Najtansze uzywane samochody w Europie to oczywiscie Anglia. Kierownica bo zlej stronie i kanal La Manche skutecznie odstraszaja nabywcow. Swietnie zorganizowany rynek samochodowy i rozsadni wlasciciele nie stroniacy od serwisu to istotne zalety kupna w UK. Dodajmy super slabego funta i mozliwosc rejestracji "anglika" bez przekladki i juz wiadomo gdzie kupowac. Pozostaj pytanie jak i za ile.
Ponizej instrukcja zakupu.
1. Wchodzimy na Autotradera i wyszukujemy wszystkie Hondy Legend. Bedzie tego kolo 20 sztuk na sprzedaz.
2. W pierwszej kolejnosci przegladamy samochody od osob prywatnych ktore sa kolo 20% tansze od salonowych. Zazwyczaj jest ich kolo 3-5.
3. Szukamy wersji z ADASem i CMBSem czyli dwa dodatkowe przyciski na kierownicy po prawej dolnej stronie. Malo osob sie w tym orientuje wiec nie wplywa to zbaczaco na cene.
4. Samochody beda w przedziale 2006 do 2009. Z racji identycznego wyposazenia warto szukac starszych aut z mniejszym przebiegiem.
5. Jedziemy ogladac auto i szukamy dziadka po 70tce ktory trzyma auto w garazu i jezdzi tylko do kosciola a potrzebuje troche kasy na lepsze miejsce na cmentarzu. Do kosciola zawsze moze isc pieszo.
6. Z racji tego ze nie jest latwo pozbyc sie auta typu Honda Legend w UK gdzie kroluja samochody niemieckie a zuzycie paliwa jest najwazniejszym parametrem samochodu mamy spora przewage negocjacyjna. Mozna wytknac brak regularnych serwisow (co rok lub 9k mil), drobne ryski czy inne niedociagniecia. Cena docelowa to przedzial £5-7.5k. Zaleznie od przebiegu i wieku. Na podstawie historii serwisowej kalkulujemy ile bedzie kosztowalo nas doprowadzenie samochodu do super stanu (opony, hamulce, plyny/oleje, akumulator itp.)
7. Przed dobiciem targu sprawdzamy czy wlascicielowi dobrze z oczu patrzy. W czasie jazdy probnej testujem cala dostepna elektronike, hamulce i pedal gazu.
8. Zbijamy cene, przypominamy o polskich lotnikach w czasie II wojny swiatowej i wyciagamy kase.
9. Wkladamy plyte The Clash i z piskiem opon ruszamy w kierunku tunelu do Francji. Na pelnym baku przejedziemy 450-500km a rezerwa wlacza sie kiedy zostalo 30-40km wiec trzeba uwazac zeby nie przegapic stacji w centrum Niemiec.
Instrukcje mozna oczywiscie dopracowac wiec czekam na propozycje i pomysly.
Ponizej instrukcja zakupu.
1. Wchodzimy na Autotradera i wyszukujemy wszystkie Hondy Legend. Bedzie tego kolo 20 sztuk na sprzedaz.
2. W pierwszej kolejnosci przegladamy samochody od osob prywatnych ktore sa kolo 20% tansze od salonowych. Zazwyczaj jest ich kolo 3-5.
3. Szukamy wersji z ADASem i CMBSem czyli dwa dodatkowe przyciski na kierownicy po prawej dolnej stronie. Malo osob sie w tym orientuje wiec nie wplywa to zbaczaco na cene.
4. Samochody beda w przedziale 2006 do 2009. Z racji identycznego wyposazenia warto szukac starszych aut z mniejszym przebiegiem.
5. Jedziemy ogladac auto i szukamy dziadka po 70tce ktory trzyma auto w garazu i jezdzi tylko do kosciola a potrzebuje troche kasy na lepsze miejsce na cmentarzu. Do kosciola zawsze moze isc pieszo.
6. Z racji tego ze nie jest latwo pozbyc sie auta typu Honda Legend w UK gdzie kroluja samochody niemieckie a zuzycie paliwa jest najwazniejszym parametrem samochodu mamy spora przewage negocjacyjna. Mozna wytknac brak regularnych serwisow (co rok lub 9k mil), drobne ryski czy inne niedociagniecia. Cena docelowa to przedzial £5-7.5k. Zaleznie od przebiegu i wieku. Na podstawie historii serwisowej kalkulujemy ile bedzie kosztowalo nas doprowadzenie samochodu do super stanu (opony, hamulce, plyny/oleje, akumulator itp.)
7. Przed dobiciem targu sprawdzamy czy wlascicielowi dobrze z oczu patrzy. W czasie jazdy probnej testujem cala dostepna elektronike, hamulce i pedal gazu.
8. Zbijamy cene, przypominamy o polskich lotnikach w czasie II wojny swiatowej i wyciagamy kase.
9. Wkladamy plyte The Clash i z piskiem opon ruszamy w kierunku tunelu do Francji. Na pelnym baku przejedziemy 450-500km a rezerwa wlacza sie kiedy zostalo 30-40km wiec trzeba uwazac zeby nie przegapic stacji w centrum Niemiec.
Instrukcje mozna oczywiscie dopracowac wiec czekam na propozycje i pomysly.