Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dziwny dźwięk ! pomocy
#11
Szkoda, że tak późno odczytałem Twój temat, miałem ten sam problem- ten dzwięk doprowadzał mnie do szału Duży uśmiech porada- wystarczy kupić kawałek grubej gumy, dociąć tak żeby przykrywał wtryski od gazu od strony osłony i wszystko ładnie poskręcać.
Efekt gwarantowany Duży uśmiech
k@mil
Honda Legend III 3.5 V6 1996r
Odpowiedz
#12
Nie chciałem zakładać nowego tematu, od jakiegoś miesiąca mam podobny objaw stukania w silniku. Pojawia się nagle, czy silnik zimny czy ciepły nie ma różnicy, raz nie ma stukania kilka dni a innym razem kilka dni pod rząd jest.
- olej w silniku na max. zalany Castrol 5W40
- zmieniłem świece, ogólnie silnik pracuje równo, nie telepie nim., ma moc
- oleju między wymianami 0,5l-1l weźmie
- nie są to wtryskiwacze, odłączałem bezpiecznik od razu i to samo jest
Nagranie: https://youtu.be/EEVR44FP4nc
Na 19 sierpnia zanim ktoś mi zacznie coś grzebać jestem umówiony na hamownie i pomiar kompresji
Może faktycznie trzeba tylko te uszczelki wymienić, gdyby ktoś mógł się wypowiedzieć.
Odpowiedz
#13
Kurde nie wiedziałem że w Ka9 Diesle były :-) a tak na serio to zawór lub popychacz  według mnie. Ale klepie konkretnie.
Odpowiedz
#14
Jakoś nigdy nie miałem okazji dłubać w silnikach, aby się dostać do popychaczy wystarczy ściągnąć pokrywy zaworów? Orientujesz się? głowic ani nic więcej nie trzeba zrzucać?
Odpowiedz
#15
Wiesz co wałki są na górze w głowicy ,więc jak zdejmiesz pokrywy i zdemontujesz klawiaturę to chyba się dostaniesz do hydroelementu, Ale jeszcze to sprawdzę i Tobie potwierdze.
Odpowiedz
#16
Oddałem auto mechanikom aby rozebrali mi silnik i posprawdzali co jest nie tak z silnikiem ew. zrobili. Potrzymali chwilę i bez rozbierania stwierdzili że nie wiedzą co stuka bo słychać to i z dołu i z góry, możliwe że popychacze, kazali we własnym zakresie kupić preparat do płukania silnika.
Sam się wziąłem więc za to, poszło 5l ropy, 2l nafty, 8l taniego oleju, 3 filtry i dopiero za 4 płukaniem silnik całkowicie ucichł. Puki co zrobione ponad tysiąc kilometrów i cisza. Jak będzie dalej wszystko w porządku to skracam wymiany oleju do 10tys. km, wymieniałem zawsze co 15tys.
Odpowiedz
#17
W jaki sposób dokładnie to robiłeś? Mieszałeś tani olej z ropą i naftą?
Odpowiedz
#18
1 Płukanie - spuściłem 1 litr starego oleju i dolałem 1l ropy.
2 Płukanie - założyłem nowy filtr oleju, zalałem silnik 2 litrami oleju i 2.7 litrami ropy.
3 Płukanie - założyłem nowy filtr oleju, zalałem silnik 3 litrami oleju, 1.3 litrami ropy i 0.5l nafty.
4 Płukanie - założyłem nowy filtr oleju, zalałem silnik 3.2 litrami oleju i 1.5l nafty. -> tutaj pukanie silnika ustało.
5. Zalałem silnik olejem właściwym ENEOS PREMIUM 10W40, tutaj na forum ktoś o nim pisał.

Punkt 2, 3, 4 - zalewałem olejem oplowskim GM 10W40 - miałem kiedyś opla, zostało mi parę litrów takiego, a że jest tani to dokupiłem jeszcze bańkę 5l.
Każde płukanie robiłem po około 30 minut i raz na parę minut przegazowałem silniki tak do 2-3 tys. obrotów przez parę sekund.
Odpowiedz
#19
Dzięki wielkie za informację. Mam identyczne objawy także powtórzę Twoją procedurę i dam znać o efektach.
Odpowiedz
#20
Wczoraj dokonałem "drastycznego" czyszczenia silnika w trakcie wymiany oleju.

1. Upuściłem 0,5l starego oleju i dolałem 0,5l nafty.
- silnik pracował 20 minut na jałowych obrotach + przegazówki do 3000 rpm co 5 minut
2. Zlałem mieszaninę i wlałem 4l samej ropy oraz wymieniłem filtr oleju.
- silnik pracował 20 minut na jałowych obrotach + przegazówki do 3000 rpm co 5 minut
3. Zlałem brudną ropę i wlałem właściwy olej (Valvoline 5w30) oraz wymieniłem filtr oleju.

Efekt jest zauważalny. Popychacze zostały wyciszone i silnik jakby równiej pracuje (mniejsze wibracje na karoserii).
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości