Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak powinien dzialc CMBS
#21
A jak powinien zadziałać? Mam wrażenie że doszukujesz się dziury w całym. Niezdecydowany nie napina- źle, napina- źle... system ma przygotowywać do kolizji a nie jej unikać.
Odpowiedz
#22
(10-18-2017, 2:24 )NethroN napisał(a): Wlasnie dzis CMBS mnie zaskoczyl. Jechalem sobie normalnie za gosciem w sumie w bezpiecznej odleglosci (ok 5 m), z predkoscia ok 70 km

70km/h w odległości 5m i to ma być bezpieczna odległość... Brawo!
Odpowiedz
#23
(10-18-2017, 2:24 )NethroN napisał(a): Wlasnie dzis CMBS mnie zaskoczyl. Jechalem sobie normalnie za gosciem w sumie w bezpiecznej odleglosci (ok 5 m), z predkoscia ok 70 km i nagle zaczal mi pikac i napinac pasy. Dopiero pierwszy raz szarpnal pasami. Jak do tej pory musialem go prowokowac do pikania podjezdzajac do samochodu przede mna (ok 2 m) albo pikal przy wyprzedzaniu jak podjechalem za blisko zderzaka. Mam podejrzenia ze nie dziala to normalnie, ale doczytam jeszcze w instrukcji.

Ja nie jestem ekspertem ale z moich obserwacji nie tak bardzo istotna jest prędkość jazdy a bardziej różnica prędkości między pojazdami bo jeśli jedziemy z podobną prędkością to u mnie nic się nie dzieje ale jeśli pojazd przede mną hamuje lub podjeżdżam do niego z większą prędkością i system uzna że różnica prędkości jest zbyt duża w stosunku do dystansu i należy zacząć hamować przed nim to wtedy zaczyna działać CMBS.

Wg mnie jest to logiczne i u mnie działa ok.

Prędkość jazdy wpływa jedynie na moment (odległość) rozpoczęcia działania systemu podobnie jak to ma miejsce w przypadku tempomatu ACC gdzie odległość od poprzedzającego pojazdu określana jest nie w metrach a w jednostce czasu (np. 1.2 sek) co w zależności od prędkości przekłada się na odpowiedni dystans od poprzedzającego pojazdu.

Jeśli się mylę lub zagmatwałem to poprawcie mnie bo sam się chętnie dowiem czegoś więcej Uśmiech
Odpowiedz
#24
Szukam dziury w calym bo nie bardzo rozumiem jak on ma dzialac. Wczoraj sprowokowalem system i podjechalem naprawde blisko (1m) i uslyszalem tylko pikanie. Ale roznica predkosci byla raczej mala, wiec moze tu tkwi sedno sprawy. Wlasnie w roznicy predkosci.
Odpowiedz
#25
To jest system mający chronić przed kolizją. Kolizja ma miejsce - uwaga - gdy rosnąca szybko różnica prędkości pomiędzy pojazdami powoduje ich kontakt. Wyłapanie sytuacji zagrażającej kolizją będzie zatem uwzględniało m.in. różnicę w prędkościach pojazdów oraz ich przyspieszenie (czy hamują). Więc jak pojazdy są blisko, ale różnica w prędkościach i przyspieszeniach nie jest duża, wtedy CMBS nie będzie działał.

Napisałem wyżej, że typowa sytuacja, kiedy mi się CMBS włącza, to pojazd na moim pasie jakieś kilka, kilkanaście metrów przede mną hamujący niemal do zera, bo skręca w prawo albo lewo. Ja jadę i nie hamuję, bo wiem / spodziewam się, że zanim dojadę do niego, to on zjedzie z pasa albo lekko skręcę i go ominę. CMBS pika, bo widzi potencjalną kolizję - szybko malejąca odległość pojazdów, hamowanie pierwszego, brak hamowania u mnie --> scenariusz na kolizję.
Odpowiedz
#26
Mysle ze jest to fair wytlumaczenie. Mysle, ze system tez ma na uwadze to, czy mamy noge na gazie czy nie.

Mnie CMBS czasami ostrzega jesli zbieram sie do wyprzedzania i zaczynam przyspieszac jeszcze nie zmieniajac pasa, ale tylko ostrzega, nie napina pasow.

Pojezdzimy - zobaczymy Uśmiech
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości