Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diagnostyka, błędy abs, srs
#1
Potrzebuję pomocy, mam problem ze zdiagnozowaniem błędów w moim Legendzie  97r.

Kostki mam takie jak na zdjęciach, nie wiem jak doprowadzić do zczytania błędów. Świeci się kontrolka i nie działa ABS, oraz kontrolka SRS.

Które piny zewrzeć, aby zaczęło migać? 

[Obrazek: c971ad231144172agen.jpg]

[Obrazek: 1d12022816d0296egen.jpg]
Odpowiedz
#2
Zacznij od tej niebieskiej wtyczki i tam zrob zworke.
Odpowiedz
#3
Niebieska pokazuje błędy w przypadku jak świeci się check i tam udało mi się odczytać błąd EGR z którym faktycznie mam problem. Ale nie są połączone ze sobą gdyż abs i srs świecą pomimo to.
Odpowiedz
#4
Wydaje się, że powinno działać z niebieskiego. Te tematy tak mówią:

http://honda-legend.pl/showthread.php?tid=757

http://honda-legend.pl/showthread.php?tid=1352

Te filmiki mogą pomóc:

Odpowiedz
#5
&



Powodzenia w walce
Odpowiedz
#6
Po obejrzeniu filmów, mogę wnioskować, że faktycznie niebieska kostka służy tez do diagnostyki ABS. Problemem jest to, że u mnie nie świeci się check engine równocześnie z ABS. Zrobię zworkę jeszcze raz, może coś odczytam.

Tu nasuwa się pytanie do czego jest brązowa 6-pinowa kostka?
Odpowiedz
#7
Udało się odczytać błędy, jednak mam problem i ich identyfikacją

Najlepiej oglądać w lepszej rozdzielczości (lepsza jakość)
https://www.youtube.com/watch?v=cDsXkPDYcJc
https://www.youtube.com/watch?v=-Se3TV5XyYg


Został wymieniony prawy tylny czujnik na taki z Mazdy 323 V generacji.
Mimo wszystko dalej pokazuje błąd tylnego prawego czujnika.
Trzeba go skasować po wymianie, czy powinien usunąć się sam? Pomoże mi to, bo będę wiedział czy dalej w nim tkwi problem.
Dodatkowo nie pasował bez przeróbek, trzeba było go wpiąć na same piny oraz delikatnie odsunąć podkładką, gdyż oryginalnie ocierał o pierścień.
Odpowiedz
#8
Moim zdaniem są 2 długie i 4 krótkie (z jakiegoś powodu w dwóch sekwencjach po sobie po 4).

Honda ABS codes (1998- Now) - wiem że nie ten rok ale do wcześniejszego rocznika kombinacja nie pasuje

11 - wheel sensor (open/short to body ground/short to power) FR
13 - wheel sensor (open/short to body ground/short to power) FL
15 - wheel sensor (open/short to body ground/short to power) RR
17 - wheel sensor (open/short to body ground/short to power) RL
12 - wheel sensor (electrical noise/intermittent interruption) FR
14 - wheel sensor (electrical noise/intermittent interruption) FL
16 - wheel sensor (electrical noise/intermittent interruption) RR
18 - wheel sensor (electrical noise/intermittent interruption) RL
21 - pulser FR
22 - pulser FL
23 - pulser RR
24 - pulser RL <------------------------------------------------------------stawiam że to chodzi o ten błąd
31 - solenoid (short to body ground/short to wire) FR-IN
32 - solenoid (short to body ground/short to wire) FR-OUT
33 - solenoid (short to body ground/short to wire) FL-IN
34 - solenoid (short to body ground/short to wire) FL-OUT
35 - solenoid (short to body ground/short to wire) RR-IN
36 - solenoid (short to body ground/short to wire) RR-OUT
37 - solenoid (short to body ground/short to wire) RL-IN
38 - solenoid (short to body ground/short to wire) RL-OUT
41 - wheel lock FR
42 - wheel lock FL
43 - wheel lock RR
44 - wheel lock RL
51 - motor lock
52 - motor stuck OFF
53 - motor stuck ON
54 - fail-safe relay
61 - ignition voltage
62 - ignition voltage
71 - different diameter tire
81 - central processing unti (CPU)

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
Odpowiedz
#9
Nawet jeśli jest tak jak piszesz, dlaczego TCS wskazuje na prawy tylny czujnik ?

Jeśli ktoś posiada taką wiedzę, albo wie kto może ją posiadać bardo proszę o pomoc. Auto aktualnie stoi i nie wyjedzie póki nie będzie sprawne, a coś ucieka...
Odpowiedz
#10
Blad czujnika moze zostac w pamieci, nawet jesli nowy dziala ok. Kasowanie bledow ABS-u odbywa sie za pomoca "brown out" - wyjmujesz odpowiedni bezpiecznik od kompa. Z tego co kojarze, to u mnie po wymianie czujnika system sam wykryl, ze opornosc czujnika jest ok i nie wywalil bledu od kopa(tak jak to bylo ze starym czujnikiem). Sugerowalbym zwrocic uwage na montaz i szczeline pomiedzy pierscieniem i czujnikiem.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości