Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kick-down - jak powinien działać?
#39
moze tak drobne sprostowanie, teraz ogromna wiekszosc samolotow to odrzutowce ktore wlasnie lataja na nafcie zwanej inaczej kerozyna ktora ma MON 15 oktanow a RON ok 25 oktanow(mon i ron sa stosowane w odpowiednio w usa i w europie), to jest to paliwo jet o ktorym pisales w konfiguracjach z dodatkami dla wojska, dla lotnictwa cywilnego w formie czystej

troche przesadzilem bo samoloty smiglowe lataja na avgas ktore jest zwyklym paliwem z dodatkami podnoszacymi liczbe oktanowa(izooktan) w okolice 100, lecz niema sie co podniecac jesli ktos mowi ci ze leje paliwo lotnicze o liczbie oktanowej 105 czy 120 bo w praktyce ma to wlasciwosci bliskie paliwu 98 gdyz 1. liczba oktanowa jest obliczona inaczej 2. to paliwo jest przeznaczone do latania na wysokosciach z niedoborem tlenu i przy bardzo nikich temperaturach i tam dopiero ma zastosowanie..., tutaj na lądzie moze sie okazac ze pogorszy parametry pracy silnika a nawet doprowadzi do jego uszkodzenia...

sorry za ot, ale nalezalo to wyjasnic bo duzo krazy mitow na temat cudownych wlasciwosci paliw lotniczych
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Kick-down - jak powinien działać? - przez Czeczen - 11-04-2009, 21:32
Re: Kick-down - jak powinien działać? - przez Peter - 11-04-2009, 23:48
Re: Kick-down - jak powinien działać? - przez Givan - 03-21-2010, 11:17
Re: Kick-down - jak powinien działać? - przez Givan - 03-24-2010, 20:16
Re: Kick-down - jak powinien działać? - przez hustlav6 - 03-28-2010, 20:54
Re: Kick-down - jak powinien działać? - przez Givan - 04-05-2010, 10:08

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości