09-21-2017, 2:16
Witam, witam i o zdrowie pytam.
Jako że odkąd mam swoją ukochaną Legendę wciąż mam dziwne wrażenie że katalog oszukuje(strasznie zaniża osiagi) lub też licznik w aucie kłamie, pokusiłem się o próbę policznia prędkości przy danych obrotach silnika, tak więc:
91-95 Coupe/Sedan Type I auto:
Gear Ratio
1 2.480
2 1.450
3 0.970
4 0.630
F 4.370
91-95 Coupe/Sedan Type 1 5spd:
Gear Ratio
1 2.940
2 1.690
3 1.060
4 0.770
5 0.580
F 4.370
93-95 COUPE Type II auto:
Gear Ratio
1 2.450
2 1.450
3 0.940
4 0.630
F 4.490
93-95 COUPE Type II 6spd
Gear Ratio
1 2.937
2 1.692
3 1.151
4 0.868
5 0.682
6 0.521
F 4.491
94-95 GS sedan Type II auto:
Gear Ratio
1 2.450
2 1.450
3 0.940
4 0.630
F 4.370
94-95 GS sedan Type II 6spd:
Gear Ratio
1 2.937
2 1.692
3 1.151
4 0.868
5 0.682
6 0.521
F 4.370
To są przełożenia poszczególnych biegów jak i przełożenie główne.
Aby wiedzieć ile razy silnik musi obrócić aby obróciło się koło trzeba pomnożyć jedno przez drugie.
Tj. W przypadku AT type I i IV biegu
0,630x4,370
Wynik to 2,7531 (tyle obrotów silnika przypada na obrót koła)
Jedziemy dalej, teraz policzymy obwód koła
Potrzebne dane to:
-rozmiar felgi
-rozmiar opony (przyjmuje 16/55/205)
-wiedza że cal to 25,4cm
A więc: 16x25,4+2(55%x205)=406,4+225,5=631,9
Wrzucamy to do wzoru 2xPIxR i wychodzi obwód koła w naszym aucie, tutaj to dokładnie 198,41
Jak już tyle wiemy to teraz z górki
Policzmy z proporcji bo łatwiej
2,75 obr silnika - 198,41mm pokonanej drogi
6300obr. - X. mm pokonanej drogi
Czyli 1249983:2,75=454539,273 (tyle mm na minutę przy 6300obr silnika)
Dzielimy na 100000 zeby przejść na km, wychodzi 4,54km/min mnożenie x 60 żeby wskoczyć na km/h
I wychodzi że na IV biegu w AT przy 6300obr/min teoretycznie ka7 powinna iść 272,4km/h
Analogicznie manual 296,43
I tutaj pytanie co źle liczę, lub co źle rozumiem
Bo gdzieś jest babol tylko nie wiem gdzie a to matematyka podstawówkowa...
Jako że odkąd mam swoją ukochaną Legendę wciąż mam dziwne wrażenie że katalog oszukuje(strasznie zaniża osiagi) lub też licznik w aucie kłamie, pokusiłem się o próbę policznia prędkości przy danych obrotach silnika, tak więc:
91-95 Coupe/Sedan Type I auto:
Gear Ratio
1 2.480
2 1.450
3 0.970
4 0.630
F 4.370
91-95 Coupe/Sedan Type 1 5spd:
Gear Ratio
1 2.940
2 1.690
3 1.060
4 0.770
5 0.580
F 4.370
93-95 COUPE Type II auto:
Gear Ratio
1 2.450
2 1.450
3 0.940
4 0.630
F 4.490
93-95 COUPE Type II 6spd
Gear Ratio
1 2.937
2 1.692
3 1.151
4 0.868
5 0.682
6 0.521
F 4.491
94-95 GS sedan Type II auto:
Gear Ratio
1 2.450
2 1.450
3 0.940
4 0.630
F 4.370
94-95 GS sedan Type II 6spd:
Gear Ratio
1 2.937
2 1.692
3 1.151
4 0.868
5 0.682
6 0.521
F 4.370
To są przełożenia poszczególnych biegów jak i przełożenie główne.
Aby wiedzieć ile razy silnik musi obrócić aby obróciło się koło trzeba pomnożyć jedno przez drugie.
Tj. W przypadku AT type I i IV biegu
0,630x4,370
Wynik to 2,7531 (tyle obrotów silnika przypada na obrót koła)
Jedziemy dalej, teraz policzymy obwód koła
Potrzebne dane to:
-rozmiar felgi
-rozmiar opony (przyjmuje 16/55/205)
-wiedza że cal to 25,4cm
A więc: 16x25,4+2(55%x205)=406,4+225,5=631,9
Wrzucamy to do wzoru 2xPIxR i wychodzi obwód koła w naszym aucie, tutaj to dokładnie 198,41
Jak już tyle wiemy to teraz z górki
Policzmy z proporcji bo łatwiej
2,75 obr silnika - 198,41mm pokonanej drogi
6300obr. - X. mm pokonanej drogi
Czyli 1249983:2,75=454539,273 (tyle mm na minutę przy 6300obr silnika)
Dzielimy na 100000 zeby przejść na km, wychodzi 4,54km/min mnożenie x 60 żeby wskoczyć na km/h
I wychodzi że na IV biegu w AT przy 6300obr/min teoretycznie ka7 powinna iść 272,4km/h
Analogicznie manual 296,43
I tutaj pytanie co źle liczę, lub co źle rozumiem
Bo gdzieś jest babol tylko nie wiem gdzie a to matematyka podstawówkowa...