Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SWAP c32a2 -> c32a2
#1
Żarówka 
Witam Panów i Panewki,

sprawa wygląda następująco, iż posiadam Daewoo Arkadia z 96' i uznałem, że naprawa uszczelki pod głowicą jest nie opłacalna więc w dobrych pieniądzach zakupiłem silnik o oznaczeniu tym samym tylko, że siedział w Hondzie Legend.

-Teraz pytanie czy silnik będzie w pełni kompatybilny?
-Od czego zacząć SWAP mowa tu o kolejności?
-Lepiej górą czy dołem?
-Co ze skrzynią? (Automat)
-Jaki olej najlepiej zalać do silnika?
-Jaki olej najlepiej zalać do skrzyni? (chociaż nie jestem pewien czy warto ruszać stary)

I tak odbijając od SWAPA jakie wymiary felg pasują do owego modelu czyżby 5x114,3 64?


Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

PS. Zdjęcie podglądowe tego co jest (1) i tego co będzie (2)


Załączone pliki Miniatury
       
Odpowiedz
#2
Hej, hej

- Tak silnik będzie p&p (arcadia ma jednak wiecej mocy wg. Instrukcji) jednak miodu nie będzie, zapewne wyjdzie kilka kwiatków jak:
koło pasowe, że dyfry cieczą, kruciec z tyłku silnika od chłodziwa rozpadł się w palcach itp.
Na końcu okaże się że poduszki silnika już też wymagają wymiany O matko

- Zacznij zdecydowanie od opisania wiązek, wtyczek etc.
Zrób serwis nowego silnika, rozrząd, czyszczenie egr i jego rurek, przegląd kolektora dolotowego (kupa szlamu z egr się tam może zebrać) świeczki, oliwa w dyfrach, sprawdź pompę wspomagania.

- Silnik wsadzaj od góry

- Zrób serwis olejowy skrzyni i tak będziesz musiał Szczęśliwy olej zleci prawie cały bo układ jest wpięty w chłodnice.

- Olej w sercu taki jak w instrukcji 5w30, 5w40, 10w40 (osobiście latam na valvoline maxlife i jest gitara, ubytków prawie zero, choć z początku zjadła trochę na dotarciu)

- Do skrzyni tylko i wyłączenie orginalny olej Hondy Atf dw1 (zamiennik z1) warto zrobić płukanie i wymienić filtr (koledzy z forum pomogą w jego zdobyciu)

Masz pewność że nowy silnik nie dmuchnie zaraz uszczelki? Ka7/8 robi to każdemu, pytanie tylko kiedy Szczęśliwy

To tak po krótce
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz
#3
na pewno masz takie samo oznaczenie silnika?

C32A1 w przypadku Arcadii i będzie C32A2 w przypadku Hondy.

Arcadii bliżej do Acury więc zapewne pod kolektorem znajdziesz knocki, których w C32A2 nie było.
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#4
Jest jeszcze opcja c32a6, ale to już miało obd2 i szło chyba w acura tl?

Masz tutaj linka do tutka jak zdemontować silniki co potrzeba.
http://www.acuralegendwiki.org/index.php...32_Removal

Pzdr.
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz
#5
jakiś czas temu moj znajomy miał c32a2 na sprzedaż moze jeszcze ma
wrazie gdyby to nr telefonu: 723 793 406
Odpowiedz
#6
Skrzynię trzeba zdemontowac pierw czy wyjdzie razem z silnikiem bo także mnie to interesuje ponieważ pasek rozrządu mi pękł :/ myślałem o tym by wyjechać silnikiem w dół ale więcej roboty ... 
Ktoś coś ?
Odpowiedz
#7
wg mnie się nie da tego zrobić W "NORMALNY SPOSÓB"

Nienormalny sposób to postawienie w pewnym momencie silnika do pionu.

mmimo wszystko uważam, że najlepiej odkręcić zespoł nap wraz z silnikiem i budę podnieść.
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#8
Ja podnosilem bude jak rozbieralem KA8, silnik byl spiety ze skrzynia i zostal opuszczony, a potem wyjechal spod auta, ktore bylo dzwigniete. Jest troche zabawy przy tym,ja mialem latwiej bo to byla rozbiorka na czesci.
Odpowiedz
#9
(11-24-2017, 20:57 )Makukrak napisał(a): Ja podnosilem bude jak rozbieralem KA8, silnik byl spiety ze skrzynia i zostal opuszczony, a potem wyjechal spod auta, ktore bylo dzwigniete. Jest troche zabawy przy tym,ja mialem latwiej bo to byla rozbiorka na czesci.

zawsze mozna w calosci do kanalu opuscic prawda cale sanki  maglownice i powinno zejsc z skrzynia chyba . tak mysle
Odpowiedz
#10
Panowie silnik, pod maską Daewoo miał oznaczenie c32a2 i silnik który kupiłem z hondy legend ma również to samo oznaczenie. Różnią się tylko sterowniki a tak się skłąda że w daewoo mam 220km sterownik a silnik hondy przyjedzie205 km
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości