Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kick-down - jak powinien działać?
#37
panowie wszystkie silniki odrzutowe, turobodrzutowe, turbosmiglowe itd. w lotnictwie uzywaja nafty ktora ma liczbe oktanowa 15, co oznacza ze jest wysoce niestabilna i zalanie jej do naszych silnikow doprowadzilo by do ciaglej detonacji tego paliwa w cylindrach, sa tez inne ale dlaczego nie napedza sie silnikow samochodowych naftą

to co wasi koledzy wam proponuja i na czym jezdza to nazywaja paliwem lotniczym potocznie a jest to zapewne zwykla benzyna z dodatkiem izooktanu bo nie sadze zeby ktos lal do baku czysty alkohol -metanol, etanol o liczbie oktanowej ok 105, na ktorym silnik mozliwe ze wogole by nie ruszyl pojazdu z miejsca poniewaz to paliwo ma za niskie wartosci ciepla spalania, zeby samochod dobrze pracowal na paliwie z dodatkiem izooktanu nalezalo by przeprogramowac komputer, poniewaz mapy zostaly napisane dla zwyklych pojazdow(na etyline) a producenci majac na uwadze ze nie kazdego stac na bardzo drogi izooktan wiec nie brali jego parametrow spalania pod uwage , mimo ze sa znacznie lepsze niz etyliny

ciekawostka: LPG ma ma 110 oktanow, czy samochod dzieki temu jest szybszy? Duży uśmiech
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Kick-down - jak powinien działać? - przez Czeczen - 11-04-2009, 21:32
Re: Kick-down - jak powinien działać? - przez Peter - 11-04-2009, 23:48
Re: Kick-down - jak powinien działać? - przez Givan - 03-21-2010, 11:17
Re: Kick-down - jak powinien działać? - przez Givan - 03-24-2010, 20:16
Re: Kick-down - jak powinien działać? - przez hustlav6 - 03-28-2010, 20:04
Re: Kick-down - jak powinien działać? - przez Givan - 04-05-2010, 10:08

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości