Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Honda Legend KA9 by Góral
#1
Przyszedł i czas na mnie :Uśmiech
Przedstawiam Wam nowy nabytek jakim stał się Legend z 1997 roku. Auto oglądane kilka tygodni wcześniej i po sprzedaży poprzedniego auta udało nabyć się ten egzemplarz :Uśmiech
Będę starał się utrzymać je w jak najlepszej kondycji, jest trochę do zrobienia, ale nie ma tragedii Uśmiech



MODEL:
HONDA LEGEND KA9 1997

SILNIK:
C35A2 + LPG
3474cm3 SOHC V6


NAPĘD:
Automat 4 biegi

ZAWIESZENIE:
seria

KOŁA:
seria z oponami na śmietnik
Plany:
Nowe zimówki w oryginalnym rozmiarze
Lato czas pokaże

HAMULCE:
Seria – 280mm przód i tył
Plany:
Może dwutłoczek z polifta


UKŁAD WYDECHOWY:
seria
Plany:
Wydobycie dźwięku V6 bez partyzantki

ELEKTRONIKA:
seria:
ABS, TCS
Autoalarm
Wspomaganie kierownicy
Centralny zamek
Klimatyzacja – Automatyczna
Poduszki powietrzne
Elektryczne szyby
Elektryczny Szyberdach Szklany
Tempomat
Elektryczne lusterka
Podgrzewane lusterka
Elektryczne Fotele kierowcy i pasażera
Podgrzewane Fotele kierowcy i pasażera
Automatyczna pamięć ustawień fotela kierowcy
Immobilizer
Komputer pokładowy

ŚRODEK:
Seria w czarnej skórze
Plany:
Wymiana konsoli środkowej na polifta
Wymiana poziomej listwy na drewnianą z polifta
Ramka+radio 2 DIN
Poprawa audio i ewentualne dodatkowe wygłuszenie jeśli zajdzie potrzeba
Drewniana kierownica z ACC 6 Gen
Elektryczna kolumna kierownicza


Do auta dostałem plik faktur, więc widać, że o auto było dbane. Z rzeczy które rzuciły mi sie na początku, to do zrobienia mam przepływomierz oraz regulacja LPG, wymienić przednią szybę (spore pęknięcie), opanować rudą, która tańczy na tylnych reperaturkach oraz przednim prawym błotniku, zlikwidować błędy SRS i ABS oraz przejrzeć hamulce.
Mam zamiar zostać z Legendem na dłużej, będzie mi służył jako daily oraz w przyszłości jako koń pociągowy dla Civica Uśmiech




Na początek dwa zdjęcia zaraz po zakupie, później wstawię bardziej obszerną fotorelację Uśmiech

[Obrazek: 9ee042554e404ffcgen.jpg]

[Obrazek: c562772f2534ebdbgen.jpg]
Odpowiedz
#2
Hej kolego przyjemny przedlift ale w tym aucie nie ma przepływomierza Uśmiech jest map sensor. Dodatkowo dodam że masz dwutłoczkowe zaciski z przodu bo polifty mają pojedynczy tłoczek. Szybę najlepiej kup firmy Nordglass lub Pilkington bo tanie zamienniki mają załamania czasem. Powodzenia w doprowadzeniu do jak najlepszego stanu.
Odpowiedz
#3
(10-19-2016, 17:24 )pawelszczecin napisał(a): Hej kolego przyjemny przedlift ale w tym aucie nie ma przepływomierza Uśmiech jest map sensor. Dodatkowo dodam że masz dwutłoczkowe zaciski z przodu bo polifty mają pojedynczy tłoczek. Szybę najlepiej kup firmy Nordglass lub Pilkington bo tanie zamienniki mają załamania czasem. Powodzenia w doprowadzeniu do jak najlepszego stanu.

Dzięki za info, Sprawdzę wszystko i będę działał

Udało się strzelic kilka fotek w dzień. widać mankamenty lakiernicze, nie ma tragedii. Jeśli fundusze pozwolą ogarnę to niebawem, teraz muszę polikwidować usterki i kupić opony Uśmiech

[Obrazek: 78e3986032879153gen.jpg]

[Obrazek: bed4b48d122b2517gen.jpg]

[Obrazek: 8666bcbf25eb57e8gen.jpg]

[Obrazek: 2c2d8d0b04870d82gen.jpg]

[Obrazek: a28c9a745c11a1f6gen.jpg]

[Obrazek: f990861f0419783fgen.jpg]

[Obrazek: 0821dad966b1a37fgen.jpg]


Zatankowałem kolejny raz. Jazda miasto plus kilkanaście km szybkim tempem poza miastem. Wynik wyższy niż poprzednio 17.6 L / 100 km, ale nie oszczędzałem go. Testujemy dalej.

Pytanie z innej beczki, Konsola środkowa z polifta jest taka sama w wersji LHD/RHD? Chcę wymienić a w dobrej kasie mogę dorwać z anglika Uśmiech
Odpowiedz
#4
Pora zrobić pierwszy UP Uśmiech

Wziąłem się za wygłuszanie drzwi. Na pierwszy rzut poszły tylne drzwi

[Obrazek: d2b006a69266c001gen.jpg]

Boczki po zdemontowaniu, zdjęciu wszystkich gąbek, siedmiu godzinach pracy wyglądają tak : Uśmiech

[Obrazek: ed25128e4816b802gen.jpg]

[Obrazek: 2cdfb23d3d8b46b1gen.jpg]


Niestety w całkowitym wygłuszeniu przeszkodziła mi ruda szmata. Drzwi od spodu wyglądają świetnie, niestety w środku wymagają bardzo szybkiego działania, aby je ocalić :

[Obrazek: c3baaf4484c375e2gen.jpg]

[Obrazek: 10937028609608fbgen.jpg]

Oby z przodu było lepiej Uśmiech
Odpowiedz
#5
to wygłuszenie masz z norauto?
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#6
Kupiłem maty od znajomego który ma firmę car audio. Jak chcesz sprawdzę dokładnie firmę. Wiadomo nie jest to gotowy zestaw, kilka godzin klejenia Uśmiech
Odpowiedz
#7
Najważniejsze do wygłuszenia są tylne nadkola .
Odpowiedz
#8
Jeśli chodzi o rudzielca, za namową kolegi będę to wiadomo szlifował, na to pójdzie specyfik APP R-stop, na to podkład epoksydowy i na końcu Noxudol 750. W przyszłym tygodniu będę się z tym bawił.

Wygłuszeniem reszty zajmę się pewnie na wiosnę, gdyż nie mam warunków, aby się rozłożyć i w ciepłym swobodnie pracować. Przez drzwi nie będzie uciekać bas, a to duża poprawa Uśmiech

A wczoraj podziałałem dalej przy aucie, wygłuszyłem prawy przedni boczek, został mi lewy i po usunięciu rdzy każde drzwi od wewnątrz. Przyznam jakość dźwięku znacznie się poprawiła Uśmiech

[Obrazek: 4b92ad8afbe70591gen.jpg]


No i dokupiłem czujniki parkowania. długość tego samochodu mnie zaskakuje, a mam zrobione setki tysięcy kilometrów busami więc nie jest to łatwe Język

[Obrazek: 029584839f72ee4agen.jpg]
Odpowiedz
#9
widzę, że używasz maty z dodatkową powłoką metalową - jak z wagą tych boczków?
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#10
Co do wagi dokładnie Ci nie powiem, ale oczywiście są odczuwalnie cięższe. Musiałbym zważyć ilość mat i wtedy dokładnie powiem, ale kilka kilogramów doszło. Został mi jeden boczek, może uda mi się zrobić przed i po Uśmiech
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości