Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Legend G2 - długie odpalanie
#1
Hej,
od zakupu mam z odpalaniem taką "przypadłość". Otóż do momentu zaskoczenia silnika trzeba nim ładnych parę sekund pokręcić. Ten czas nie jest w jakimś mocnym stopniu zależny od temp. zewn czy czasu od ostatniego odpalenia.


Generalnie samochody dzielą się na takie co odpalają praktycznie od dotknięcia kluczyka i na takie co lubią sobie pokręcić.
Te które się dłużej odpalały to były w większości przypadków demoludy. Problem tam polegał na spadku ciśnienia w układzie paliwowym. Niektóre z nich miały nawet takie specjalne ręczne pompik do podniesienia ciśnienia, co się przydawało jeżeli samochód dłużej nie był jeżdżony.

Mam pytanie czy ten typ tak ma czyli generalnie Legendy trzeba pokręcić dłużej. Czy należałoby się poważniej zainteresować tą sprawą traktując ją jako niedomaganie??
Odpowiedz
#2
1) Hondy generalnie odpalają "od strzała"
2) Kiedy zmieniałeś świece :?: Sprawdź też czy czasem Bosch tam nie jest założony... (powinny być platynowe NGK)
3) Spróbuj przeczyścić fajko-cewki
4) Tylko bez śmiechu - to jest jedna z bardziej prawdopodobnych przyczyn: czy Twoja Honda nie jest notorycznie odpalana z małą ilością paliwa :?: Civic EJ9 mojej siostry w ten sposób właśnie protestuje gdy jeździ z bakiem poniżej 1/4. Zatankuj ją do pełna (wiem że to boli) i zobacz czy poskutkowało.
Właściciel Hondy Legend - człowiek bez marzeń... przynajmniej tych motoryzacyjnych Oczko
Odpowiedz
#3
Moje auto też pali na tzw. dotyk. Posprawdzaj to co wymienił Nicolas.
Odpowiedz
#4
Jak napisal Nicolas, jedna z przyczyn i pewnie bardzo prawdopodobna, moze byc mala ilosc paliwa, zanim pompa pociagnie moze troche minąc i nie potrzebnie krecimy rozrusznikiem. I jeszcze jedno, jesli mamy w Legendzie paliwo na rezerwie, nigdy nie parkujcie auta na gorce, przodem do dolu, smok pompy w baku znajduje sie z tyłu zbiornika i w tym przypadku mamy gwarantowane, ze nie odpalimy auta!
Odpowiedz
#5
1. Upewniłem się u poprzedniego właściciela że świeczki są zalecane, czyli NGK platynowe
2. Tankuję do pełna (oj boli :roll: ) i czas odpalania jest niezależnie od poziomu paliwa taki sam

3. pozostaje czyszczenie fajek

albo jakiś poważniejszy problem, ale krakać nie będę Szczęśliwy

dzięki za info
Odpowiedz
#6
obstawiałbym:

1)pompę paliwa - choć w tym przypadku na wysokich obrotach winien się dławić
2)przytkany filtr paliwa.
3)ilość paliwa w układzie podczas odpalania po dłuższym postoju. Zapewne znajduje się gdzieś zawór, który trzyma paliwo, możliwe, że przepuszcza. Po przekręceniu kluczyka pompa pompuje, ale jest to nadal za mało, aby od strzała zastartować.
4)Niska kompresja w cylindrach(mało prawdopodobne)

Acura potrzebuje chwilkę dłużej na odpał, Honda od strzała nawet jak stoi 2 miechy :mrgreen:
v6
Odpowiedz
#7
Legend95 napisał(a):Acura potrzebuje chwilkę dłużej na odpał, Honda od strzała nawet jak stoi 2 miechy :mrgreen:
Powód nr 4 :?: Oczko

Simkonrad powód może być jeszcze jeden - wykręć jedną świecę i sprawdź jaki jest odstęp między elektrodami na końcu. Możesz też sprawdzić po oznaczeniu świecy czy przerwa nie jest za duża lub za mała w porównaniu z serią.
Właściciel Hondy Legend - człowiek bez marzeń... przynajmniej tych motoryzacyjnych Oczko
Odpowiedz
#8
U mnie jest tak jak Legend mowi.... W Acurze teoche pokreci zanim odpali a w hondzie odpala na 1.... moze i to lepiej ze zanim odpali troche pokreci, chociaz troche posmaruje cylindry.... Duży uśmiech
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#9
tak się zastanawiam jeszcze nad słabą masą na silniku :?:

moduł może?

wersja ze smarowaniem cylindrów bardzo mi się poodoba :mrgreen: Szczęśliwy

robię tak w Hondzie zanim odpalę po długim postoju, wypinam cewki, i kręcę 2x po 3-4 sekundy.

Gdybym był mniej leniwy to przed zostawieniem jej na dłuzej wlałbym do cylindrów malutka ilość oleju, zakręcił i zostawił.
v6
Odpowiedz
#10
hej,
u mnie w mojej "wscieklej babci 92 tez tak jest" niebawem zabieram sié do pracy nad tym i dam znac co i jak ,
ja obstawiam na cis. paliwa ,
albo w moim przyp . bardzo prawdopodobna jest woda w paliwie ,tankuje czesto w malo wiarygodnym punkcie :? i po dlugim kreceniu potrafi nawet czasem strzelic ze da razy , mam 3 auta i ta wlasnie najzadziej jezdzi Smutny i tylko jak postoi tak ma ,a poza tym to ok
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości