Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Podniesienie mocy
#1
Witam,

czy ktos z Was probowal podnosic moc w kb1 ? Przyznam szczerze, ze kb1 jest dosc ciezkie i cos by tam sie przydalo wiecej. Zdaje sobie sprawe z tego, ze krecenie wolnossacej jednostki wymaga dosc drogich i zaawansowanych ingerencji typu: walki, dolot, wydech, kolektor. ... lub po prostu zmiana auta na mocniejsze.
Z tego co czytalem na forum accorda to mozna moc podniesc sama modyfikacja programu w sterowniku. Od dawna robia rzedowe k24 a calkiem niedawno zaczeli tez krecic k20 (z mniejszym efektem - silnik bardziej zoptymalizowany juz fabrycznie). Zagadalem do jednego goscia z forum o podkrecenie j35 i oto co dostalem w odpowiedzi:

Cześć, wzrost mocy o ca 20-30KM i 20-30Nm, przesunięcie odcięcia wyżej o 200 rev/min bieg jałowy podniesiony o 50 rev/min - Lepsza reakcja na pedał gazu Przyspieszenie do 100ki poprawi się o 0,5 sek moment obrotowy dostępny w szerszym zakresie obrotów lekko spadnie spalanie przy normalnej jeżdzie - trasa cena 600 PLN za J serie Wgrywamy gotową mapę przygotowaną pod dany silnik, tak aby wydobyć drzemiący w nim potencjał. Pozdrawiam

Dodatkowo wyłączamy 2gą sonde lambde (ustawienia pod normy EURO2) i usuwamy speed limiter [Obrazek: 1f642.png]


Co o tym sadzicie ? Warto ? Nie warto ? Jak to wplynie na trwalosc skrzyni ? Generalnie troche mi sie nie chce wierzyc, ze bez strojenia pod konkretne auto mozna zyskac do 30 KM .... Podejrzewam ze za taka modyfikacje u tunera zaspiewaja sobie kolo 1000-2000 zl.
Odpowiedz
#2
Rosjanie na potęgę wkładają turbo...
CA5-BB3-CG4-BB3-CG8-EJ9-KB1
Odpowiedz
#3
Usunięcie speed limitera - podoba mi się Uśmiech Ale skrzyni szkoda dla tych paru kucy.
Odpowiedz
#4
Kompresor gotowy zestaw dedykowany od acura TL z tym samym silnikiem.wszystko podchodzi w przystępnej cenie 12tys złUśmiech
Odpowiedz
#5
Ponoć można (nie wiem na ile to prawda) obniżyć moment włączania się VTECa i to pomaga. Nie wiem na ile to prawda, a na ile urban legend.
Odpowiedz
#6
Można poczytać na Amerykanskich forach o zwiększaniu mocy w Acura Tl-s, dokładnie ten sam silnik co W Legend.
Uzytkownicy opisuja tam przyrosty mocy z 240 na 300 koni na kołach, czyli ok 380 koni na silniku.
Zmiany polegają głównie na modyfikacji wydechu, dolotu i głowicy.
Odpowiedz
#7
Moim celem nie są jakieś modyfikacje ale odkopię ten już leciwy temat aby zapytać o inną rzecz związaną z mocą.
Otóż pytanie jest proste.

Czy ktoś ze zwykłej ciekawości był może ze swoim KB1 na hamowni aby zobaczyć co w nim jeszcze drzemie?

Nie chodzi mi o jakieś kombinowane i podkręcane egzemplarze ale o zwykłe seryjne KB1.
Ja niestety sie skusiłem. Osoba wykonującą hamowanie, już przed pomiarem, gdy tylko usłyszała że to wolnossace V6, wylała mi kubeł zimnej wody na głowę mówiąc żebym się cudów nie spodziewał bo gość wykonując pomiary przez kilka ostatnich lat stwierdził że tylko raz, trafił mu się wolnossak który był dość zbliżony do tego co fabryka obiecywała (minus 3,4 konie wzglądem fabryki). To była niby jakaś wychuchana bamka. A pozostałe miały spore braki po nawet kilkadziesiąt koni względem fabryki.
W związku z tym byłem psychicznie nastawiony ze coś będzie brakować ale nie wiedzialem ze aż tyle. Poprostu opinia o Legendzie że to papierowy tygrys można uznać za słuszną.

Ktoś hamował? Może podzieli się wynikami?
Odpowiedz
#8
Czyli ile koni miałeś? Mi się wydaje że one miały z 250 wyjeżdżając z fabryki.
Odpowiedz
#9
(03-03-2023, 5:55 )Wola napisał(a): Czyli ile koni miałeś? Mi się wydaje że one miały z 250 wyjeżdżając z fabryki.

250 koni wyjeżdżając z fabryki? Hmm ... szpecem nie jestem ale zapytam, czy to moc na kołach czy na silniku? 
Pytam bo właśnie sczytuje dane z oryginalnego papierowego katalogu Legenda z polskiego salonu i tu jest napisane jak byk
 - Moc max (kW/KM) 217/295 przy 6200 rpm
- Maks. moment obrotowy 351 Nm przy 5000 rpm
A więc są to dane które idzie wyczytać w praktycznie każdej publikacji na temat KB1 dlatego jestem ciekaw skąd te 250 KM

A co do pomiarów to nie wiem jak je zinterpretować. Czy egzemplarz już zajeżdżony taki czy pomiar coś nie do końca ok bo operator hamowni mówił że coś mu wykres dziwnie wychodź przy zapinaniu pin loka czy jakoś tak, gdy równają się obroty skrzyni z wałem korbowym czy coś w ten deseń w każdym razie gdy wszystko na sztywno jest spinane.
No i po 4 pomiarach najgorszy wynik to 230 koni na silniku i 165 na kołach (280 Nm na silniku i 230 Nm na kołach) 
Niby najlepiej wyszło 236 KM na silniku i 170 na kolach tylko niutonów nie pamiętam z tego pomiaru ale chyba wyszły gorzej. 
Ogólnie gdzieś czytałem że straty na kołach spokojnie mogą sięgać 20 % a nawet więcej w przypadku automatu i napędu na 4 koła wiec tu - 230/165 - można przyjąć za stratę akceptowalną w okolicy 28-29% gorzej z mocą wyjściową. Nie spodziewałem się idealnie 295 po dziadku ale 230 też d... nie urywa przy tej paliwożerności. Liczyłem na chociaż 270 kucyków a tu zonk. 
Jedyne pocieszenie takie że  ponoć w wolnossakach to bardzo częste zjawisko, że nie osiągają mocy deklarowanych fabrycznie. Rekordzistą u tego gościa u którego hamowałem było jakieś audi które miało mieć coś ok 440 - 450 koni w serii. Po hamowaniu wyszło 300. Właściciel od razu zlecił naprawę/odswierzenie silnika. Goście wyczyścili wszystko w tym jakieś nagary, coś tam powymieniali, zmienili mapę z opcją tylko na Pb98 a po hamowaniu okazało się że i tak ok 40 koni brakuje do nominału. Tak że jeżeli to prawda to jedyne pocieszenie to takie że "inni czasem mają gorzej ?" 
Zastanawia mnie jeszcze dokładność tego pomiaru (hamownia oczywiście przygotowana pod 4*4), a dokładnie to że maksymalny moment wyszedł na ok 3400 rpm gdzie katalog podaje 5000 rpm.. Czyżby dokładność pomiaru dyskusyjna czy silnik taki wyrypany? Ale ogólnie chodzi bardzo ładnie. Dziwne to. Jak na Hondę i dane z katalogu coś za nisko ten max Nm. Zresztą przy jeździe czuć że silnik "żyje wyżej"
Odpowiedz
#10
Czemu uważam że on mial 250 wyjeżdżając z fabryki? Bo te auto na łopatkach jedzie jak by miało 220 a na automacie że 180. To jest po prostu mul piwozerny.No i te silniki w Odyssey czy acco 8 coupe miały po ok 250...sam jestem ciekaw jak honda obliczyła ta moc legenda. Inne marki nawet suvy z taką mocą mają po 5/6 sek do setki nie 7.Kiedys hamowałem 20 letnie b16a2 i wyszlo mi 162 konie na dolocie tylko...
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości