Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dziwne wycie: skrzynia/silnik? Tylko przy niskich obrotach
#1
Witam

Dzisiaj w drodze powrotnej w ucho wpadł mi nieco inny dźwięk dochodzący z silnika, pewnego rodzaju wycie delikatne. Bardziej go słychać nawet w środku auta niż z zewnątrz.

Objawy:
-wycie pojawia się w momencie puszczenia pedału gazu i wtedy oprócz tradycyjnego dźwięku silnika słychać trochę wycie, im mniejsze obroty silnika tym ton tego wycia jest niższy. 
- po dodaniu gazu przez chwilę ton wycia znów się podnosi i znika.
- wycie nie pojawia się za każdym razem, ale dość często. Im dłużej silnik pracuje na wyższych obrotach (dłuższe odcinki) tym tego wycia jest mniej.


Sprawdzane:
- olej w skrzyni jest na odpowiednim poziomie, choć w sumie zbliża się pora na jego wymianę. Przejechałem autem prawie 40k km, poprzedni właściciel twierdził, że olej wymieniał z 10k km wcześniej. Olej na bagnecie jest czysty jak na przebieg min. 50k km.

Sugestie:
- wymienić olej w skrzyni? 
- może paski? Wczoraj mocno lało, auto stało na zewnątrz przez noc a był przymrozek -3stopnie. Kompletny rozrządy wymieniany ok 30k km temu, więc jeszcze długa droga przed nim.


Znalazłem inny temat o wyciu jednostki napędowej w KA9, ale objawy u mnie są nieco inne.
http://honda-legend.pl/showthread.php?tid=4212

Mógłbym sprawdzić także poziom oleju w dyfrze, ale może mi ktoś powiedzieć gdzie go sprawdzić?

Edit: znalazłem instrukcję wymiany oleju w dyfrze w Acurze 96-98, w KA9 poliftowej będzie podobnie zapewne?
https://acurazine.com/forums/1g-tl-probl...iy-607617/
Wystarczy lepszy olej 80W90 czy poświęcony przez Japończyków pod marką Honda?
Odpowiedz
#2
Podobny objaw do mojego.. sprawdz pod samochodem czy masz jakis wyciek.. bo moze to byc dyfer jak u mnie.. Dyfer znadziesz mniej wiecej pomiędzy skrzynia a silnikiem. Hmmm.. gdzies blisko miski olejowej.. szukaj po stronie pasazera.. od strony kola (pasera) bedziesz miał korek wlewu i spustowy.
Co do oleju to 80w90 GL-5..
Odpowiedz
#3
Wygląda na to, że niestety mam ten sam problem. Poci się dyfer, więc co najmniej uszczelnienie mnie czeka.
Na razie uzupełniłem olej, weszło ok 520 ml więc sporo ale drugie tyle było w dyfrze (wchodzi 1.1L), więc mam nadzieję że nie będzie tragedii i dyfer do odratowania, nie spuszczałem starego, bo nie miałem klucza typu imbus kwadratowego aby dolną śrubę odkręcić.

Po uzupełnieniu oleju i zrobieniu paru kółek przed domem słychać, że to na razie pomoże (wycie już jest mniejsze), a pisałeś że w Twoim przypadku wycie zaczęło cichnąć po ok 150km, więc sprawdzę to w najbliższych dniach.
W międzyczasie dokupię sobie klucz do odkręcenia dolnej śruby, spuszczę cały olej i zaleję całość świeżym, powinno doraźnie pomóc.

BTW. Uszczelnienie dyferencjału to orientacyjny jaki koszt? 500-1000 zł? Uszczelki zapewne najlepiej OEM?
Odpowiedz
#4
Panowie tez mam KA 9 polift 99rok i chciałem się dowiedzieć gdzie jest ten korek do dyfru? on jest gdzieś koło spustu oleju od skrzyni biegów? i wrazie czego gdzie sie wlewa olej do tego dyfru.
Odpowiedz
#5
Wyżej podałem linka do acurazine, drugie zdjęcie z posta, do uzupełniania jest ta górna śruba (klucz nasadowy 17mm).
Jak zdejmiesz przednie koło od strony pasażera to ją zobaczysz.
Odpowiedz
#6
moim zdaniem nie da się uratować mechanizmu różnicowego jeśli już wystąpiło w nim wycie. Kiedyś zalewało się mosty gęstszym olejem i.... na sprzedaż. Są znane przypadki sypania trocin, zazwyczaj starczało na jazdę próbną z potencjalnym nabywcom i powrót do domu po zakupie. Jeśli już zaczął wyć to wyć będzie, a większa ilość oleju jedynie to wytłumia, ale usterki czy awarii nie usunie. Jeśłi wałek i talerz nie mają uszkodzeń ograniczyłbym się do wymiany łożysk i montował stary element.
v6
Odpowiedz
#7
Wg manuala (15-3) prawdopodobnie łożysko zębate lub łożysko boczne (nie wiem czy dobrze tłumaczę, a mechanikiem nie jestem) mogą być do wymiany.. plus oczywiście uszczelnienie całości. Takie części to tylko OEM i ASO?

Używki całego dyfra żadnej w tej chwili nie widzę ani na all ani olx.

To mi niespodziankę zrobiła Legenda przed zimą..
Odpowiedz
#8
Musisz dzwonić i pytać, ja tak właśnie nadkole znalazłem do siebie a tez na allegro nie było wystawione. Jade w pt wymienić bo nie wiem kiedy ktoś tam olej wymieniał na wszelki wypadek. Rozumiem wlewam ten olej tyle aż zacznie wypływać z tego korka do dolewania ?
Odpowiedz
#9
Dokładnie tak i śrubę dokręcasz momentem 44Nm (wg manuala). Manual też mówi o każdorazowej wymianie podkładki, choć to kawał grubego metalu i szczerze mówiąc bez tego się też obędzie moim zdaniem.

Wsciekly13041991 - orientujesz się jaki jest rozmiar tego klucza kwadratowego do dolnej śruby do spuszczania oleju z dyfra?
To jest śruba nr 15 z tego schematu:

http://japancars.ru/index.php?route=cata...lk=ATM0900

I pytanie 2: czy jeśli na postoju na pozycji N na skrzyni wycie także byłoby słyszalne to to także świadczy o mechanizmie różnicowym czy czymś innym?

Edit2: u mnie to chyba jedna nie dyfer, tak sądzę. Ten dźwięk przypominający wycie jest także na postoju i zmienia się wraz z obrotami silnika. Może jakiś pasek albo łożysko alternatora, może łożysko sprężarki klimy (ale dźwięk jest także jak klima jest wyłączona)?
Trudno mi zlokalizować źródło dźwięku, po otwarciu maski dochodzi ogólnie rzecz biorąc z komory silnika, mam wrażenie że z przedniej części, może od spodu. Bez kanału i stetoskopu ciężko będzie to zlokalizować, więc oddam niedługo auto do diagnostyki.

Nagrałem krótkie video, w zasadzie dźwięk (sorry za jakość i trzaski, ale słychać grunt że udało się uchwycić te dźwiękiOczko Ten odgłos przypominający wycie jest tez na postoju, po zapaleniu auta słychać go dość dobrze.
https://youtu.be/ruVNwxkQ-8M
Odpowiedz
#10
Cytat:jaki jest rozmiar tego klucza kwadratowego do dolnej śruby do spuszczania oleju z dyfra?
 Do odkręcenia używałem średniej treszczotki -3/8 cala, idealny rozmiar.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości