Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z LPG
#1
Panowie, mam w swoim aucie instalację BRC z 2003 roku (bodajże, patrzę po dacie montażu butli gazu).
Problem to szarpanie na gazie podczas przyspieszania mocniejszego.

Jakiś czas temu byłem serwisie instalacji gazowych i po podłączeniu komputera gazu, z typowym oprogramowaniem do instalacji BRC
okazało się, że nie ma żadnych oznak do tego, by obarczyć ewidentnie winą reduktor czy wtryskiwacze.

Zatem padło na wymianę świec zapłonowych.
Wymieniłem na platynowe firmy NGK.
BYŁO OK, przez ok. miesiąc czasu.

Temat powrócił.

Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
Dodam, że na benzynie na zimnym i na ciepłym jeździ się ok, a auto pracuje na wszystkich garach.
Tak więc, nie są to raczej cewki.

Filtrów gazu nie wymieniałem jeszcze i nie wiem w jakim są stanie.
Proszę o komentarz i ewentualną pomoc.

DZIĘKI!  Huh
Zapraszam na [Obrazek: download-facebook_icon-13480.ico] / HondaLegendPodlasie  Szczęśliwy
Odpowiedz
#2
Dziwi mnie to,ze gaziarze nic nie znalezli,bo wyglada na typowe przyczyny jak spadek na reduktorze przy wot lub zle dobrane wtryski. Inna sprawa ze kiepski model zwlaszcza w zakresie duzych czasow wtrysku moze prowadzic do podobnego zachowania
Odpowiedz
#3
Poza tym widze ze jestes z Bialegostoku to wspieraj lokalne firmy I bierz osprzet staga! Ciekawi mnie co powiefzieli gazownicy,bo jesli rzeczywiscie zwalaja na zaplon albo generalnie silnik,to jest to ich typowa wymowka ja nie wiedza o co chodzi.filtry bym wymienil,tyle tylko ze skoro gazownicy nie widza zbyt duzego spadku cisnienia,to raczej nie to.
Odpowiedz
#4
Tak, z Białegostoku. Jeśli chodzi o osprzęt to jest aktualnie instalacja BRC, niezakładana przeze mnie. W poniedziałek jestem umówiony na wizytę w kolejnym warsztacie, zobaczymy co powiedzą... Sęk w tym, że wymienić reduktor czy wtryski to prosta sprawa, tylko że kosztowna - a nikt z tych cudotwórców nie udokumentuje tego, że to to i podlega wymianie. Pół samochodu można wymienić, tylko po co...
Zapraszam na [Obrazek: download-facebook_icon-13480.ico] / HondaLegendPodlasie  Szczęśliwy
Odpowiedz
#5
Cewki do wymiany. Gaz potrzebuje dużo lepszego prądu i jeżeli poszarpuje na gazie któraś z cewek odmówiła poszłuszeństwa.
KA9 04' + EE9 91'
Odpowiedz
#6
Idzie to zdiagnozować np. siadasz z gazownikiem który podłączy laptopa i pojedynczo bedzie odłączał wtryski gazu i włączał benzynowe. to pozwoli wytypować na którym cylindrze szarpie. I ta cewkę podmień od kogoś albo wymień. W razie co w niedługim czasie będę miał cewki na sprzedaż. Który masz rok auta ?
KA9 04' + EE9 91'
Odpowiedz
#7
1999 rok, no ale na benzynie auto śmiga idealnie, wiec jeśli była by to cewka to na benzynie tez powinien szarpać czy się mylę?
Zapraszam na [Obrazek: download-facebook_icon-13480.ico] / HondaLegendPodlasie  Szczęśliwy
Odpowiedz
#8
Pawel to niefachowo opisal,ale ma w pewnym sensie racje, chuj z pradem,ale mieszanka gazu i powietrza stawia wiekszy opor przeskakujacej iskrze niz mieszanka benzyny i powietrza- to jest fakt. Benzyna zawsze bedzie lepiej regulowac mieszanke, bo jest to oryginalny komputer, testowany multum czasu na hamowni,aby dobrac odpowiednie czasy wtrysku i kat wyprzedzenia zaplonu. Gaz to jest ingerencja, ktora wymusza na komputerze silnika korekty,bo wprowadza anomalie w przewidzianym przez konstruktorow sterowaniu. Moze byc tak,ze na benzynie zaplon nie wypada, a na gazie jak najbardziej. Tyle tylko, ze skoro gaziarz przy tym siedzial, to widzialby na tym jednym cylindrze korekte i czasy wtrysku odbiegajace od innych, a przynajmniej powinien zauwazyc koretke na calej listwie od danego rzedu cylindrow. Skoro tego nie zauwazyl,to albo jest slaby albo to jednak nie to,a problem jest globalny.
Odpowiedz
#9
ale się rozpisałeś Oczko ale fajnie i rzeczowo.
KA9 04' + EE9 91'
Odpowiedz
#10
Potwierdzam to co napisali koledzy powyżej. Przerabiałem to w moim aucie. Jeśli gazownik czegoś nie zepsuł to na 100% cewka.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości