Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Funkcje przydatne zimą
#1
Cześć,

Ponieważ pogoda za oknem jest iście zimowa, chciałbym przypomnieć wszystkim o przydatnych funkcjach w naszych Hondach, które ułatwiają jazdę zimą :

1. Zimowa (śniegowa) pozycja wycieraczek

W tej pozycji wycieraczki przedniej szyby parkują nieco wyżej na dolnej krawędzi szyby niż normalnie. Ma to przynajmniej dwie zalety. Po pierwsze, na podszybiu może być sporo lodu lub śniegu, który mógłby uszkodzić mechanizm wycieraczek, gdy je włączymy. Dzięki parkowaniu wycieraczek wyżej na szybie unikamy takiego problemu. Po drugie, w tej pozycji pióra wycieraczek są efektywniej podgrzewane przez nadmuch przedniej szyby. Dzięki temu nie ma szans na nich osadzić się lód, więc lepiej zbierają.

Aby przesunąć wycieraczki w pozycję zimową, należy chwycić ramię wycieraczki (najlepiej dłuższe od kierowcy) i pociągnąć - nie szarpać! - tak jakbyśmy chcieli przejechać nimi po szybie. Oczywiście nie należy wykonywać pełnego ruchu po szybie, lecz przesunąć je dosłownie kilka centymetrów. Ramiona same "wskoczą" i zablokują się w pozycji zimowej. Aby przestawić je z powrotem w pozycję letnią, należy postąpić odwrotnie - dopchnąć ramię w kierunku maski.

Filmik instruktażowy:




2. Funkcja SNOW w napędzie SH-AWD

Funkcja SNOW włączana i wyłączana jest przyciskiem po prawej stronie konsoli:
[Obrazek: Snowbutton.jpg]

Wówczas na wyświetlaczu pod zegarami pojawi się taki symbol:
[Obrazek: Snowindicator.jpg]

Co ten tryb powoduje? Instrukcja obsługi jest na ten temat BARDZO tajemnicza. Mamy w zasadzie na ten temat jedno zdanie mówiące, iż tryb jest przeznaczony do jazdy po śniegu na wprost z prędkością do 100 km/h. Nie opisano w jaki sposób działa. Z informacji na forach można wyczytać, że zmienia on tryb pracy systemu SH-AWD (dystrybucji napędu na koła) w taki sposób, że koła przedniej i tylnej osi są ze sobą sprzężone, tzn. LF + RF oraz LR + RR, aby zapewnić większą stabilność prowadzenia na bardzo śliskiej nawierzchni. Zatem żadne z kół nie jest sterowane indywidualnie - tak jak normalnie - lecz są sterowane parami (na przedniej i tylnej osi).
Tryb należy włączać tylko na ośnieżonej lub oblodzonej drodze - na drodze mokrej, czarnej - nawet w warunkach zimowych - ten tryb nie jest wskazany.

3. Nadmuch przedniej szyby

Przycisk włączający nadmuch przedniej szyby pomoże szybko i efektywnie rozmrozić przednią i boczne szyby. Jednym przyciskiem przełączymy klimatyzację w tryb pracy skupiający się na jak najszybszym usunięciu szronu lub lodu, który uniemożliwia lub utrudnia bezpieczne prowadzenie samochodu. Tryb ten kieruje powietrze na szybę przednią i boczne, ustawia wiatrak na maksymalne obroty i włącza klimatyzację. Warto dodatkowo samemu włączyć też obieg wewnętrzny, by rozmrożenie było szybsze.

Włączenie tego trybu odbywa się przyciskiem na prawo od przycisku OFF (wyłączającemu wentylację kabiny):
[Obrazek: IMAG0336.jpg]

Jeśli nie wymieniłem wszystkiego, napiszcie jakie jeszcze przydatne zimą (i tylko zimą) funkcje mają nasze Hondy. Oczywiście zapraszam też do dyskusji.
Odpowiedz
#2
zapomniałeś o grzanych fotelach, lusterkach i szybie ;-)

Niestety Acura RL nie ma trybu snow, choć z moich informacji wynika , że do wymienionych przez Ciebie funkcji dochodzi jeszcze międzyosiowe spięcie napędu czyli jest 50:50 na kołach każdej osi i między każdą osią.

Wczoraj jechałem przez Korbielów na Słowację i to co ten napęd wyprawia na ośnieżonej drodze i to z jakich zasp potrafi to auto wyciągnąć nawet mnie, starego off-roadowca wprawia w osłupienie Język
v6
Odpowiedz
#3
Nie jestem przekonany czy rzeczywiście tryb SNOW spina osie 50:50. Ze 2 dni temu jechałem z włączonym i wskaźnik SH-AWD pokazywał mi różną liczbę kresek na przedniej i tylnej osi, na przykład 3 kreski na przodzie i 1 na tyle.

Napęd rzeczywiście wymiata. Może nie mam dużego porównania, ale czuję, że stabilność prowadzenia w trudnych warunkach jest naprawdę bardzo dobra. Honda daje radę i idzie jak czołg na śliskiej nawierzchni. SH-AWD to chyba najlepsza wizytówka Legendy (i innych Hond) w porównaniu z konkurencyjnymi markami segmentu premium.

Zresztą tutaj ciekawe wideo. Nie ma na nim co prawda Legenda, ale jest inna Honda (Acura) z napędem SH-AWD. W skrócie: Lexus i Audi nie podjadą pod wzniesienie 20%. Podjeżdża Acura i wspina się pod 30% górkę. Pozamiatane.

Odpowiedz
#4
Wydaje mi się, że wszystkie te auta wjeżdzały na górke o nachyleniu 30%.
Koledze Bartkowi dziękuję za ciekawy materiał i zapraszam do Działu Powitań.
Odpowiedz
#5
OK, racja. Górka była taka sama w każdym przypadku.

Powitałem się już w wątku powitalnym Oczko
Odpowiedz
#6
Mój samochód ciągle mnie pozytywnie zaskakuje - niesamowity napęd, który pozwala bezproblemowo jeździć w niezbyt ciekawych warunkach zimowych, to jeszcze nawet taki bajer jak tryb zimowy wycieraczek. Nasze auto jest naprawdę przemyślane. Aż dziw bierze, że było tak mało popularne w Europie.

Dzięki za te informację. Już miałem pytać jak sobie radzicie z brudną szybą w trasie, bo wycieraczki nie ściągały wody z całej szyby, a tu taka niespodzianka.

Dzięki temu niedzielna trasa odbyła się z czyściutką szybą.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości