Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czeczen / W-wa
#1
Witam,

Dwa tygodnie temu kupiłem Acurę Legend KA7. Nie jest to stan idealny - szczególnie blacharsko (malowana klapa bagażnika, purchelki na tylnych błotnikach przy nadkolach), ale mechanicznie daje radę. Jest jak najbardziej jeżdżący, działa niemal cała elektryka (zonk z tylną lewą szybą i kapryśnym podgrzewaniem fotela pasażera), zawieszenie w niezłym stanie. Mam w nim parę rzeczy do zrobienia i w najbliższym czasie będę to ogarniał żeby mi jeszcze chwilę posłużył, bo przyjemność z jazdy jaką mi daje dzięki wyciszeniu, komfortowi i dynamice) jest ogromna.

Wnętrze jest zmęczone - skóry miejscami poprzecierane, starte obszycie kierownicy, porwane obszycie gałki zmiany biegów, brudne wykładziny.

Jest zagazowany w sekwencji, aktualnie pali mi w mieście ok. 20l/100km. Czy to spalanie mieści się w normie? Nogę mam raczej lekką, a dynamiczniejsze momenty (np. wyprzedzanie lub włączanie się do ruchu) są przecież czymś zwykłym. Czy ew. regulacje silnika lub gazu mogą obniżyć spalanie? Na co zwrócić uwagę? LPG tankuję głównie na BP, bo słyszałem o ich gazie dobre opinie.

Aktualnie mam w nim do zrobienia rozrząd z wymianą pompy wody, prawy górny przedni wahacz, poduszkę pod skrzynią biegów, wymiany płynów (olej + ATF) i filtrów, regulację gazu, ustawienie zbieżności. Chcę uruchomić klimatyzację (brakowało chłodnicy klimy, już dokupiłem) i ABS (brak/zepsuty prawy tylny czujnik).

Cena zakupu była dość atrakcyjna (6.000 zł), dlatego się zdecydowałem.

Możliwe, że będę prosił o porady w trakcie eksploatacji i będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Przy tej okazji zapytam też czy ktoś z Was ma może skan-PDF instrukcji obsługi (Owner's Manual) do Acury Legend '91-'94?

Jeszcze raz witam i pozdrawiam,
Sebastian

[Obrazek: 02.jpg]

[Obrazek: AL.jpg]
Odpowiedz
#2
Witam serdecznie Uśmiech

Huh... jednak ten Legend znalazł nowego nabywcę. Powodzenia w przywracaniu go do pełni zdrowia. Chłopaki na 100% pomogą Ci z twoimi problemami. Na forum znajdziesz temat gdzie była ta furka opisywana, moze coś jeszcze ciekawego na jej temat znajdziesz Uśmiech Ja od siebie dodam tylko ze 20l to sporo za duzo... chyba ze automaty tak mają, bo manual mieści sie w okolicach 14l/100km No chyba ze stoisz w korkach, to wtedy ten silniczek bardzo żwawo wciąga paliwko na postoju, to moze nawet 20l średnio wyjść, bo z tego co wiem, to warszawa raczej zatłoczone miasto.

pozdrawiam.
[Obrazek: stopkam.jpg]
Odpowiedz
#3
Witam ponownie,

Odnalazłem wątek gdzie jest opisywana.

Cytat:była do kupienia w Otwocku, brak dowodu rejestracyjnego, pęknięta szyba, brak ręcznego hamulca, przypalona jedna z przednich lamp (od zwarcia ponoć), kanapa tył w innym kolorze, na aucie była inna klapa-srebrna z Hondy, a na fotach koleś ją pomalował.
Gdyby ktoś był zainteresowany to przestrzegam i radzę zwrócić uwagę na objawy wydmuchanej uszczelki pod głowicą. Poprzedni właściciel twierdził, że to termostat, który kupił, ale nie wymienia bo.. i tu padł jakiś powód, którego na teraz już nie wspomnę. Objaw to wariująca temperatura. Sprzedawca zanabył to auto za 2 tysie.

Na szczęście nie szukałem ideału tylko wygodnego jeździdła z automatem i w gazie. Temperatura już nie wariuje (ale uszczelkę sprawdzę), szyba wymieniona przed sprzedażą, lampy działają, kanapa wygląda na taki sam kolor. Klapa rzeczywiście malowana (ale mam to w d...), ręcznego jeszcze brak - wkrótce zrobię.
Przeglądał ją znajomy, który pracuje w autoryzowanym serwisie Hondy - dramatu nie ma. Nie mam ambicji robienia z niej oryginału, chcę żeby niezawodnie jeździła i była wygodna Uśmiech Jeżeli to herezja i chcecie mnie za to wyrzucić z forum to najlepiej od razu :-P

Pozdrowienia,
Czeczen
Odpowiedz
#4
Witam. Co do spalania to tragedii nie ma. Mi pali podobnie ale Elbląg to mniejsze miasto i korków mniej. A tak wogóle to powodzenia w doprowadzaniu do stanu używalności. Pozdrawiam.
Odpowiedz
#5
Witam "tajemniczego" rozmowce z PW Oczko Nie ma sie czego wstydzic, bardzo przyzwoite wozidlo a niedostatki to ma kazde kilkunastoletnie auto, nawet Legend, spokojnie sobie nad wszystkim popracujesz. Jesli chodzi o gaz to zacznij od filtrow i regulacji w dobrym serwisie gazowym. Pozdrawiam.
Odpowiedz
#6
Rowniez witam Duży uśmiech Mam nadzieje ze szybko doprowadzisz autko do porzadku i ze sie nacieszysz z jazdy Oczko
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#7
Witaj na forum!

no to biała znalazła właściciela, dobrze, że to akurat Ty bo jest szansa, że przedłużysz jej życie w godziwych warunkach!

Nikt Cię z forum nie wyrzuci, no chyba, że zasłużysz Oczko

Wkurza fakt, że wyjściowo auto było za 2 tysie, a kupił to facet zarobkowo... ale przynajmniej klapę Ci pomalowali Uśmiech

Manuala mam w PDF, ale nie mam miejsca ,aby go podwiesić. Spokojnie mogę wysłać mailem... ale już chyba za późno.

Zachecam do opisów i fotek z przebiegu uzdrawiania Uśmiech
v6
Odpowiedz
#8
Witajcie!

Dzięki wszystkim za ciepłe powitanie Duży uśmiech
Bardzo podoba mi się pomysł z foto-story. Nie wpadłem na to, a rzeczywiście może to być fajna sprawa.
Nie jestem mechanikiem z wykształcenia i do tej pory wydawało mi się, że mam do tego dwie lewe ręce, ale dzięki zdobytej serwisówce (i z Waszą pomocą, mam nadzieję) zamierzam trochę pogrzebać przy mojej Acurze na tyle na ile starczy odwagi i niespecjalistycznych narzędzi Uśmiech

Pozdrawiam wszystkich,
Czeczen
Odpowiedz
#9
Zawsze sluzymy pomoca bo pogrzebac zawsze mozna, powiedz tylko co bys chcial Oczko
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#10
może nie będzie tak źle...


jakbyś mógł to zerknij jak u Ciebie działają DRL's - jak wygląda ich fabryczne podłączenie.

tu jest o nich wątek:

http://honda-legend.pl/viewtopic.php?f=33&t=306
v6
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości