09-04-2017, 6:24
Pawel to niefachowo opisal,ale ma w pewnym sensie racje, chuj z pradem,ale mieszanka gazu i powietrza stawia wiekszy opor przeskakujacej iskrze niz mieszanka benzyny i powietrza- to jest fakt. Benzyna zawsze bedzie lepiej regulowac mieszanke, bo jest to oryginalny komputer, testowany multum czasu na hamowni,aby dobrac odpowiednie czasy wtrysku i kat wyprzedzenia zaplonu. Gaz to jest ingerencja, ktora wymusza na komputerze silnika korekty,bo wprowadza anomalie w przewidzianym przez konstruktorow sterowaniu. Moze byc tak,ze na benzynie zaplon nie wypada, a na gazie jak najbardziej. Tyle tylko, ze skoro gaziarz przy tym siedzial, to widzialby na tym jednym cylindrze korekte i czasy wtrysku odbiegajace od innych, a przynajmniej powinien zauwazyc koretke na calej listwie od danego rzedu cylindrow. Skoro tego nie zauwazyl,to albo jest slaby albo to jednak nie to,a problem jest globalny.