08-30-2009, 5:05
Temat ten służy do konkretnego i bardzo szczegółowego opisu zmian, ulepszeń wprowadzanych na przestrzeni produkcji modelu KA7 i KA8
Produkcję drugiej generacji rozpoczęto z początkiem 91' a jej zakończenie datuje się na początek 96'. Podczas tego okresu podejmowano się zmian stylizacyjnych i konstrukcyjnych, poniższy spis ma za zadanie choć trochę ten proces przybliżyć.
od 1991 do ok. połowy 1993:
Sedan i Coupe:
-1 poduszka powietrzna (kierowcy)
-brak filtra kabinowego
-aluminiowe felgi 15'
-brak oryginalnych zmieniarek CD
-klimatyzacja na freon czyli r12
1993 a początek 1994 - nastąpił tzw półlift. Sedan i Coupe.
wyposażenie uzupełniono lub dodano:
-poduchę pasażera
-filtr kabinowy
-koła 16'
-gaz w klimie r134a
-inny wzór logo na poduszce pow. kierowcy
-w klamce kierowcy pojawia się przestrzeń i urządzenie do centralnego zamka sterowanego podczerwienią.
-Inne zegary - drobniejsze podziałki, Kontrolka układu ABS to już nie ALB(nazwa własna Hondy) ale ABS
-Zmiana grubości liczb na zegarku koło przycisków przeciwmgielnych i awaryjnych( tu nie mam pewności czy to było przejściówce czy jeszcze później)
-W Coupe pojawił się dodatkowy przycisk sterowanie fotelem pasażera przód-tył.
-Coupe otrzymała inne schowki w drzwiach - wykończono je dodatkowym elementem ze skóry.
1994 do połowy 1995' inżynierowie wprowadzili dodatkowe zmiany:
-przedni zderzak - występowały też okrągłe halogeny.
-wprowadzono TCS - stosowne kontrolki pojawiają się w tarczy obrotomierza
-Wprowadzono TWS ( Tire pressure Watching System ) -
-Inny znaczek na klapie-taki jakby za szkłem - jest w nim kwadratowy otwór gdzie montuje się czujnik do systemu alarmu i centralnego zamku na podczerwień
-Zegary otrzymują kontrolki TCS w tarczy obrotomierza.
-Zmienia się przełącznik po lewej strony kierownicy w osłonie nad nogami kierowcy.
-Zaczynają występować seryjne zmieniarki Hondy
-Zmieniają się łączenia kolorów wnętrza i zewnetrza. np.Nie kupimy Egzemplarza z tych roczników w kolorze niebieskim z szarymi skórami :mrgreen: Pojawia się za to czarny kolor skór wraz z zieloną karoserią.
-inny korek wlewu oleju
-inaczej poprowadzone przewody klimy pod maską
-zmiana mocowania silnika do dolnej ramy(wózka) - inne poduszki i miejsca ich mocowań.
-Z Coupe znika tylny spoiler
Powyżej końcówki roku 1995'
W Hondach pojawia się uchwyt wraz z zaczepem na tylnej macie bagażnika.
Zmienia się troszkę skrzynia biegów - ma inną miskę olejową - niestety o zmianach konstrukcyjnych póki co nic nie wiadomo.
Prawdopodobnie każdy sedan otrzymywał seryjnie halogeny.
Zachęcam do rozwijania listy o własne doświadczenia
Produkcję drugiej generacji rozpoczęto z początkiem 91' a jej zakończenie datuje się na początek 96'. Podczas tego okresu podejmowano się zmian stylizacyjnych i konstrukcyjnych, poniższy spis ma za zadanie choć trochę ten proces przybliżyć.
od 1991 do ok. połowy 1993:
Sedan i Coupe:
-1 poduszka powietrzna (kierowcy)
-brak filtra kabinowego
-aluminiowe felgi 15'
-brak oryginalnych zmieniarek CD
-klimatyzacja na freon czyli r12
1993 a początek 1994 - nastąpił tzw półlift. Sedan i Coupe.
wyposażenie uzupełniono lub dodano:
-poduchę pasażera
-filtr kabinowy
-koła 16'
-gaz w klimie r134a
-inny wzór logo na poduszce pow. kierowcy
-w klamce kierowcy pojawia się przestrzeń i urządzenie do centralnego zamka sterowanego podczerwienią.
-Inne zegary - drobniejsze podziałki, Kontrolka układu ABS to już nie ALB(nazwa własna Hondy) ale ABS
-Zmiana grubości liczb na zegarku koło przycisków przeciwmgielnych i awaryjnych( tu nie mam pewności czy to było przejściówce czy jeszcze później)
-W Coupe pojawił się dodatkowy przycisk sterowanie fotelem pasażera przód-tył.
-Coupe otrzymała inne schowki w drzwiach - wykończono je dodatkowym elementem ze skóry.
1994 do połowy 1995' inżynierowie wprowadzili dodatkowe zmiany:
-przedni zderzak - występowały też okrągłe halogeny.
-wprowadzono TCS - stosowne kontrolki pojawiają się w tarczy obrotomierza
-Wprowadzono TWS ( Tire pressure Watching System ) -
-Inny znaczek na klapie-taki jakby za szkłem - jest w nim kwadratowy otwór gdzie montuje się czujnik do systemu alarmu i centralnego zamku na podczerwień
-Zegary otrzymują kontrolki TCS w tarczy obrotomierza.
-Zmienia się przełącznik po lewej strony kierownicy w osłonie nad nogami kierowcy.
-Zaczynają występować seryjne zmieniarki Hondy
-Zmieniają się łączenia kolorów wnętrza i zewnetrza. np.Nie kupimy Egzemplarza z tych roczników w kolorze niebieskim z szarymi skórami :mrgreen: Pojawia się za to czarny kolor skór wraz z zieloną karoserią.
-inny korek wlewu oleju
-inaczej poprowadzone przewody klimy pod maską
-zmiana mocowania silnika do dolnej ramy(wózka) - inne poduszki i miejsca ich mocowań.
-Z Coupe znika tylny spoiler
Powyżej końcówki roku 1995'
W Hondach pojawia się uchwyt wraz z zaczepem na tylnej macie bagażnika.
Zmienia się troszkę skrzynia biegów - ma inną miskę olejową - niestety o zmianach konstrukcyjnych póki co nic nie wiadomo.
Prawdopodobnie każdy sedan otrzymywał seryjnie halogeny.
Zachęcam do rozwijania listy o własne doświadczenia

v6