Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Poziomowanie swiateł
#11
(09-21-2017, 1:55 )Peter napisał(a): Po podpięciu HDS można zrobić diagnostykę AFS.
Być może jeden/dwa reflektory skrętne zablokowały się z jakiegoś powodu w jednym skrajnym położeniu, stąd tak słabe światło.
Dlaczego wymieniałeś lampy przednie?

Lampy wymieniłem bo miałem peknięte z przodu. Zrobione w ASO Hondy w Długołęce. Przy okazji pytanie: czy wszystkie lampy oryginalnie od nowości mają lekko "ściemnione" lustro? Byłem zaskoczony gdy po wymianie od razu miały kolor lekko grafitowy a nie czysto srebrny. Wiem, że wygląda to super bo nadaje charakteru ale nie byłem pewny czy tak ma być.
Odpowiedz
#12
Witam zastanawia mnie jedna rzecz.Miałem problem ze świecącym AFS (kupiłem auto juz z tym problemem więc nie wiem jak powinno być) wyczyściłem czujniki przy tylnym i przednim kole.W przednim czujniku był syf i zgnite sprężynki, wymieniłem je na nowe wypsikałem ścieżki preparatem do regeneracji potencjometrów i komunikat znikł czyli komputer nie widzi problemów w układzie.Światła cały czas są w tej samej pozycji. W innych autach zaraz po włączeniu świateł unosiły się do właściwej pozycji a tu nic. Dziś dopiero naprawiłem światła włożyłem nowe żarówki i wyczyściłem czujniki,robi się ciemno więc zaraz pojadę na testy.Jak jest u Was światła podnoszą sie po uruchomieniu?A jak jest ze skręcaniem świateł czy skręcają też na postoju czy dopiero podczas jazdy?
Odpowiedz
#13
(01-05-2018, 1:01 )Locky napisał(a): Witam zastanawia mnie jedna rzecz.Miałem problem ze świecącym AFS (kupiłem auto juz z tym problemem więc nie wiem jak powinno być) wyczyściłem czujniki przy tylnym i przednim kole.W przednim czujniku był syf i zgnite sprężynki, wymieniłem je na nowe wypsikałem ścieżki preparatem do regeneracji potencjometrów i komunikat znikł czyli komputer nie widzi problemów w układzie.Światła cały czas są w tej samej pozycji. W innych autach zaraz po włączeniu świateł unosiły się do właściwej pozycji a tu nic. Dziś dopiero naprawiłem światła włożyłem nowe żarówki i wyczyściłem czujniki,robi się ciemno więc zaraz pojadę na testy.Jak jest u Was światła podnoszą sie po uruchomieniu?A jak jest ze skręcaniem świateł czy skręcają też na postoju czy dopiero podczas jazdy?

https://www.youtube.com/watch?v=xgCLuBITdgk
Odpowiedz
#14
Reddwarf dzięki ładnie opisane.No więc tak jestem juz po testach, światła po włączeniu nie unoszą się, nie poziomują jednak świecą dość daleko żeby swobodnie się poruszać.W Accordzie świeciły troszkę dalej i wstawały po włączeniu.Natomiast skręcanie działa, doczytałem już w którymś z tematów i zobaczyłem na tym filmiku od Reddwartfa że uruchamiają się przy ok 30km/h. Jest ogólnie git ładnie doświetlają zakręty nowe żarniki więc świecą też ładnie.Próbowałem wyłączyć tym przyciskiem po lewej i nic. Próbowałem na różne sposoby ale nie reaguje.Ogólnie to jest tam chyba jakiś problem z wiązką bo te przyciski nie są podświetlone i nie reagują.Muszę jakoś dobrać się żeby nic nie połamać i sprawdzić czy są w ogóle podłączone.Muszę się upewnić więc pytam czy u Was światła podnoszą się tuż po uruchomieniu czy nie?Bo nie wiem czy je po prostu wyregulować czy grzebać dalej.Pozdrawiam
Odpowiedz
#15
Mam pytanko, jak zweryfikowac czy skrecanie oraz poziomowanie swiatel dziala prawidlowo ? Czy jak cos nie domaga to wywala blad ze swiecaca sie lampeczka czy niekoniecznie ?
Odpowiedz
#16
Kupiłem auto już z komunikatem AFS. Nie idzie tego nie zauważyć hehe.Światła świeciły całkiem daleko jednak nie unosiły się i nie skręcały.Niektórzy w innych autach narzekali że przy błędzie AFS światła świecą pod auto i nie unoszą się, a u mnie świecą daleko a też nie unoszą się.Więc sam nie wiem czy u mnie działa poprawnie.Podjechałem na stację diagnostyczną na wymianę żarówek i diagnozę. Podpięli komputer wyskoczył błąd B2141 czujnik ugięcia sprężyny błąd sygnału. Więc metodą prób i błędów zdjąłem najpierw tylne koło rozebrałem czujnik i tam było wszystko ok, a potem przednie koło i tam już był bałagan.Wiedziałem który czujnik kupić.Dostała się woda i sprężynki zgniły,na szybko naprawiłem wymieniając sprężynki od długopisu.Rozebrałem 7 długopisów wybrałem sprężynkę o podobnym skoku i sztywności uciąłem na odpowiednią długość podgiąłem uciętą krawędź do poziomu, zeszlifowałem krawędzie styku po obu stronach sprężyny tworząc płaszczyzny (żeby sprężyna dotykała jak największą płaszczyzną)wyczyściłem i ok.
Ogólnie to nie wiem jak dokładnie sprawdzić działanie układu.W czasie jazdy w nocy jechałem slalomem i światła pięknie skręcały doświetlając pobocze, a samo poziomowanie mam zamiar sprawdzić w garażu zapalę światła zaznaczę linię na ścianie załaduję kumpla do bagażnika i sprawdzę czy światła same się wyregulowały czy nie.
Odpowiedz
#17
(01-08-2018, 18:40 )Locky napisał(a): Kupiłem auto już z komunikatem AFS. Nie idzie tego nie zauważyć hehe.Światła świeciły całkiem daleko jednak nie unosiły się i nie skręcały.Niektórzy w innych autach narzekali że przy błędzie AFS światła świecą pod auto i nie unoszą się, a u mnie świecą daleko a też nie unoszą się.Więc sam nie wiem czy u mnie działa poprawnie.Podjechałem na stację diagnostyczną na wymianę żarówek i diagnozę. Podpięli komputer wyskoczył błąd B2141 czujnik ugięcia sprężyny błąd sygnału. Więc metodą prób i błędów zdjąłem najpierw tylne koło rozebrałem czujnik i tam było wszystko ok, a potem przednie koło i tam już był bałagan.Wiedziałem który czujnik kupić.Dostała się woda i sprężynki zgniły,na szybko naprawiłem wymieniając sprężynki od długopisu.Rozebrałem 7 długopisów wybrałem sprężynkę o podobnym skoku i sztywności uciąłem na odpowiednią długość podgiąłem uciętą krawędź do poziomu, zeszlifowałem krawędzie styku po obu stronach sprężyny tworząc płaszczyzny (żeby sprężyna dotykała jak największą płaszczyzną)wyczyściłem i ok.
Ogólnie to nie wiem jak dokładnie sprawdzić działanie układu.W czasie jazdy w nocy jechałem slalomem i światła pięknie skręcały doświetlając pobocze, a samo poziomowanie mam zamiar sprawdzić w garażu zapalę światła zaznaczę linię na ścianie załaduję kumpla do bagażnika i sprawdzę czy światła same się wyregulowały czy nie.

MacGyver-gratuluję pomysłowości Oczko
Odpowiedz
#18
Opis niezly Uśmiech Pomysly tez fajne Uśmiech Szkoda ze fotek nie zrobiles z naprawy czujnika. Byloby dla podomnych Uśmiech

U mnie jeden reflektor skreca napewno. Przyuwazylem jak zatrzymalem sie przy szybszym wjechaniu we wjazd. Swiatlo fajnie podazylo ze strony lewej do srodka auta. Nie wiem jak z prawej, ale sprawdze.

Co do kumpla w bagazniku to tylko go nie zamknij ablo paluchow nie przytrzasnij Język
Odpowiedz
#19
Nie miałem czasu na zdjęcia robiłem na szybko w robocie zajęło 20 min.I tak będę musiał znowu rozbierać bo nie miałem czasu pomyśleć jak to uszczelnić,skoro woda dostała się tam tzn za chwilę będzie to samo pewnie z biegiem czasu jakiś oring na osi sparciał i trzeba nowy założyć.Planem było żeby zdiagnozować który czujnik wymienić a nie regeneracja.
Nie wiem jak z tą regulacją świateł zrobiłem skalę na ścianie wlazłem sam do bagażnika i nic się nie reguluje.Zastanawiam się czy nie ma tam jakiegoś opóźnienia w działaniu może jakiś komputerek zbiera informację z czujników i uśrednia wartości żeby światła się nie dyndały co nierówność.
Światła teraz świecą bardzo dobrze myślałem że trochę za nisko jednak zrobiłem traskę ok 100km w nocy i rewelacja teraz po wymianie żarników i naprawie czujnika jest elegancko długie światła włączałem tylko dla zabawy.Spokojnie mogłem cisnąć z podróżną prędkością na krótkich i wzrok się nie męczył widoczność bardzo dobra.Tzn światła są wypoziomowane więc pewnie działają hehe
Odpowiedz
#20
Znalazłem zdjęcia rozebranego czujnika na rosyjskiej stronce, mam też kilka swoich zdjęć więc można coś skleić.
Potrzebujemy śrubokręt krzyżak, kluczyk 10,szmatka do czyszczenia i preparat do regeneracji potencjometrów.Robota bardzo prosta i każdy kto da radę sam zmienić koło spokojnie sobie poradzi.Najtrudniej jest zdjąć koło bo te śrubki ciężko odkręcić seryjnym kluczem u mnie wygina się hehe.
Tak wygląda przedni czujnik po wyjęciu
[Obrazek: 39608854691_6a466bc31a_k.jpg]20180104_111215 by Michał Dębski, on Flickr
[Obrazek: 24740877127_04e991a136_k.jpg]20180104_111208 by Michał Dębski, on Flickr
Odkręcamy te najłatwiej dostępne śruby dwie od karoserii i jedna od wahacza.Staramy się nie uszkodzić tego aluminiowego łącznika bo jest bardzo delikatny.
Tak wygląda sprawny czujnik wszystko czyste po otwarciu wystarczy potraktować preparatem i złożyć
[Obrazek: 39579616822_0ab0fddeaf_b.jpg]181591cs-960 by Michał Dębski, on Flickr
Tak wygląda czujnik do którego dostała się woda no i podobnie wyglądał mój czujnik tylko u mnie zgniły dwie sprężynki.Na tym zdjęciu widać też że tu woda dostała się bokiem przez uszczelkę a u mnie przez ośkę
[Obrazek: 24740878577_73352c2d93_b.jpg]1d591cs-960 by Michał Dębski, on Flickr
[Obrazek: 38900646874_44b2b4d617_b.jpg]73d591cs-960 by Michał Dębski, on Flickr
Należy wyjąć sprężynki,wszystko wyczyścić i jak sprężynki nadają się do ponownego założenia to wyczyścić i złożyć a jak nie to dorobić nową ja ja musiałem zrobić.Teraz już mój przypadek znalazłem jedną ze sprężynek i dla przykładu dorobiłem na wzór
[Obrazek: 39608855251_3b92e18354_k.jpg]20180109_095541 by Michał Dębski, on Flickr
[Obrazek: 24740877747_6f2e694cc6_k.jpg]20180109_095359 by Michał Dębski, on Flickr
[Obrazek: 39579616792_a37711fbe8_k.jpg]20180109_102106 by Michał Dębski, on Flickr
Czyścimy wszystko i psikamy kontaktem po ścieżkach i po tym zabieraku, sprężynki też można wypsikać.Ja użyłem takiego preparatu za 5 zł ale wiem że są lepsze markowe itd u mnie zdał egzamin wielokrotnie.
[Obrazek: 24740878387_55e9983303_k.jpg]20180109_100308 by Michał Dębski, on Flickr
W accordzie miałem zepsuty czujnik położenia gazu  tam była większa afera bo tam był czujnik nierozbieralny i trzeba było go rozciąć a potem skleić.Był czysty w środku wyglądał jak nowy myślałem że to nie tu problem psiknąłem na odczepnego złożyłem i ku mojemu zdziwieniu działał jak nowy i to full czasu aż sprzedałem auto.Więc po rozebraniu psikamy nawet z pozoru czysty czujnik .
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości