktanow, czy samochod dzieki temu jest szybszy?
to co wasi koledzy wam proponuja i na czym jezdza to nazywaja paliwem lotniczym potocznie a jest to zapewne zwykla benzyna z dodatkiem izooktanu bo nie sadze zeby ktos lal do baku czysty alkohol -metanol, etanol o liczbie oktanowej ok 105, na ktorym silnik mozliwe ze wogole by nie ruszyl pojazdu z miejsca poniewaz to paliwo ma za niskie wartosci ciepla spalania, zeby samochod dobrze pracowal na paliwie z dodatkiem izooktanu nalezalo by przeprogramowac komputer, poniewaz mapy zostaly napisane dla zwyklych pojazdow(na etyline) a producenci majac na uwadze ze nie kazdego stac na bardzo drogi izooktan wiec nie brali jego parametrow spalania pod uwage , mimo ze sa znacznie lepsze niz etyliny
ciekawostka: LPG ma ma 110 oktanow, czy samochod dzieki temu jest szybszy?