05-25-2010, 11:13
Sorki za odgrzewanie kotleta ale to co cześć z was pisze to jakaś totalna paranoja. Czy którykolwiek z was pofatygował się do Instrukcji Urzytkownika? Jeździłem różnymi automatami, Hondy też, i jeszcze w żadnym nie spotkałem się z PRZYCISKIEM kick-down. Kick down jest to zwykle nic innego jak dodatkowe cięgno łączące najczęściej pedał gazu ze skrzynią (przynajmniej w automatach z początku lat 90'tych). I tak naprawde nie ma znaczenia położenie przepustnicy bo do zadziałania elektroniki w skrzyni musi pedał zostać wciśnięty gwałtownie czyli przepustnica i tak jest na maxa otwarta. W niektórych autach jest nawet tak, że do prawidłowego działania kickdowna należy "odpuścić" delikatnie pedał i dopiero wtedy go depnąć do podłogi.
Przycisk o którym wszyscy mówią to na 99% jest O/D OFF lub HOLD czy coś w tym stylu. I służy w zależności od opisu do:
O/D OFF - wyłącza nadbieg (overdrive) czyli można umownie przyjąć, że "redukuje" bieg w dół
HOLD - blokuje ostatni bieg przełożenia czyli jeżeli jedziesz na D lub D4 bo o ile dobrze pamiętam to tak jest oznaczone w hondach, to z zakresu 1-4 dostępne są tylko 1-3; jak jedziesz na D3 to masz tylko 1-2; jak wsadzisz 2 to zablokuje ci skrzynie TYLKO na 2 czyli bez 1
Drobna uwaga do ustawienia D3: bardzo często jest tak skonfigurowana skrzynia, że przy położeniu D3 auto w normalnych warunkach czyli płaska droga i spokojna jazda RUSZA z 2 biegu. Jedynie przy większych oporach kożysta z 1 do ruszania. Lub gdy wciśniesz HOLDa.
Generalnie nie polecam korzystania z redukcji "na przycisku" przy wyprzedzaniu bo jest to dość szybka droga do zajechania skrzyni. Po to jest kick down i nim się powinno operować. Wtedy automat sam dobierze o ile biegów zrzucić przełożenie a nie zostanie "na chama" zblokowany.
Uff trochę przydługie ale może komuś się przyda.
P.S. Co do "wolnego koła" to zdrowy automat nigdy nie wrzuci N sam dlatego, że wtedy spada ciśnienie płynu w skrzyni i po prostu to ją wykańcza. Z tego samego powodu nie powinno się wrzucać N np. stojąc na swiatłach.
Przycisk o którym wszyscy mówią to na 99% jest O/D OFF lub HOLD czy coś w tym stylu. I służy w zależności od opisu do:
O/D OFF - wyłącza nadbieg (overdrive) czyli można umownie przyjąć, że "redukuje" bieg w dół
HOLD - blokuje ostatni bieg przełożenia czyli jeżeli jedziesz na D lub D4 bo o ile dobrze pamiętam to tak jest oznaczone w hondach, to z zakresu 1-4 dostępne są tylko 1-3; jak jedziesz na D3 to masz tylko 1-2; jak wsadzisz 2 to zablokuje ci skrzynie TYLKO na 2 czyli bez 1
Drobna uwaga do ustawienia D3: bardzo często jest tak skonfigurowana skrzynia, że przy położeniu D3 auto w normalnych warunkach czyli płaska droga i spokojna jazda RUSZA z 2 biegu. Jedynie przy większych oporach kożysta z 1 do ruszania. Lub gdy wciśniesz HOLDa.
Generalnie nie polecam korzystania z redukcji "na przycisku" przy wyprzedzaniu bo jest to dość szybka droga do zajechania skrzyni. Po to jest kick down i nim się powinno operować. Wtedy automat sam dobierze o ile biegów zrzucić przełożenie a nie zostanie "na chama" zblokowany.
Uff trochę przydługie ale może komuś się przyda.
P.S. Co do "wolnego koła" to zdrowy automat nigdy nie wrzuci N sam dlatego, że wtedy spada ciśnienie płynu w skrzyni i po prostu to ją wykańcza. Z tego samego powodu nie powinno się wrzucać N np. stojąc na swiatłach.