Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cieknący przewód paliwowy KA9 - samodzielna naprawa
#1
Dzisiaj na postoju poczułem delikatny zapach benzyny w aucie, ale że to był większy parking to pomyślałem, że może coś z innego auta zaleciało.
Po dojechaniu do domu w czasie jazdy czuć było delikatnie zapach benzyny cały czas, więc po dojechaniu podnoszę maskę a tam widać mokry przewód gumowy paliwowy - ten przy samej pompie paliwa blisko podszybia.
Pewnie wystarczy wymienić ten wąż tylko tutaj pojawia się problem: mocowanie węża nie jest na opaski ściskowe skręcane tylko jakby zaprasowane.

Wymieniał ktoś ten wężyk kiedyś? Czym to najlepiej z powrotem zaprasować? Można delikatnie kombinerkami i potem i tak dać te opaski ściskowe metalowe?

Druga sprawa: dużo paliwa może polecieć jak ten wąż wyjmę z pompy? Trzeba jakoś po wymianie odpowietrzać?

[Obrazek: przewod-paliwowy.jpg]
Odpowiedz
#2
w domowych warunkach nie zrobisz.

zrobiłbym to u gości co zajmują się zaprasowywaniem węży na wymiar do hydrauliki, spytaj.

Albo OEM. Może nie będzie drogi.

ten odcinek to jest z filtra paliwa na listwę, bo pompę masz w zbiorniku. Dużo nie poleci.
v6
Odpowiedz
#3
Przyjrzałem się bliżej problemowi, to nie z opasek zaciskowych jest wyciek a z samego wężyka, nagiąłem trochę wężyk przy pracy silnika i mikroskopijna dziurka jest na wężyku z 2 cm od zacisku (tego bliżej wtrysków).
Taka pierdoła mała, a nie można przez to zaprasowanie samodzielnie tego wymienić.
Dzięki za wskazówki, w takim razie poszukam gości od węży hydraulicznych, a w międzyczasie muszę rozglądać się też za używaną tą częścią 16722-P5A-A01

http://japancars.ru/index.php?route=cata...lk=E__0310

Z rekonesansu w sieci wynika, że ten nowy element kosztuje 80-100USD czyli ASO zaskoczy mnie zapewne ceną w okolicach 500-600 zł, ale jeszcze poszukam w innych źródłach.

Mam jeszcze pomysł na szybką naprawę: uciąć metalowe rurki zaraz za tymi złączkami zaprasowanymi, naciągnąć nowy dłuższych dopasowany przewód paliwowy na rurki i zabezpieczenie ich opaskami zaciskowymi. Wiem, że nieładnie, ale doraźnie chyba powinno się sprawdzić.
Na benzynie mało auto jeździ, teraz ciepło jest to na LPG przełącza sterownik szybko.
Odpowiedz
#4
w internetach 16722-P5A-A01 77 USD
v6
Odpowiedz
#5
Dokonalem takiego patentu o ktorym mowisz w poprzedniej KA9, potrzebowalem auta na szybko, wiec przycialem te koncowki, zalozylem przewod i zacisnalem na opaskach, ale takich mocnych, sprezynujacych. Pamietam ze przewod robilem dwa razy, bo musialem uzyc mocnego, zbrojonego przewodu, bo pierwszy pod wplywem cisnienia wymiekal. Patent nie wygladal ladnie, ale byl skuteczny przez dosyc dlugi okres.
Odpowiedz
#6
Czym ucinałeś te rurki? Ręcznym brzeszczotem czy jakimiś nożycami?
Przed metodą inwazyjną i cięciem spróbuję jeszcze taśmy samowulkanizującej, dziurka jest malutka i średnicy ułamka mm, więc może wytrzyma.

A jak nie wytrzyma to albo demontaż tej części aby zakuć nowy wąż albo cięcie i nowy dłuższy wąż nałożony na rurki.
Myślałem o zabezpieczeniu węży takimi opaskami:
[Obrazek: Weze_pneumatyczne_159_A.tif.jpg]

Składanim się ku temu drugiemu rozwiązaniu bo nie musiałbym grzebać i rozkręcać niczego przy listwie wtryskowej.
Odpowiedz
#7
Te opaski w mojej opinii sa slabe, latwo je mozna przekrecic, jesli chce sie uzyskac szczelnosc, u mnie nie zdaly egzaminu. Nie pamietam czym cialem przewody, ale mozliwe ze byl to brzeszczot, mialem je na wierzchu, bo rozebralem ustrojstwo, odkrecania od listwy sie nie obawiaj, idzie bez zadnych komplikacji a ulatwia robote. Po zabawie z cieciem przewodow jak dobrze oczyscisz te elementy z opilkow, to z dobraniem weza nie bedzie problemu, sugeruje zeby byl mocny(zbrojony) i sugeruje uzycie takich opasek stalowych, ktore sa wstepnie scisniete i trzeba je rozginac zeby zalozyc, one maja taka sile docisku jakiej nie uzyskasz na skrecanych. Patent z wezem moze podzialac nawet kilka lat, chyba ze wczesniej dorwiesz gdzie oryginal.
Odpowiedz
#8
Wnioskuję, że o takich zaciskach mówisz:
[Obrazek: zacisk.jpg]


Wąż to oczywiście tylko zbrojony, typowo paliwowo-olejowy.  Tanie one są, nie ma co oszczędzać.
Odpowiedz
#9
Dokladnie o takich mowilem
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości