Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kompresja KA9
#1
Zdjęcie 
[url=<a][/url][Obrazek: 6274834429ba.jpg]

Witam
Czy odbiegajaca kompresja na 4-tym cylindrze (pomiar dwukrotny) - 11 bar do pozostałych 14-15 bar wiaze sie ze sciagnieciem glowicy i wymiana uszczelki, zaworow?
Samochod ma wypadanie zaplonow (bledy P1304, P1399), nierowna praca na benzynie, drgania, szarpanie przy przyspieszaniu.
Prosze o rade.
Odpowiedz
#2
zanim ściągniesz głowicę sprawdź czy to wina pierścieni czy głowicy, sto lat temu wlewałem olej do cylindra, jak kompresja wróci to problem nie leży w głowicy. Może teraz są już inne metody na to.
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#3
(07-05-2017, 8:34 )Legend95 napisał(a): zanim ściągniesz głowicę sprawdź czy to wina pierścieni czy głowicy, sto lat temu wlewałem olej do cylindra, jak kompresja wróci to problem nie leży w głowicy. Może teraz są już inne metody na to.

Zauwazylem , ze prawie wszystkie swiece plywaly w oleju. Czy wymiana kompletu uszczelek pokrywy zaworow zalatwi temat wypadania zaplonow?
Odpowiedz
#4
ok, ale dalej nie masz odp czy leje przez głowice czy olej idzie przez pierścienie.

co się dzieje po odkręceniu korka wlewu oleju do silnika na pracującej jednostce?
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#5
(07-05-2017, 17:00 )Legend95 napisał(a): ok, ale dalej nie masz odp czy leje przez głowice czy olej idzie przez pierścienie.

co się dzieje po odkręceniu korka wlewu oleju do silnika na pracującej jednostce?

Po odkreceniu korka oleju brak jakichkolwiek oznak przedmuchow itp.
Dzis zrobiona proba olejowa na tym wlasnie cylindrze, cisnienie przed 12 bar po probie olejowej  16 bar.
Uszczelka pod glowica  sprawdzona jest ok. 
Mechanik proponuje kilkukrotne zalanie cylindra nafta. Twierdzi, ze moga byc zapieczone pierscienie.
Ja stawiam na zawory.
Wymienione 3 szt. nowych cewek OEM oraz 3 szt. podejrzanych swiec.
Pojawiajacy sie blad to P 0300.
Odpowiedz
#6
mechanik CI dobrze radzi. Aczkolwiek wątpię, że to może pomóc - nie spotkałem się z przypadkiem zapieczenia pierścienia przy normalnym użytkowaniu auta.
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#7
(07-07-2017, 1:33 )Legend95 napisał(a): mechanik CI dobrze radzi. Aczkolwiek wątpię, że to może pomóc - nie spotkałem się z przypadkiem zapieczenia pierścienia przy normalnym użytkowaniu auta.

Czyli glowica/ glowice do roboty?
Odpowiedz
#8
przede wszystkim należy dobrze zdiagnozować problem. A potem robić. Znajdź mechaniora, który mógłby to zrobić dobrze, my tu na forum raczej nie zdiagnozujemy tego zbyt dokładnie ;-)
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#9
mogą być wypalone gniazda zaworowe od gazowni. W accordach znajomy tak miał.
KA9 04' + EE9 91'
Odpowiedz
#10
(07-07-2017, 17:41 )pawelszczecin napisał(a): mogą być wypalone gniazda zaworowe od gazowni. W accordach znajomy tak miał.

Czuli glowica do sciagniecia. Nie widze innej alternatywy i poszukiwan.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości