Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Słaby rozruch
#1
Witam
Na zimnym silniku jest słaby rozruch nie pali jak to się mówi od strzału tylko trzeba chwile kręcić. Po odpaleniu i zgaszeniu juz tego obiawu nie ma. Dzieje sie to tylko na zimnym pierwszy rozruch. Co mogę samemu sprawdzić co sie dzieje? Taka sytuacja sie zaczęła nagle bez wczesniejszych oznak. Auto jest w LPG
Odpowiedz
#2
(10-07-2017, 0:08 )limak33 napisał(a): Witam
 Auto jest w LPG

Tak troche wroze z fusow, ale kiedy ostatnio miales regulacje gazu? Mogly sie troche mapy rozjechac w zakresie wolnych obrotow i wtedy benzyna przelewa(najczesciej). Znam takie zjawisko z wlasnych doswiadczen, dluzsze krecenie zeby silnik zlapal.
Odpowiedz
#3
mnie spotkała nieszczelność układu paliwowego co objawiało się tym, że znikało ciśnienie z układu, powoli ale jednak i po dłuższym czasie brakowało paliwa do nagłego zapłonu. Być może to też jakiś trop....
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#4
Na chwilę obecną samo się poprawiło. Przyczyny będę szukał.
Odpowiedz
#5
Prosta sprawa mialem tak w innym autku w 2.0 Duży uśmiech po wymianie na 2.5 v6 przestalo hahah Duży uśmiech
Ale do rzeczy.
-Po nocy paliwo "splywa" do baku. Inaczej mowiac traci cisnienie robocze i musi podpompowac dlatego nie pali na dotyk
-Sprawdz wszystkie elementy co trzymaja cisnienie robocze na ukladzie paliwowym. Regulatoc cisnienia paliwa (o ile takowy jest) zawor zwrotny ukladu paliwowego.

+ Metoda ? na sprawdzenie cisnienia ukladu paliwowego ? Podpompuj paliwo bez uruchamiania silnika( gdzies sie zworke robilo by pompa paliwa pompowala) Podpompujesz paliwo na maxa (bez obaw nadmiar wroci do baku) i wtedy sprobujesz.
Odpowiedz
#6
Rozruch wrócił do normy, wymieniłem świece z tym, że mam kolejną sprawę. Przy nagrzanym silniku na wolnych obrotach na benzynie i na lpg mocniej jest to odczuwalne poszarpuje w czasie jazdy. Świece denso k20tt takie były wcześniej i takie założyłem. Co tym razem sprawdzić?
Jeszcze zaobserwowałem, że na P i N nie poszarpuje tylko pod obciążeniem na D i R a jak sobie tak poczyna to i obroty spadaja i rosną w takich granicach, ze nie gaśnie.
Odpowiedz
#7
Masz interfejs do gazu, tak zeby sie samemu podpiac? Ja bym zdecydowanie poszedl w strone sprawdzenia gazu, potem szukania kolejnych przyczyn. Wielu mechanikow jak ktos przyjezdza z dziwna praca silnika, najpierw prosi o odpiecie instalacji i jazde tylko na benzynie,a potem podejmuja sie szukania przyczyny. Wzglednie zrobilbym eksperyment z odpieciem aku dla resetu, adaptacja komputera wtrysku a nastepnie jezdzeniu na samej benzynie przez pewien okres czasu. Jakby zaczelo wracac do normy, to wtedy ewidentnie to wina gazu.
Odpowiedz
#8
(12-19-2017, 22:09 )Makukrak napisał(a): Masz interfejs do gazu, tak zeby sie samemu podpiac? Ja bym zdecydowanie poszedl w strone sprawdzenia gazu, potem szukania kolejnych przyczyn. Wielu mechanikow jak ktos przyjezdza z dziwna praca silnika, najpierw prosi o odpiecie instalacji i jazde tylko na benzynie,a potem podejmuja sie szukania przyczyny. Wzglednie zrobilbym eksperyment z odpieciem aku dla resetu, adaptacja komputera wtrysku a nastepnie jezdzeniu na samej benzynie przez pewien okres czasu. Jakby zaczelo wracac do normy, to wtedy ewidentnie to wina gazu.
Sprawdzę jutro to lpg u majstra od gazu.
Odpowiedz
#9
Gaz sprawdzony, gazownik nie stwierdził żadnych nieprawidłowości. Świece wymienione po raz kolejny (zakupione w profiauto dobrane po vin). I dalej jest to samo na postoju na ciepłym silniku poszarpuje razem z całą budą. Przy przyspieszaniu także potrafi szarpać. Silnik na postoju widać, że sie trzęsie i końcowy wydech także (raczej nie jest mu zimno i zapewne sie nie boi Oczko) zaobserwowałem szybsze zużycie PB albo to efekt niższych temperatur. Co mogę jeszcze sam sprawdzić bo u mnie z mechanikiem chcacym pomóc i z powołania jest ciężko.
Pozdrawiam
Odpowiedz
#10
Podepnij pod komputer i sprawdź błędy. Mi to wygląda na problem z cewkami.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości