Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kasowanie błędu SRS w modelu KA9 (99-04)
#1
Aby skasowac błąd SRS w modelu KA9, nie wystarczy odłaczyć klemy akumulatora. W odróżnieniu od ECU silnika, komputer SRS będzie pamiętał błąd aż do momentu przeprowadzenia niżej opisanej procedury kasowania:

1) Szukamy wśród przewodów pod kierownicą charakterystycznego przewodu w czarno-zółtym peszlu zakończonego nie podłączonym wtykiem identycznym z tym, w który wpina się zworkę do odczytu błędów ECU.
2) Szykujemy sobie kawałek drutu jako zworkę. Wkładamy zworkę we wtyk,
3) Włączamy zapłon - lampka SRS zapala się, po czym po chwili gaśnie,
4) Niezwłocznie wyjmujemy zworkę - lampka po chwili znów się zapala
5) Wpinamy ponownie zworkę - lapmka SRS po chwili gaśnie,
6) Niezwłocznie wyjmujemy zworkę - teraz lapmka SRS daje 2 krótkie błyśnięcia po czym gaśnie już na stałe Duży uśmiech

Błąd SRS skasowany...
Odpowiedz
#2
A skąd Ty znasz takie tajemne receptury ? Metoda prób i błędów czy masz jakieś konszachty w układzie ?
Odpowiedz
#3
Oczko To nie żadne konszachty w układzie, tylko świadomość nieodpalenia poduszek w razie kolizji z powodu zarejestrowanego błędu. Wszystko jest w manualu, tyle, że przedstawione jak dla inżynierów serwisu i trzeba to "przetłumaczyć" na poszczególne czynności do wykonania. I to cała filozofia.

p.s. Czy wiecie, że istnieje na przykład procedura kalibracji czujnika temperatury zewnętrznej? Zdezorientowanyhock: Zdezorientowanyhock: Zdezorientowanyhock: Zdezorientowanyhock: Zdezorientowanyhock:
Odpowiedz
#4
naprawde bardzo cenny opis, jesli masz inne manualowe ciekawostki to zapraszam do ich publikacji :ugeek:
v6
Odpowiedz
#5
(09-09-2009, 22:44 )Legenda napisał(a): Aby skasowac błąd SRS w modelu KA9, nie wystarczy odłaczyć klemy akumulatora. W odróżnieniu od ECU silnika, komputer SRS będzie pamiętał błąd aż do momentu przeprowadzenia niżej opisanej procedury kasowania:

1) Szukamy wśród przewodów pod kierownicą charakterystycznego przewodu w czarno-zółtym peszlu zakończonego nie podłączonym wtykiem identycznym z tym, w który wpina się zworkę do odczytu błędów ECU.
2) Szykujemy sobie kawałek drutu jako zworkę. Wkładamy zworkę we wtyk,
3) Włączamy zapłon - lampka SRS zapala się, po czym po chwili gaśnie,
4) Niezwłocznie wyjmujemy zworkę - lampka po chwili znów się zapala
5) Wpinamy ponownie zworkę - lapmka SRS po chwili gaśnie,
6) Niezwłocznie wyjmujemy zworkę - teraz lapmka SRS daje 2 krótkie błyśnięcia po czym gaśnie już na stałe  Duży uśmiech

Błąd SRS skasowany...

Kurcze. Próbowałem kilka razy i za ostatnim razem kontrolka mruga mi trzykrotnie i niestety świeci dalej. I co teraz, ktoś wie?
Odpowiedz
#6
(05-09-2021, 15:33 )pawelnovy napisał(a):
(09-09-2009, 22:44 )Legenda napisał(a): Aby skasowac błąd SRS w modelu KA9, nie wystarczy odłaczyć klemy akumulatora. W odróżnieniu od ECU silnika, komputer SRS będzie pamiętał błąd aż do momentu przeprowadzenia niżej opisanej procedury kasowania:

1) Szukamy wśród przewodów pod kierownicą charakterystycznego przewodu w czarno-zółtym peszlu zakończonego nie podłączonym wtykiem identycznym z tym, w który wpina się zworkę do odczytu błędów ECU.
2) Szykujemy sobie kawałek drutu jako zworkę. Wkładamy zworkę we wtyk,
3) Włączamy zapłon - lampka SRS zapala się, po czym po chwili gaśnie,
4) Niezwłocznie wyjmujemy zworkę - lampka po chwili znów się zapala
5) Wpinamy ponownie zworkę - lapmka SRS po chwili gaśnie,
6) Niezwłocznie wyjmujemy zworkę - teraz lapmka SRS daje 2 krótkie błyśnięcia po czym gaśnie już na stałe  Duży uśmiech

Błąd SRS skasowany...

Kurcze. Próbowałem kilka razy i za ostatnim razem kontrolka mruga mi trzykrotnie i niestety świeci dalej. I co teraz, ktoś wie?

Kasowałem tym sposobem ten błąd i działa, ale po chwili błąd znów powraca. Warto abyś wymrugał jaki błąd zgłasza komputer. U mnie jest to 5-3 Internal Failure of the SRS unit, eliminowałem poduszki powietrzne i pasy bezp. Kupiłem wczoraj komputer SRSu, czekam aż mi dojdzie i będę zmieniał, dam znać czy pomogło, ponoć u mnie ten błąd to objaw uszk./źle działajacego komputera, gdzieś wyczytałem na jakimś obcojęzycznym forum.
Odpowiedz
#7
Udało mi się usunąć, jednak podmiana komputera nic nie pomogła, było to samo, w zasadzie sam nie do końca jestem pewien co było powodem błędu 5-3, ale najprawdopodobniej poduszka w kierownicy. Odłączałem po kolei inne systemy SRSu (pasy, inne poduszki) i patrzyłem czy prawidłowo komputer błyska kodami, błyskał prawidłowo plus ten kod 5-3 niezmiennie, po odpięciu poduszki w kierownicy komputer zaczął pokazywać sam błąd 1-1, podłączyłem ją z powrotem, i znów tylko wybłyskało mi kod 1-1, to myślę spróbuję go skasować opisaną metodą i się udało, już 4 dni kontrolka podczas jazdy się nie świeci. Tak myślę że coś ze stykiem musiało być nie tak.
Odpowiedz
#8
Co prawda już nie pisałem tego na forum, ale błąd mi powrócił po paru dniach. I tak już olałem temat aż do przedwczoraj... kiedy to przestały działać mi światła pozycyjne a bezpiecznik od pozycji sprawny. Okazało się że źle są opisane bezpieczniki w moim legendzie, mam hondę  salonu PL z polską książką serwisową i ona mówi że bezpiecznik od SRS jest pod pozycją 7, zaś na obudowie skrzynki bezpieczników SRS jest pod pozycją 23, a w rzeczywistości okazuje się że w moim przypadku jest pod pozycją 16. 
Z pozycjami i innymi światłami jak sprawdziłem wyrywkowo podobny miszmasz - nic się nie zgadza. Japończyki chyba wypili za dużo sake jak składali moje auto albo jak pisali opisy. 
6 lat jeździłem bez poduszek!


Załączone pliki Miniatury
       
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości