Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ponadprzeciętne zużycie oleju silnik.
#1
Witam forumowiczów.Jestem nowym włascicielem Legenda z 2008 r. Posiadałem już w przeszlości inne hondy ale raczej nie mialem problemow ze zuzyciem oleju.
legenda ma przebiegu 230K w tym momencie ale potrafi zuzyc nawet 1l oleju /1000km. przepala duzo w czasie szybkiej jazdy powyzej 160 km/h. Dobrze ze ma wskaznik niskiego poziomu.
Czy ktos ma taki problem lub sobie  znim poradzil? auto jest zagazowane na sekwencjii.
Dziekuje za wszystkie rady z gory [Obrazek: blush.gif]
HL kb1 + ACURA kb2
Odpowiedz
#2
Moja nic nie bierze oleju ale ma przebieg 115 tys.km i jeżdżę głównie po mieście. Pomimo Twoich znaczących przebiegów i dużych prędkości, jak dla mnie tak wysokie zużycie oleju nie jest normalne. Myślę, że tolerowane może być 200-300ml na 1000km.
Odpowiedz
#3
Ja równiez nie mam problemów z oliwą a przebieg prawie 250 tyś. km z tego większośc przelowy autostradowe.
Problem trzeba weryfikowac - czy silnik masz szczelny; uszczelniacze, uszczelki, itp. nie ciekną?
Odpowiedz
#4
Wycieki to raz, olej w plynie chlodniczym dwa.Zawory regulowales? Wez znajomego na wycieczke drugim autem i niech organoleptycznie stwierdzi, czy zostawiasz za soba smrod przy ostrym przyspieszaniu.
Odpowiedz
#5
Mój ma przejechane 350 tys Uśmiech przy prędkościach autostradowych pod 200km/h czasem trzeba dolać, ale nigdy więcej jak 2 litry na 10 000 km Uśmiech nawet jeśli jest zapocenie to nie wierze, że przez wycieki idzie litr na 1000, wtedy samochód musiał by zostawiać niezłą plamę, wiem to z doświadczenia Oczko moim zdaniem są 3 powody pierwszy ktoś lubił auto katować na zimnym, drugie przebieg na liczniku nie ma nic do rzeczywistości, trzeci powód auto jak szło na sprzedaż mogło dużo stać i mogły pierścienie przyłapać i teraz jak go ruszyłeś to może się teraz tak się objawiać, najpierw od czego bym zaczął to od zmierzenia sprężania i ciśnienia oleju w silniku, a wtedy samo wyjdzie. Pytanie jeszcze zasadnicze jaką oliwę lejesz ??
Odpowiedz
#6
leje 10w-40.
zawory regulowane , silnik chodzi jak marzenie sam w sobie ,zero wyciekow oczywiscie.
duze zuzycie wystepuje raczej tylko przy duzych predkosciach.ja stawiam na gumki na zaworach , przy zmianie rozrzadu poprosze chlopakow o zdjecie walkow i wymiane , zobaczymy co wtedy.
dziekuje Chlopaki za szybkie odp. Szczęśliwy
HL kb1 + ACURA kb2
Odpowiedz
#7
Jak podejrzewasz uszczelniacze, to najprostszy test wyglada tak, obroty na postoju wysoko 4-5 tys i nagle puszczasz pedal gazu, przepustnica sie zamyka i wytwarza sie podcisnienie, ktore zassysa przez zawory(wtedy dymek z rury). Jak nie wyjdzie na postoju, to tak samo podczas jazdy, tylko ktos obserwuje auto z tylu.Oszczedzi Ci to roboty z walkami.
Odpowiedz
#8
A ja mam przebieg ca 250kkm i robiłem uszczelniacze zaworowe, prowadnice, pierścienie i przy okazji panewki. Brał do 1l/1000km.
Odpowiedz
#9
(01-28-2017, 1:46 )Reddwarf napisał(a): A ja mam przebieg ca 250kkm i robiłem uszczelniacze zaworowe, prowadnice, pierścienie i przy okazji panewki. Brał do 1l/1000km.

Ciekawe czemu przy takim przebiegu już remont? Kupiłeś już z motorem do remontu? Ja rozmawiałem z 1 właścicielem swojego Kb1 i twierdził, że brał olej od nowości . Na 5kkm wziął około 1l . W Aso Szczecin twierdzili ze każdy Kb1 serwisowany u nich brał olej. Jeden mniej drugi więcej. Mój Accord CG4 bierze około 0.8 l/ 1000 km :-) Jeżdżę tak już od 140 kkm.Nic się nie dzieje. Tyle tylko , że muszę dolać co jakiś czas. Ma przejechane 305kkm i przejeździ pewnie jeszcze drugie tyle. Zużycie oleju jest takie same jak było 140kkm temu.
Odpowiedz
#10
(01-28-2017, 2:10 )Putynek napisał(a):
(01-28-2017, 1:46 )Reddwarf napisał(a): A ja mam przebieg ca 250kkm i robiłem uszczelniacze zaworowe, prowadnice, pierścienie i przy okazji panewki. Brał do 1l/1000km.

Ciekawe czemu przy takim przebiegu już remont?  Kupiłeś już z motorem do remontu?  Ja rozmawiałem z 1 właścicielem swojego Kb1 i twierdził, że brał olej od nowości . Na 5kkm wziął około 1l . W Aso Szczecin twierdzili ze każdy Kb1 serwisowany u nich brał olej. Jeden mniej drugi więcej. Mój Accord CG4 bierze  około 0.8 l/ 1000 km :-) Jeżdżę tak już od 140 kkm.Nic się nie dzieje. Tyle tylko , że muszę dolać co jakiś czas. Ma przejechane 305kkm i przejeździ pewnie jeszcze drugie tyle. Zużycie oleju jest takie same jak było 140kkm temu.

Kupiłem i nie wyglądał na biorący olej ale wyszło w praniu. Teraz nie bierze nic od wymiany do wymiany a często ganiam z szybkościami autostradowymi.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości