Liczba postów: 264
Liczba wątków: 17
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
1
Witam
NIedawno stałem się posiadaczem Legendy. Przez 3 tygodnie nie miałem żadnych problemów. Wczoraj zrobiłem 100km po trasie, gdzieś po 50 wyłączył się obrotomierz.
Po 2 godzinkach postoju wyjeżdżając z domu miałem wrażenie jakby gdzieś gubił drugi bieg. W pewnym momencie zaczął wpadać luz. Bez znaczenia czy na D,S czy 2 wpadał po kilkunastu metrach luz, zmiana biegów nie działała, R również. Dopiero po ponownym odpaleniu silnika biegi zaczęły działać, ale znów tylko na kilkadziesiąt metrów.
Dziś rano jak odpaliłem legende zaczęła migać kontrolka S4. Na D jeździ tylko na 3 biegu, na S nie zdążyłem sprawdzić, ale rusza. Obrotomierz już działa.
Muszę dziś zrobić około 100km po trasie, czy jeżeli nic nie wymyśle mogę tak jechać z nadzieją że nie uszkodzę skrzyni jeszcze bardziej??
Liczba postów: 100,000,447
Liczba wątków: 1,000,019
Dołączył: Dec 2008
Miejscowość: Tychy
Witaj jako pierwszy użytkownik Legend G1 i pierwszy poster
Przechodząc do Twojego problemu, ciężko jest wróżyć z fusów, ale problem Twojego auta to sprawa ECU lub innego ustrojstwa elektrycznego. Nie wygląda mi to na uszkodzenie mechaniczne.
Czy jeżdzić można.. no można.
v6
Liczba postów: 264
Liczba wątków: 17
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
1
Witam, wydaje mi się że są jeszcze inni właśniciele G1. No ale skoro jestem pierwszy to inni będą pewnie się uczyć z moich doświadczeń.
Faktycznie jeżdzić można, 100km tylko na 4 biegu bez problemu (i trzech niższych :/)
Zastanawiałem się czy to może czujnik prędkości, ale w pierwszej kolejności zmierzyłem rezystancje cewek (chyba to cewki, zawory, w manualu: "shift control solenoid valve assembly"), manual mówi że w temp. 25 stopni powinno być 16-20ohm a mi pokazało po 35, tak samo jak w skrzyni którą dostałem od poprzedniego właściciela. Na ECU miga czerwona dioda, wytukiwała kod 1 i 2. Po podłączeniu cewek spowrotem wystukuje tylko kod 2, kontrolka s4 przestała migać, ale na trybie S ciągle tak samo jak na D, tylko bieg 4, S4 załącza się ale nic to nie zmienia. Zapomniałem że odłączałem jeszcze akumulator, z nadzieją że ECU się zrestuje czy czoś.
Gdy wyciągnąłem cewki ze starej skrzyni okazało się że były strasznie zabrudzone. Tak sobie pomyślałem że mogę mieć tak w zamontowanej skrzyni, zastanawiam się czy może tu tkwi problem. Jeszcze się dokształcę, poczytam, jeżeli nic innego nie wymyśle zaczne od czyszczenia tego, oraz płukania skrzyni, Czy w G1 też mam wymienny filtr w skrzyni?
Liczba postów: 100,000,447
Liczba wątków: 1,000,019
Dołączył: Dec 2008
Miejscowość: Tychy
padła cenna informacja. Mruga błędem. Co błąd oznacza?
jeśli nie masz w pDF to tu masz on-line:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.atfinley.com/service/index.php">http://www.atfinley.com/service/index.php</a><!-- m -->
v6
Liczba postów: 264
Liczba wątków: 17
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
1
Niestety z angielskim technicznym nie radze sobie za dobrze.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/hpO...directlink
z tego widzę tylko tyle że muszę tą cewkę sprawdzić. Ale... S4 już nie miga, wcześniej migało i wystukiwało błąd 1 i 2, teraz tylko 2. Dziś odłączyłem akumulator na noc, zobaczę co z tego będzie.
A zapytam jeszcze czy wyjmując te cewki ma prawo wypłynąć olej ze skrzyni?
Liczba postów: 100,000,447
Liczba wątków: 1,000,019
Dołączył: Dec 2008
Miejscowość: Tychy
może to być coś z jakością połączeń kablowych. Może być brak masy lub brak + lub uszkodzone selenoidy.
nt. wypływającego oleum nic Ci nie powiem bo nie mam pewności, lepiej sie przygotować na wyciek
v6
Liczba postów: 264
Liczba wątków: 17
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
1
Po całonocnej przerwie w dostawie energii z akumulator komputer już nie wystukuje błędów, do pierwszego zatrzymania była tylko 3 na D, potem już tylko 4 na D i S, bieg siłowy chodzi dobrze. Wolną chwilą, wyjmę solenoidy, wymienię olej w skrzyni i będę pisał czy coś pomogło.
Liczba postów: 100,000,447
Liczba wątków: 1,000,019
Dołączył: Dec 2008
Miejscowość: Tychy
mogą to również być zaśniedziałe połączenia elektryczne. Najpierw zacznij od błachych spraw zanim narobisz sobie roboty
v6
Liczba postów: 3,411
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jun 2009
Reputacja:
52
Miejscowość: Łódź
Kaczors18, z Łowicza do Łodzi rzut beretem, wdepnij, mam tu zaprzyjaźnionych automatyków, sprawdza tę skrzynię. A jesli masz juz 18 lat to można przy okazji piwko zrobić
Liczba postów: 264
Liczba wątków: 17
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
1
Dzięki Peter za propozycję, jeżeli w swoim garażu sobie z tym nie poradzę pewnie skorzystam. A póki co tak jak pisze Legend95 posprawdzam podstawy. Moja skrzynia była wymieniana przez poprzedniego właściciela, więc możliwe (mam nadzieje) że tylko coś nie styka.
|