Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Luźne teoretyczne dywagacje techniczno-fantastyczne o c32a
#11
To czas na następne pytanie, czy ktoś tu z forum ma kolektor ssący do Type-II, ewentualnie czy jest gdzieś w sieci dokładny opis różnic pomiędzy nim a zwykłym?
Odpowiedz
#12
Informacje na ten temat ograniczają się do:

silnik TYPE II
Silnik TYPE II oparty jest na konwencjonalnym silniku o pojemności 3,2 litra V,
(1) Optymalne dostrojenie średnicy otworu i długości kolektora dolotowego
(2) Rozszerzenie średnicy zaworu wlotowego
(3) test profilu krzywki, zmiana wlotowy i zawór wylotowy czasu i wysokiego podnoszenia zaworu
(4) Rozbudowa średnicy i zmiana kształtu kolektora wydechowego
(5) Rozszerzenie średnicy rury wydechowej
(6) Rozszerzenie średnicy katalizatora
(7) Zmniejszenie oporu wydechowego przez strojenie tłumika

Źródło:
http://www.honda.co.jp/factbook/auto/LEG...002.html#1

Czyli wychodzi że kolektor type 2 ma poprostu inny przekrój i długości...
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz
#13
w serii T2 ma inny tłumik końcowy niż T1 - na zewnąrz widać dodatkową rurę.
v6
Odpowiedz
#14
No to Panowie teraz podkręcimy tempo  Szczęśliwy

   
   

Tak więc jest to kompresor eatona, model tvs 1320.
Orginalnie pracuje w vagowym 3.0 tfsi.
Jest to bardzo ciekawa konstrukcja, posiada wbudowane intercoolery, dmucha wprost w cylindry i siedzi pomiedzy głowicami których rozwarcie wynosi 90stopni jak w naszym c32a. Konstrukcja bardzo wydajna, nowoczesna i co najlepsze... stosunkowo tania, żeby nie powiedzieć że tania jak barszcz.

Teraz trochę faktów.

   

Dmucha jak marzenie, co lepsze:


Zmom = V * (P+1) * nmom/120000

gdzie:
Zmom = zapotrzebowanie powietrza przy maksymalnym momencie obrotowym w m3/sek
V = pojemność skokowa silnika w litrach
P = planowane ciśnienie doładowania w bar
nmom = obroty momentu maksymalnego

W c32a2

Zmom = 3,2*(0,7+1)*4400/120000 = 718.08m3/h

Tyle potrzeba powietrza do wykarmienia maks. Momentu obrotowego.

Teraz policzymy ile potrzeba maksymalnie powietrza dla naszej motorowni:


Zmax = V * KM * 0,05852 * (P+1) / Nm

gdzie:
Zmax = maksymalne zapotrzebowanie powietrza w m3/sek
V = pojemość skokowa w litrach
P = planowane ciśnienie doładowania w bar
KM = wartość mocy maksymalnej w KM
Nm = wartość maksymalnego momentu obrotowego w Nm

Czyli

Zmax = 3.2*205*0.05852*(0,7+1)/299 = 785,75m3/s

Wynika z tego że ten kompresor idealnie by pompował w naszym aucie, byłby w stanie urobić nawet założone 0,7bar.

Pamiętajmy że to luźne rozmowy i ja tego do auta nie pakuje  Szczęśliwy autaale jestem ciekaw, co myślicie o takim potworze, tzn. C32a a kompresorze, 290-300KM by wyrobił na tym silniku. Tak przynajmniej mi się wydaje.

Wzory czerapne z https://grabowski.info.pl


Załączone pliki Miniatury
   
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości